[SERIA] S3 4.2. Stuknięcie w tylnym moście przy redukcji

Moderator: V12

jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

[SERIA] S3 4.2. Stuknięcie w tylnym moście przy redukcji

Post autor: jag85 »

Stuknięcie w tylnym moście pojawia się zawsze przy redukcji z dwójki i czasami przy włączeniu wstecznego biegu,luzów na krzyżakach nie ma .Czy jest może jakaś regulacja tego przypadku? .Proszę kolegów o pomoc.Pozdrawiam jag85
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez jag85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

A nie masz wrażenia, że skrzynia zbyt gwałtownie redukuje lub wrzuca wsteczny?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

Post autor: jag85 »

Może mam takie wrażenie ale stukniecie pochodzi z tylnego mostu
jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

Post autor: jag85 »

właściwie masz racje to skrzynia gwałtownie reaguje,jak można rozgryść ten problem?
jaguarek
Posty: 64
Rejestracja: czw mar 21, 2013 6:13 pm

Post autor: jaguarek »

Sprzedaj auto bo drogo to będzie kosztować.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Olej wlany prawidłowy ATF Type G? Poziom właściwy? Jeśli tak, to poszukaj w googlach pod hasłem:
borg warner 66 shifts harsh / harsh shifting
borg warner 66 brake band adjust
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

Post autor: jag85 »

Olej jest prawidłowy poziom również ,tylko z angielskim u mnie kiepsko,może mógłbyś podpowiedzieć jakieś wskazówki w ojczystym?
jaguarek
Posty: 64
Rejestracja: czw mar 21, 2013 6:13 pm

Post autor: jaguarek »

Taśma chamulcowa u mnie w S typie było to samo tylko stukało przy prędkości poniżej 40 km-h po rozebraniu skrzyni doszło jeszcze kilka rzeczy i koszt naprawy 7,600zł
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

jag85, jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome, to pod prawym przyciskiem myszki masz rozwijane menu, na którym wybierasz "Przetłumacz na język polski" i wszystko jasne.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

Post autor: jag85 »

Dziękuje za podpowiedzi.V12 sugerujesz żeby naprężyć taśmy śrubami do ich regulacji?
jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

Post autor: jag85 »

Naprężyłem taśmy hamulcowe po obydwu stronach skrzyni, oczywiście musiałem kupić taki dynamometr o niskim naciągu bo nikt w okolicy nie miał.Luz był około dwóch obrotów śruby do momentu siedmiu nm,ale stuknięcie w dyfrze pozostało przy włączaniu biegów na postoju głównie wstecznego,ale zniknęło prawie do zera przy redukcji z dwójki na jedynkę.Czy tak powinna działać czy jeszcze jest coś nie tak .Proszę o odpowiedż pozdrawiam jag85
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Trzeba wrzucić Park i podnieść jedno tylne koło, a następnie pokręcić nim w lewo/prawo żeby wyczuć jakiej wielkości jest suma luzów w układzie przeniesienia napędu.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
jag85
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 8:49 pm

Post autor: jag85 »

Sumę luzów zmierzyłem podkładając pod podniesione tylne koło miarę i wyniosła ona 28 do 30 mm na obwodzie opony.Z tego co widać i słychać to największy luz jest na wałku atakującym i satelitach,więc mam pytanie ,w jakim stopniu zużyty jest dyfer załóżmy w skali od 1do10.Proszę o odpowiedz pozdrawiam jag85
ODPOWIEDZ