[XJ40] Wymiana tylnego dyferencjału.
Moderator: V12
No dobra dzień 4
Rozebrałem już całość, teraz wyczyszczę wszystkie elementy i zabezpieczę. Przy rozbijaniu na części pierwsze robiłem wszystko żeby nie uszkodzić elementów gumowych, wszystkie są całe i moim zdaniem nie wymagają wymiany. Nie są sparciałe ani twarde jak skała. Teraz idę do sklepu po parę pierdołek do czyszczenia i będę konserwował. Jutro będę wkładał most i pod koniec dnia spróbuję załapać wydech i poduszki. Mam jeszcze do wymiany łożysko prawej piasty bo przez luz jaki występował na półośce rozsypało się, jedno dobre że łożyska już mam aha stabilizatory są podrdzewiałe ale tulejki są całe i sztywne, wieć nie ma sensu tego teraz wymieniać
Chwilowo tak to wygląda:
Rozebrałem już całość, teraz wyczyszczę wszystkie elementy i zabezpieczę. Przy rozbijaniu na części pierwsze robiłem wszystko żeby nie uszkodzić elementów gumowych, wszystkie są całe i moim zdaniem nie wymagają wymiany. Nie są sparciałe ani twarde jak skała. Teraz idę do sklepu po parę pierdołek do czyszczenia i będę konserwował. Jutro będę wkładał most i pod koniec dnia spróbuję załapać wydech i poduszki. Mam jeszcze do wymiany łożysko prawej piasty bo przez luz jaki występował na półośce rozsypało się, jedno dobre że łożyska już mam aha stabilizatory są podrdzewiałe ale tulejki są całe i sztywne, wieć nie ma sensu tego teraz wymieniać
Chwilowo tak to wygląda:
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Pytanko do v12 Stabilizatory do tyłu zakupie?, wyglądały ok ale jak zacząłem sprawdzać wszystko jak leci to jest pęknięcie na gumie przy tulejkach tzn jak wkrętakiem zacząłem wyginać to zauważyłem
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez AdaM92, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Z tyłu nie ma stabilizatora, ale jeśli masz na myśli #14, to jest nieosiągalny.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Metal odrdzewić, a tuleje dopasować od jakiegoś innego pojazdu. Ewentualnie używane, pasują też od X300.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Dzień 5 czy 6 ?
Wszystko mam skręcone i elementy zawieszenia zakonserwowane
Jutro podjadę drugim autem wlać do kanistra wache i zaleje jadzie - dziś mi się już nie chce
No i generalną próbę zrobię. Aha fotki potem wstawię jak to wygląda elegancko teraz
Wszystko mam skręcone i elementy zawieszenia zakonserwowane
Jutro podjadę drugim autem wlać do kanistra wache i zaleje jadzie - dziś mi się już nie chce
No i generalną próbę zrobię. Aha fotki potem wstawię jak to wygląda elegancko teraz
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
No to tak jag już zrobił parę kilometrów, wszystko cacy z mostem cisza totalna ALE! Prędkościomierz stoi na zerze jeszcze sprawdzę czy na pewno wszystkie kabelki podłączyłem.
Podążę tą instrukcją
Kod: Zaznacz cały
Wysłany: Czw Mar 15, 2007 9:14 pm
Jest zamontowany na dyferencjale i czyta z blaszanego rotora na półośce. Zobacz czy kabel/wtyczka nie są zaolejone, bo to fatalnie wpływa na pracę czujnika ;) Warto tez sprawdzić odległość czujnika od rotora.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Sprawę powyżej załatwiłem, zapomniałem kabelek wpiąć.
Teraz druga, dla pewności jeszcze dzisiaj wlazłem w kanał żeby sprawdzić czy wszystko jest cacy i ku mojemu zdziwieniu nie było. Zauważyłem olej na ziemi i potem zacząłem szukać skąd on cieknie no i znalazłem, leci na... jak to teraz powiedzieć o ! wał łączy się z nasadką wychodzącą z dyfera, a cieknie między tą nasadką a dyferem. Jest tam gumowa tulejka "brązowa" która nachodzi na rowek z nasadą od przejściówki na wał. Teraz tak po manewrach z autem żeby odkręcić wał a potem śrubę trzymającą przejściówkę zdjąłem ją wyczyściłem rowek plus tulejkę wsadziłem z powrotem i dokręciłem nakrętkę odczekałem i zn pojawił się olej spływający na dole. Teraz moje pytanie brzmi czy mam za dużo oleju i tedy ucieka nadmiar czy muszę dać tam jakiś sylikon oring generalnie jakoś to uszczelnić.
Fotki są zdemontowanego.
Na fotce jest to ten jasny brąz z tego mi cieknie na łączeniu z tym wyjściem już na wał :p
1 - Tu leci tzn od spodu jak jest zamontowany 2- Tulejka
Teraz druga, dla pewności jeszcze dzisiaj wlazłem w kanał żeby sprawdzić czy wszystko jest cacy i ku mojemu zdziwieniu nie było. Zauważyłem olej na ziemi i potem zacząłem szukać skąd on cieknie no i znalazłem, leci na... jak to teraz powiedzieć o ! wał łączy się z nasadką wychodzącą z dyfera, a cieknie między tą nasadką a dyferem. Jest tam gumowa tulejka "brązowa" która nachodzi na rowek z nasadą od przejściówki na wał. Teraz tak po manewrach z autem żeby odkręcić wał a potem śrubę trzymającą przejściówkę zdjąłem ją wyczyściłem rowek plus tulejkę wsadziłem z powrotem i dokręciłem nakrętkę odczekałem i zn pojawił się olej spływający na dole. Teraz moje pytanie brzmi czy mam za dużo oleju i tedy ucieka nadmiar czy muszę dać tam jakiś sylikon oring generalnie jakoś to uszczelnić.
Fotki są zdemontowanego.
Na fotce jest to ten jasny brąz z tego mi cieknie na łączeniu z tym wyjściem już na wał :p
1 - Tu leci tzn od spodu jak jest zamontowany 2- Tulejka
Ostatnio zmieniony wt paź 25, 2016 9:04 pm przez AdaM92, łącznie zmieniany 2 razy.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Uszczelniacz CBC6923 do wymiany.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jasne że mam.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl