[X308] Wyciek oleju między skrzynią, a silnikiem

Moderator: V12

brys
Posty: 52
Rejestracja: sob cze 14, 2014 10:45 am

[X308] Wyciek oleju między skrzynią, a silnikiem

Post autor: brys »

Witam,

Sprawa dotyczy X308 4.0 2000 r. Od jakiegoś czasu obserwowałem u siebie nieduży wyciek oleju między skrzynią a silnikiem. Po zdjęciu tej małej plastikowej klapki na łączeniu skrzyni i silnika było widać, że jest tam mokro.

Co może być przyczyną? :scratch:

Obstawiam, że to uszczelniacz tylny wału korbowego. Mogę się mylić?
https://sklep.v12.com.pl/uszczelniacz-t ... -2398.html

Teraz kwestia wymiany tego uszczelniacza. Niestety wczoraj stało się nieszczęście i posypała mi się skrzynia biegów. Najprawdopodobniej urwał się kosz sprzęgłowy. Po weekendzie warsztat będzie zdejmował skrzynię biegów, więc wydaje mi się, że przy tej okazji wymiana tego uszczelniacza będzie prostą sprawą? Jakieś porady w tej kwestii?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez brys, łącznie zmieniany 1 raz.
X308 4.0 2000 rok
Polski salon i drugi właściciel :)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Jeśli to wyciek oleju silnikowego, to AJ83744.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

brys pisze:AJ83744.
197,5 zł.
Adminie, z czego on jest zrobiony? złoto, platyna, czy jeszcze szlachetniejszy kruszec?????????????
XJ6 x300 3,2
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Ma ładną nalepkę ze skaczącym kotkiem, a wersja ekonomiczna jest za jedyne 75zł ;)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
brys
Posty: 52
Rejestracja: sob cze 14, 2014 10:45 am

Post autor: brys »

V12 pisze:Jeśli to wyciek oleju silnikowego, to AJ83744.
Wygląda na silnikowy. Jesteś w stanie powiedzieć, czy wymiana tego uszczelniacza jest w jakiś sposób problematyczna? Czy jeśli skrzynia i tak będzie zdjęta to wystarczy go tylko włożyć na miejsce starego?
Dopytuję o to, bo warsztat robiący skrzynię biegów naprawia tylko skrzynie, nie chcą się bawić w inne naprawy.
Donkichot pisze:197,5 zł.
Adminie, z czego on jest zrobiony? złoto, platyna, czy jeszcze szlachetniejszy kruszec?????????????
Fakt, tanio nie jest, bo to drożej niż np. uszczelka pokrywy zaworów. Ale na wspomnianej uszczelce już się przejechałem - założyłem zamienniki, oba ciekły po kilku tysiącach kilometrów.. Zmądrzałem, kupiłem oryginalne i nie ma żadnych problemów :P
V12 pisze:a wersja ekonomiczna jest za jedyne 75zł
A czy wersja ekonomiczna będzie równie dobra? :D
X308 4.0 2000 rok
Polski salon i drugi właściciel :)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Trzeba zdjąć koło zamachowe, ale to nic skomplikowanego. Wersja ekonomiczna nie dorównuje oryginałowi.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

V12 pisze:Trzeba zdjąć koło zamachowe, ale to nic skomplikowanego. Wersja ekonomiczna nie dorównuje oryginałowi.

zdjęcie koła to pestka problemzaczyna sie z wyjęciem starej uszczelki . Fabryka miała specjalne koło które nakładało sie na zewnątrz starego simeringu i tam były tzry dziury w których były śruby do metalu które wkrecalo sie w stary simering . potem jego sie pzrez te śruby wyciągało to stara metoda znana w v12 z tylnym simeringiem .
czy zakładać orygimnał czy podróbkę ??? gdyby podróbki były robione w szwajcarii to moze bym zaryzykował , albo wiem ze spzredam auto w ciągu paru miesięcy . jednak robiąc taką robotę to niestety tzreb asporo częsci wymontować co wiąze sie z $$$ czyli lepiej zrobic orginał albo dostać od mechanika gwarancje ze wymieni za darmo gdy ta tńsza uczelka będzie puszczała olej.
czy orginalne uszczeliki są drogiwe w 100% ale one maja gwarancje ( ciekawe czy też gwarancje na robociznę ?)
brys
Posty: 52
Rejestracja: sob cze 14, 2014 10:45 am

Post autor: brys »

Tak myślałem, że nie może być tak prosto.
Jarek-Jerryjag, widzę, że jesteś w USA. Miałbym do Ciebie dużą prośbę. W tym temacie:
http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-x ... ?styleid=2
facet męczy się z wymianą, ale w końcu odkrywa, że coś źle robi i mu się udaje. Mógłbyś napisać o co chodziło? To może być ważna informacja, ale niestety mój angielski nie jest na takim poziomie, żeby wszystko zrozumieć..
X308 4.0 2000 rok
Polski salon i drugi właściciel :)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

To o przednim, a potem dyskusja rozwija się w kierunku AJ6.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Tak jak V12 pisał to chodzi oprzedni simering , ale prawdę mówiąc to gość z igły widły robi. ZNALAZŁEM NA AMAZON NARZĘDZIE DO WYMIany tylnego simeringu:
https://www.amazon.com/Jaguar-Rover-Cra ... entries*=0
to narzędzie tańsze od simeringu :bounce:
brys
Posty: 52
Rejestracja: sob cze 14, 2014 10:45 am

Post autor: brys »

Jarek-Jerryjag, a jak sądzisz, da się to dobrze wymienić bez tego narzędzia? Raz że kolejny koszt by był, ale przede wszystkim nie ma czasu - skrzynia wyjęta, auto na warsztacie stoi, muszę jak najszybciej dostarczyć ten simering i będzie składane.

Jakieś rady co do zakładania nowego simeringu?

I jeszcze jedno pytanie - jakim momentem dokręcać śruby od koła zamachowego?
X308 4.0 2000 rok
Polski salon i drugi właściciel :)
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Jarek-Jerryjag pisze:Tak jak V12 pisał to chodzi oprzedni simering , ale prawdę mówiąc to gość z igły widły robi. ZNALAZŁEM NA AMAZON NARZĘDZIE DO WYMIany tylnego simeringu:
https://www.amazon.com/Jaguar-Rover-Cra ... entries*=0
to narzędzie tańsze od simeringu :bounce:
Ten sprzęcior można samemu wykonać w garażu w ciągu godziny. Nie takie ściągacze dorabiałem.....Do zdejmowania koła zamachowego w Mini......spytajcie ludzi jak to się chu.....wo zdejmuje. Tego simmeringu akurat nie zdejmowałem, ale podobne tak.....robi się otwór przebijakiem w uszczelniaczu, z drutu stalowego dł.ok. 30cm haczyk, na drut nawleka się kawałek żelastwa o wadze ok 1kg i drugi koniec drutu robi się oczko. Powstaje młotek bezwładnościowy. Haczyk zaczepia się w wybitym otworze w uszczelniaczu i gwałtownym ruchem ciężarka uderzamy w pętlę na końcu drutu. Koniec operacji.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Oczywiście ze można zrobić wszystko domowymi sposobami ,ale ja to jestem Lazy Bastard i ponieważ nie robię tego tylko raz to wolę kupić i trzymać w garażu. Ta uszczelka jest podobna jak w xjs V12 póznych 5.3 l i 6l.
na co zwrucić uwagę : jak daleko jest wpuszczony ten simering i starać sie tak samo go wsadzić .
te simeringi są dość drogie tak ze lepiej zrobić raz a dobrze.
markus gażnikus, tak jak piszesz to ja bym spróbowałtzw młotkiem do wyciągania blachy w nadwoziu . robia dziurę w blasze wkręają śrubę z młotkiem i wyciagają nierowność .
brys
Posty: 52
Rejestracja: sob cze 14, 2014 10:45 am

Post autor: brys »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Uszczelniacz mam już u siebie. Pan Krzysztof z V12 dosłał mi też zgodnie z obietnicą fragment serwisówki z kolejnością i momentami dokręcania śrub koła zamachowego. We wtorek-środę XJ powinien wrócić na drogę z wyremontowaną skrzynią, oby wszystko grało :thumleft:
X308 4.0 2000 rok
Polski salon i drugi właściciel :)
ODPOWIEDZ