[XJ40] Wymiana tylnego dyferencjału.

Moderator: V12

Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

No dobra dzień 4

Rozebrałem już całość, teraz wyczyszczę wszystkie elementy i zabezpieczę. Przy rozbijaniu na części pierwsze robiłem wszystko żeby nie uszkodzić elementów gumowych, wszystkie są całe i moim zdaniem nie wymagają wymiany. Nie są sparciałe ani twarde jak skała. Teraz idę do sklepu po parę pierdołek do czyszczenia i będę konserwował. Jutro będę wkładał most i pod koniec dnia spróbuję załapać wydech i poduszki. Mam jeszcze do wymiany łożysko prawej piasty bo przez luz jaki występował na półośce rozsypało się, jedno dobre że łożyska już mam :rabbit: aha stabilizatory są podrdzewiałe ale tulejki są całe i sztywne, wieć nie ma sensu tego teraz wymieniać :thumright:

Chwilowo tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Pytanko do v12 Stabilizatory do tyłu zakupie?, wyglądały ok ale jak zacząłem sprawdzać wszystko jak leci to jest pęknięcie na gumie przy tulejkach tzn jak wkrętakiem zacząłem wyginać to zauważyłem :thumbdown:
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez AdaM92, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Z tyłu nie ma stabilizatora, ale jeśli masz na myśli #14, to jest nieosiągalny.

Obrazek
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Niezła jazda!, to gdzie ja to kupie... :scratch:
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Metal odrdzewić, a tuleje dopasować od jakiegoś innego pojazdu. Ewentualnie używane, pasują też od X300.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
piotrmini
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:36 pm

Post autor: piotrmini »

Można dać poly,lub na szybko dotoczyć tuleje z miękkiej odmiany tarnamidu,lub dać tuleje drążka reakcyjnego tylnego mostu np polonez-potrzebny tokarz
Daimler 250v8 1968
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Dobrze wiedzieć, myślę że już znalazłem osobę która posiada. Ja już prawie mam skręcone wszystko, jutro będzie koniec :bounce: 5 dni roboty!
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Dzień 5 czy 6 ?

Wszystko mam skręcone i elementy zawieszenia zakonserwowane :cheers:
Jutro podjadę drugim autem wlać do kanistra wache i zaleje jadzie - dziś mi się już nie chce :tongue:
No i generalną próbę zrobię. Aha fotki potem wstawię jak to wygląda elegancko teraz :thumleft:
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

No to tak jag już zrobił parę kilometrów, wszystko cacy z mostem cisza totalna :D ALE! Prędkościomierz stoi na zerze :scratch: jeszcze sprawdzę czy na pewno wszystkie kabelki podłączyłem.

Kod: Zaznacz cały

Wysłany: Czw Mar 15, 2007 9:14 pm   	  
Jest zamontowany na dyferencjale i czyta z blaszanego rotora na półośce. Zobacz czy kabel/wtyczka nie są zaolejone, bo to fatalnie wpływa na pracę czujnika ;) Warto tez sprawdzić odległość czujnika od rotora.
Podążę tą instrukcją :thumright:
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Sprawę powyżej załatwiłem, zapomniałem kabelek wpiąć.

Teraz druga, dla pewności jeszcze dzisiaj wlazłem w kanał żeby sprawdzić czy wszystko jest cacy i ku mojemu zdziwieniu nie było. Zauważyłem olej na ziemi i potem zacząłem szukać skąd on cieknie no i znalazłem, leci na... jak to teraz powiedzieć :scratch: o ! wał łączy się z nasadką wychodzącą z dyfera, a cieknie między tą nasadką a dyferem. Jest tam gumowa tulejka "brązowa" która nachodzi na rowek z nasadą od przejściówki na wał. Teraz tak po manewrach z autem żeby odkręcić wał a potem śrubę trzymającą przejściówkę zdjąłem ją wyczyściłem rowek plus tulejkę wsadziłem z powrotem i dokręciłem nakrętkę odczekałem i zn pojawił się olej spływający na dole. Teraz moje pytanie brzmi czy mam za dużo oleju i tedy ucieka nadmiar czy muszę dać tam jakiś sylikon oring generalnie jakoś to uszczelnić.

Fotki są zdemontowanego.

Na fotce jest to ten jasny brąz z tego mi cieknie na łączeniu z tym wyjściem już na wał :p
Obrazek

1 - Tu leci tzn od spodu jak jest zamontowany 2- Tulejka
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 25, 2016 9:04 pm przez AdaM92, łącznie zmieniany 2 razy.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Uszczelniacz CBC6923 do wymiany.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Proszę!!! Powiedz że masz to na stanie i że nie będę musiał zdejmować tego z powrotem bo się pochlastam :pale:
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Jasne że mam.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Jeszcze rano spróbuję z drugiego dyfa zamienić jak będzie to samo to nic tylko zamawiać nowe.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Pytanie jak to się demontuje? ten cały uszczelniacz. Chyba jakimś małym ściągaczem, ale w drugą stronę to wcisnę to czy jakaś praska czy coś musi to zrobić?
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
ODPOWIEDZ