[XJ40] nivo i ... - jak do tego podejść.

Moderator: V12

pause
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 15, 2014 5:17 pm

Post autor: pause »

Ktoś wyrwał cały korek żeby wlać olej.
Wyrwać? raczej nie jest tam normalny gwint i można to bez problemu odkręcić no chyba ze jakieś zabezpieczenie przed odkręceniem tam było.
Zbiorniczek od wspomagania jest wsadzony od nowszego XJ40, powinien być taki

Dobrze wiedzieć, tak a pro po tematu wspomagania kierownicy to strasznie dużo mi tego oleju ubywa(w ciągu miesiąca ok 0.5l) ale to już inna historia, w poniedziałek podjadę na myjnie i postaram się wyczyścić całą prawą stronę silnika i może dojdę skąd i z czego cięgnie. Ale to już inny temat.

Nivo jak działa?... hmm no w sumie nie było problemu żeby auto siedziało "na glebie" jak na tylnej kanapie siedziały 3 osoby, resorowanie jest bardzo dobre. Jutro załaduje czymś bagażnik i zaproszę jakieś 3 obciążniki, odpalę i zobaczę czy tył się podniesie. Swoją drogą cały zbiornik jest tłusty(nie ma na nim oleju ale wygląda jakby ktoś go oblał olejem i tak zostawił) no i przewód wychodzący ze zbiornika(ten zupełnie na dole) był już przez kogoś naprawiany, jest tam coś w rodzaju cementu do wydechów i jest to mokre... no ale w poniedziałek podjadę na myjnie i to porządnie umyję bo teraz ciężko jest dojść skąd to cieknie. A że jeszcze dziś olej wymieniałem w silniku to mała kąpiel się mu przyda.
od strony kierowcy z tyłu amortyzatora jest zaślepka
Chodzi o przedni amortyzator i jakąś zaślepkę za nim czy o amortyzator tylni i gdzieś na nim jest zaślepka?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pause pisze:Chodzi o przedni amortyzator i jakąś zaślepkę za nim czy o amortyzator tylni i gdzieś na nim jest zaślepka?
Nivo to tylko tylne amortyzatory . Tylny lewy ma odpowietrzenie . jest na górze skierowane w kierunku kierowcy.
Jeśli to nivo działa i czujesz ze amortyzatory trzymają to bym nic nie robił .
Jeśli cieknie to inna sprawa.
Co do wspomagania kierownicy - sprawdz czy wąż od zbiornika do pompy nie cieknie . W99% ludzie wymieniają pompy a powinni węza. Wąż ten robi się bardzo twardy i przy wymianie , trzeba uważać aby przy zdjęciu ze zbiornika nie ułamać plastykowej rurki .
pause
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 15, 2014 5:17 pm

Post autor: pause »

Taki mały @edit
Zapomniałem dodać że z hamulcami nie mam problemu (ich skutecznością hamowania), chociaż wyrzuca mi błąd: brake pad low, ale zamówiłem już nowe klocki, no i jest jeszcze kwestia błędu, który pokazuje się co jakiś czas- low brake pressure i teraz pytanie czy ten błąd ma coś wspólnego z nivo?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ODPOWIEDZ