opony

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

opony

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Opony . coraz ciężej jest dostać opony do starszych Jaguarów oczywiście chyba ze ma sie za duzo forsy.
opony typu 215/70/15 czy 235/60/15. oczywiście opony z odpowiednim testem szybkości ,V,W.
ceny zaczynają się od 1000 zł za oponę !
Chyba łatwiej jest kupić felgi 16 i zamocować na nie opony które z tą sama szybkością bo koszty tych opon zaczynają się od 220 zł
znalazłem na E bay :scratch:

http://www.ebay.com/itm/like/2308921598 ... rid=229466
faktycznie ze te opony wygladają jak z lat 70 ale cena warta auta z lat 90.
za to 16 :cheers:
http://shopping.yahoo.com/728645029-adv ... r16-tires/

są inne tańsze ale sporo chińskich w co trochę obawiam się V czy W nie ma testowania tylko na rynek chiński . wiele fabryk robi teraz opony w Chinach ale mają dość ostre testy . płaci się za test ,gwarancję i markę .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

najtańsze około $55 215/70/15 98V!!! firmy:
http://www.jinyutyres.com/
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Za tyle u nas nawet byle jakich się nie kupi.
Zupełnie przyzwoite do aut z lat 70-tych "Barum" Czeskie 205x70x15R ok.100$
Po za tym zła jakośc z chin skończyła się parę ładnych lat temu, większośc części zamiennych do aut jest tam produkowanych przez takie firmy jak np.Bosch, Ate, Bilstein itd.
Po prostu oni są w stanie wyprodukowac trzy rodzaje jakości danej części, za trzy ceny,
ot i cała tajemnica, gdy w sklepie pytają "oryginał" czy "podróba", i różnica w cenie nie jest taka duża. Np. końcówka kierownicza do Merca: 32PLN lub 43PLN.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

markus gażnikus pisze:Po za tym zła jakośc z chin skończyła się parę ładnych lat temu, większośc części zamiennych do aut jest tam produkowanych przez takie firmy jak np.Bosch, Ate, Bilstein itd.
tak i nie chińczyków trzeba zawsze kontrolować bo jak im na ręce nie patrzysz to niestety zaczynają " oszczędzać "na towarach markowych.
i najzabawniejsze jest to ze gdy firmy zamawiające znajda feler to każą chińczykom do domu zabrać . to by ich położyło ( przesyłka i wywalanie na swój rynek co nie zawsze jest zgodne z ich prawem . najczęściej powinni wywalić na wysypiska). co oni robią z bublami odcinają metki albo naklejają inne i sprzedają na aukcjach za grosze. Następnie towar trafia na E bay czy inne aukcje i jest sprzedawany za 1/2 ceny detalicznej. I tak buble trafiają bez niczego na rynek .
w 100% każda firma chińska robiąc pierwsze produkty robi lepiej niż jakakolwiek firma na świecie . tak jest też z oponami . znane firmy robią też w Chinach ale sprawdzają czy nikt bubli nie dopuszcza , a teraz kto zna firmę "Jinyu" pewnie dobre opony robią ale jak długo.
Awatar użytkownika
ovo
Posty: 649
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:34 pm

Post autor: ovo »

Koledzy,
Jaki powinien być prawidłowy rozmiar opon do XJ40 i X300?
215/65/R16 215/60/R16 215/70/R16
225/65/R16 225/60/R16 225/70/R16
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

W XJ40 handbook podają:
225/65ZR15
225/55ZR16
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

V12 pisze:W XJ40 handbook podają:
to widocznie na rynek poza NA tutaj były w 1988- 205/70/15 , później zmienili na 225/65/15-tylko w 1993) ale wiele osób zakładało 215/70/15 i gdy weszły 16 wkładali 225/60/16. nie jest to duża różnica pomiędzy 65czy70 czy 55 a 60 ale może mieć niewielką róznice przy spalaniu jeśli chodzi o testy . z drugiej strony opony 65 czy 55 w USA jest bardzo ciężko dostać . ( swego czasu walczyłem aby dostać do XJRS 245/55/16 i dopasować do przednich 225/50/16 jedynie w Toyo znalazłem te opony.to informacja z JCNA jakie opony fabrycznie były montowane na Jagach:
http://www.jcna.com/library/concours/appendix_b.html
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

przeniosłem temat o oponach e typa i starszych w to miejsce.
markus gażnikus pisze:Do mnie przyjechał też"ścigant" e-type'm na oponach 60 i dziwił się że zaczepia wydechami z tyłu...doradziłem mu...wymiane opon na oryginalny wymiar 195x70x15, a profil 70 to są opony już tylko produkowane do busów, mają o dwa trzy kordy więcej, są dobre bo po nawet długim postoju nie deformują się.....i są nie drogie. Mam takie 205x70x15 w XJ6-4.2.
w latach 70 zrobiono "normalizacje" oznaczania opon . oryginalne opony do ser 2 E typa były 185/15 dość długo mierzyłem te opony i wyglądają ze były 185/"78"/15
oczywiscie nikt o takich parametrach teraz nie robi ale jest parę firm które specjalizuje się w oponach do classic cars.
np VREDESTEIN TIRES są perfekt trochę kosztuja sztuka około $200 ale są to tylko opony które aby nie dostać ujemnych punktów na pokazach trzeba mieć.
w e typach ser 3 były stosowane opony 205/70/15 ale felgi były szersze .

przeniosłem temat o oponach e typa i starszych w to miejsce.
markus gażnikus pisze:wymiar 195x70x15, a profil 70 to są opony już tylko produkowane do busów, mają o dwa trzy kordy więcej, są dobre bo po nawet długim postoju nie deformują się.....i są nie drogie. Mam takie 205x70x15 w XJ6-4.2.
zgadzam si ez tobą ze sa już nie dostępne ,ale opona a opona to są dwie różne sprawy. Prawdopodobnie opona od busa jest dobra ale nie na dłuższą szybką jazdę .
przez opony zginął MIKE HAWTHORN .
markus gażnikus pisze:Zupełnie przyzwoite do aut z lat 70-tych "Barum" Czeskie 205x70x15R ok.100$
poznałem kiedyś Czecha który budował auta dla syna na wyścigi scca .
sprowadzał opony z Czech z firmy Barum . faktycznie ze te opony wyglądały jak z busów ale w zasadzie wyścig na 150 mil przeżywały co prawda były kompletne łyse po wyścigu ale ale to nie było tak istotne jak zajmowali jedno z pierwszych miejsc.
Ta firma Barum w tym czasie ( około 15 lat temu mogła zrobić każdą oponę do każdej jazdy.
ODPOWIEDZ