Strona 1 z 4

[XJ40] Wymiana tylnego dyferencjału.

: czw kwie 23, 2015 8:08 pm
autor: marius
Chce wymienić tylny dyferencjał bo coś się posypało pełno opiłków w oleju i strasznie charczy.
Mam drugiego xj40 z tego samego roku i z tym samym silnikiem i moje pytanie czy będę miał jakieś niespodzianki po drodze typu dziwne ściągacze itp.
Wymieniałem kiedyś przy xjs poszło bardzo sprawnie ale przy tym to podejrzewam bedzie ciężej.

: czw kwie 23, 2015 8:49 pm
autor: V12
Nie, powinno pójść gładko (o ile śruby dadzą się odkręcić).

: czw kwie 23, 2015 10:16 pm
autor: marius
No to mnie pocieszyliśmy.

: wt paź 11, 2016 11:46 am
autor: AdaM92
Jestem wstanie zrobić to w garażu z kanałem? i sam? Najlepiej było by podnieść go i na warsztacie zrobić, ale auto potrzebuję na piatek - a w warsztatach kolejki... Napiszę jak bym się do tego zabrał i poproszę o jakieś sugestie :D

Wstawię auto tak żeby dało się wejść do kanału, na lewarku to on pod sufitem nie będzie :D
Zdejmę koło z jednej strony i podstawie pieniek czy co tam znajdę, następnie podniosę go z drugiej strony . Zdemontuje piasty, następnym krokiem będą półośki i wał napędowy... Mam nadzieje że wszystko zejdzie bez problemu., potem,.. a no potem będę musiał zobaczyć jak to jest zmocowane wszystko tzn "dyfcio"

: wt paź 11, 2016 12:09 pm
autor: V12
Trzeba zdjąć całe zawieszenie i rozbierać na podłodze, montaż w odwrotnej kolejności. Weź kogoś do pomocy.

: wt paź 11, 2016 5:47 pm
autor: AdaM92
No dobra, udało mi się załatwić warsztat na czwartek żeby w piątek dojechać do Nieborowa :D
Cały dzień po mieście jeździłem... i tylko słyszałem ... UUuuuU Panie my wynalazków nie robimy.. , Oo00o najlepiej to se Pan golfa kup!" albo "spoko spoko to gdzie autko stoi zobaczymy,.. " zobaczył i nagle co? " Panie ciężki tydzień mamy ja nie wiem kiedy,.. w kalendarz muszę zerknąć" po czym pojawił się funfel kolega tegoż mechanika z samochodem i już został przejęty przez faceta z którym rozmawiałem,.. dopaliłem fajkę i pojechałem. Ale w końcu się udało.

Amorki mam nowe, łożyska na piastach też i klocki też są git. Co można by tam wymienić przy okazji. Tzn elementy które po demontażu mogą być już na tyle wyeksploatowane że montaż będzie niemożliwy "ryzykowny" mam na myśli jakieś gumowe elementy itp.

: wt paź 11, 2016 5:58 pm
autor: V12
Krzyżaki należy nasmarować i zweryfikować stan tulejek wokół dyferencjału.

: wt paź 11, 2016 6:55 pm
autor: AdaM92
Ok, jakie tulejki w takim razie wchodzą w skład? Wole zamówić i mieć niż potem się denerwować.

Jeszcze jedna sprawa kot to XJ40 Sovereign 3,6 1987 kupiłem dyfer z opisem C15HU010002 , most od jaguara xj6 z silnikiem 3,6 z manualną skrzynia. Mam problem czy będzie pasował?

: wt paź 11, 2016 7:42 pm
autor: V12
6x CAC4713
2x CAC77601
2x CCC6875 (ewentualnie - to tuleje belki)

Ten dyfer ma tabliczkę z przełożeniem? Coś typu 3.58, 3.77, 4.09?

: wt paź 11, 2016 8:25 pm
autor: AdaM92
Chyba jest spoko na żebrach ma numer taki jaki podałem a na obudowie ma: C15HU004010
Zaraz obczaję te części i jutro dryndnę albo emaila napisze. Generalnie to niezła sumka wyszła ze dwa mosty bym kupił :p
Dyfer tzn auto miał zrobione ponoć 150tys :p

Jutro sobie jakąś smarowniczkę kupie i przesmaruje krzyżaki albo w warsztacie mi przesmarują.

Obrazek
Obrazek
Słabo widać ale : C15HU004010
Obrazek
Obrazek

: wt paź 11, 2016 8:54 pm
autor: V12
Przełożenie jest wybite na blaszce podłożonej pod jedną ze śrub pokrywy dyfra.

: wt paź 11, 2016 9:49 pm
autor: AdaM92
Wydaje mi się że jest wybite 3.54

Obrazek

: wt paź 11, 2016 10:03 pm
autor: V12
Tak, to wczesny dyfer od wersji automatic bez łącznika elastycznego (non Jurid).

: pt paź 14, 2016 12:33 pm
autor: AdaM92
Mogły bym poprosić o rysunek tylnego zawieszenia, mostu ? :bounce:
Mechaniki coś się boją do tego podejść.

: pt paź 14, 2016 12:55 pm
autor: V12
Obrazek

Obrazek