[XJS] Manualna skrzynia w V12

Moderator: V12

Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

[XJS] Manualna skrzynia w V12

Post autor: Donkichot »

Witam koledzy, mam takie pytanie: czy w Jaguarze XJS v12 5,3 HE lub 6,0 wychodziła manualna skrzynia biegów?
Pytanie pewnie dziwne, bo kto przy takim motorze chciałby machać lagą? i już spieszę z odpowiedzią że ja. Tak na prawdę mam nadzieję że kiedyś będzie mnie stać na to żeby kupić sobie właśnie XJS 5,3 HE i chciałbym żeby miał manualną skrzynię. Oczami wyobraźni już widzę jak latam bokami :mrgreen:
Fajnie jest pomarzyć. :roll:
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Donkichot, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ6 x300 3,2
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Występowała na zamówienie 4-biegowa we wczesnych modelach pre-HE oraz w TWR Sport 5-biegowa (wielka rzadkość).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

V12 pisze:(wielka rzadkość).
To pewnie cholernie droga zabawka?
Właśnie znalazłem coś takiego:
https://translate.googleusercontent.com ... Pt57DsVF2w
To nie bagatelna kwota bo 20076zł (po dzisiejszym kursie) ale zawsze jakaś alternatywa?
Nie znam angielskiego (jak któryś z kolegów może to proszę o podpowiedzi) a do wyboru jest 5 zestawów, który z nich mógłby pasować do konwersji dla sinika 5.3 HE?
Po latach produkcji mojego wymarzonego XJS czyli 91-93r. to ta:
https://translate.googleusercontent.com ... _7ZNg55epQ
Tylko czy na pewno? właśnie do 5,3 HE?
XJ6 x300 3,2
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Każdy z zestawów jest właściwy do odpowiedniego rocznika. Z cłem, VAT-em i kosztem transportu licz 27kPLN.
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2015 8:44 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Dzięki za podpowiedź 27000zł. to kosmiczna kwota. Kurcze za to można u nas kupić całkiem fajnego XJS-a
No ale cóż, pomarzyć dobra rzecz. Tym bardziej że teraz mamy wielki przełom w polityce i pewnie będzie nas stać na takie fanaberie :P
XJ6 x300 3,2
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Jeżeli w zestaw wchodzą prócz skrzyni......koło zamachowe, sprzęgło (dobrze żeby było dwutarczowe), dzwon, mechanizm włączania, pedał sprzęgła wraz z siłownikiem i pompą, to nie jest wcale drogo. Można kombinowac skrzynię od BMW i dorabiany dzwon itd. Wiem że są takie zestawy do E-type'a, w cenie tez ok. 15-20 tys PLN. Również można zaimportowac zestaw do V12 z USA, ile kosztuje nie wiem. Ale przy dwunastce (jeździłem takim e-typem), to trochę bez sensu, gdyż bez konvertera, trzeba ten silnik kręcic po wyżej 4000obr. dopiero wtedy zaczyna się coś dziac.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

markus gażnikus pisze:gdyż bez konvertera, trzeba ten silnik kręcic po wyżej 4000obr. dopiero wtedy zaczyna się coś dziac.
chyba dlatego Jaguar oficjalnie na początku robił te skrzynie i szybko zrezygnował . Najgorzej bo nawet jeśli wsadzi sie 20 kawałków + robotę . To nawet 10 % auto nie wzrośnie w cenie.
mozna tanio skompletować taki zestaw . Wadziłem wiele razy na angielskim Ebay skrzynie ,dzwony i inne części do zrobienia ręcznej i dość tanio . Problem ze nie wszyscy chcą wysyłać poza Anglię .
Aby taniej zrobić w Europie to tylko E bay . Mam kolegę który sprzedaje skrzynie z używane T5 po 450 dolców . T5 sa bardzo popularne do przeróbek . Aktualnie mam w garażu firmy :
http://www.5speeds.com
Jest dość mocno przerobiona aby pasowała do E typa. przy okazji zrobię zdjęcia , to wstawię do albumu.
Co do skrzyń też dobre są getrag 265 (np z BMW) czy z Toyoty Supry W-58 .
Uważam ze najlepsza skrzynia to ta ostatnia , W-58 on a przeniesie ponad 500 KM.
tylko pytanie ile i po co ?
chyba najtańsza wersia zrobienie ręcznej to wbudowanie -przerobienie do automatycznej valve body kit :
http://www.jegs.com/i/Hughes+Performanc ... gQodsbYAJw
i masz ręczną . :bounce: :beer:
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Jarku, pod wskazanym adresem http://www.jegs.com/i/Hughes+Performanc ... gQodsbYAJw
za 193.99$ jest jakieś mrowisko i zestaw uszczelek?
Opisz proszę jak to działa, tzn. po zamontowaniu tego zestawu, jak się zmienia biegi manualnie i co ze sprzęgłem? Czy ta przeróbka pozwoli zrobić tak jak na manualnej skrzyni, że: Na światłach wkładam 1 bieg i na pół sprzęgle rozkręcam silnik do 3500rpm. napina się układ napędowy i mogę ruszyć z dużego momentu obrotowego?
XJ6 x300 3,2
ODPOWIEDZ