[XJ40] nivo i ... - jak do tego podejść.

Moderator: V12

Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

[XJ40] nivo i ... - jak do tego podejść.

Post autor: AdaM92 »

Tak jak w temacie, nadeszła pora na przegląd "nivo". Jeśli dobrze myślę to zbiornik wyrównawczy znajduje się pod maską z prawej strony przy reflektorze zamieszczony na zdjęciu nr1. Widać, że końcówka na zbiorników jest czerwona, co zapewne oznacza że płyn już jest do wymiany. Moje pytania jak się za to zabrać?, co wymienić i na co...

Cieknie mi najprawdopodobniej z napinacza łańcucha i jag wszędzie zaznacza teren - cała prawa strona silnika jest mokra. Nie mam pewności że to z napinacza, ewentualnie jak mam do tego podejść, mogę to odkręcić czy lepiej nie bo się jeszcze coś "wysypie", czy odkręcić to i sylikon poprawić - drugi link.


@up Z góry widzę że tylo tam jest mokro, a pod spodem już wszystko jest w piasku mokre. Postaram się zrobić jeszcze fotkę od dołu.

Kod: Zaznacz cały

 NR1 http://speedy.sh/NPdfB/DSC-0059.JPG

Kod: Zaznacz cały

 NR2 http://speedy.sh/RYZ2H/DSC-0066.JPG
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

nie mogę otworzyć tech zdjęć. ale to nie jest tak ważne.
aby uzupełnić płyn w zbiorniku potrzebujesz specjalną oryginalną butelkę ze specjalną końcówką do zalania tego zbiornika.
co do cieknięcia silnika przy aparacie zapłonowym to najczęściej leje w tym miejscu uszczelka pod głowicą. ale tez może przykrywa zaworów jak i bardzo rzadko napinacz.
najpierw dobrze to miejsce wyczyść i gdy będzie czyste odpal auto to zobaczysz gdzie cieknie.
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Czyli jak ten "dzyndzelek od nivo jest czerwony to muszę uzupełnić płyn, tam jest jakiś filtr do wymiany jeszcze czy tylko mam zalać?. Muszę kupić ten bajer do napełniania, mam nadzieje że znajdę. Ewentualnie poprosił bym o jakiś link do zakupu tego przyrządu.

Co do wycieku to mam nadzieje że będię to napinacz, wyczyszczę jutro i sprawdzę. No i będę kontynuował temat.
Foto wyciek : http://zapodaj.net/9b33cf9728991.jpg.html
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Kupując oryginalny HSMO końcówkę do napełniania otrzymujesz w zestawie.
Ostatnio zmieniony czw lip 13, 2017 9:22 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

AdaM92 pisze:jest czerwony to muszę uzupełnić płyn
tak trzeba zalać aż zrobi się zielony . jest tam zielony pływak który po wyrównaniu zakrywa ten czerwony pręt.
ze zdjęcia to wygląda ze z pokrywy wycieka, ale może to zdjęcie.
zawsze trzeba szukać wycieków od góry do dołu :idea:
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Teraz pytanie, czy mam tylko uzupełnić płyn czy to w jakiś sposób się spuszcza i wlewa nowy?. Nie znam historii kto i kiedy wymieniał, dolewał.

A, dzięki za link.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

ja bym tylko dolał. i poszuka gdzie jest przeciek. w tych autach może być . na dole przy akumulatorze i przełącznikach, przy pompie z przodu silnika , na wspomaganiu pedała hamulców ( wtedy cieknie wewnątrz auta nad pedałami ), mogą być węże , jak i same amortyzatory.
Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 143
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 »

Teraz się trochę wysypię i raczej dział jakim jest "zawieszenie" będzie nieodpowiedni. Prosił bym ewentualnie o przeniesienie tematu, zmoderowanie go.
Bardzo przepraszam.

Tak to cacko wygląda : http://zapodaj.net/38c699e9366d6.jpg.html

Teraz oprócz tego co się już tu dowiedziałem, będę próbował rozwiązać kolejne problemy.

1.
a. "brake pad low" - rozumiem że chodzi o wymianę klocków hamulcowych.
b. " anti lock failure - i tu już nie wiem jak do tego podejść.

2.
Przedni lewy reflektor zaparowany, wypalony -
http://zapodaj.net/7575d5fa93a6a.jpg.html
http://zapodaj.net/e9c80f1b80631.jpg.html
- Jak zdemontować reflektor - szybę? - nie wygląda to na robotę w 3 min.
- Wiecie może jakie są koszty regeneracji odbłysku?
Jak widać na zdjęciu jest też "pajączek" - musiało mi coś odprysnąć kamień czy coś.
- da się to zregenerować jakoś czy do wymiany?

3.
No i wielka udręka wyciek nie wiadomo skąd: jadąc od góry to widać tylko mokrą śrubę mocującą napinacz, jedną z dwóch - http://zapodaj.net/9f4930dc8d5b2.jpg.html

Resztę przykrywa chrom, od dołu mokro aż przykro :pale:
Widać , że perfidnie skądś leci po prawej poduszce silnika i potem to już wszędzie. Czy tam przypadkiem nie jest gdzieś schowana pompa wspomagania? - bo nie chce mi się wierzyć że jest to olej dotykałem no i nie obstawiał bym.
1. http://zapodaj.net/7c4c8ddcd1ccf.jpg.html
2. http://zapodaj.net/326b996b93dc2.jpg.html
3. http://zapodaj.net/45647d603aed0.jpg.html
4. http://zapodaj.net/b521b4cd62e35.jpg.html
5. http://zapodaj.net/7c361886a4bda.jpg.html
6. http://zapodaj.net/c55fa38a0bdd3.jpg.html
7. http://zapodaj.net/024b999018d16.jpg.html
8. http://zapodaj.net/33f2f187fc945.jpg.html
9. http://zapodaj.net/77a7843b29bd3.jpg.html
10. http://zapodaj.net/6ce66fede1fa7.jpg.html
11. http://zapodaj.net/4945b3ca929c1.jpg.html
12. http://zapodaj.net/bf6ee2646d640.jpg.html

4.
Szyby, są ryski od strony kierowcy i pasażera, tył jest okej.
- kwestia uszczelki? - tej z chromem?

5.Co o tym myślicie?
- http://zapodaj.net/318b8d8743ee8.jpg.html
- http://zapodaj.net/4351c043a39d5.jpg.html
- http://zapodaj.net/4d1f4ea13a7fd.jpg.html
- http://zapodaj.net/ef1b6fd9d8160.jpg.html

6.
Zastanawiam się :scratch:
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ładne auto :thumright:
klocki hamulcowe albo kostki od czujników . Anti Lock failure . sprawdź w bagażniku przekaźnik ABS . najczęściej jest wysoki biały( wczesne modele miały czarny) otwórz go i sprawdz czy na płytce nie ma pęknięć w okolicach przekaźnika. podlutuj gdy są . tam jest mały bezpiecznik ale prawie nigdy nie nawala.
z tym cieknięciem to trzeba sprawdzić jaki olej ,może z węza od nivo. jak pisałem trzeba dobrze umyć i potem sprawdzić skąd cieknie?
kto wymieni w twoim aucie węże do wspomagania kierownicy ale jakieś długie zrobił ze są pod skrzynią :scratch: !

co do lampy to wyjmij żarówkę to może szybciej wyparuje na słońcu . jesli na gorze nie ma pęknięć to może przezroczysta taśmą zaklej dziurę przed znalezieniem nowego reflektora .
pause
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 15, 2014 5:17 pm

Post autor: pause »

Odświeżam.

Jestem bratem właściciela tegoż to jaguara, i jako że brat jest za granicą obecnie zajmuję się jego kotem.
Dziś zakupiłem olej do nivo, i już go prawie zacząłem wlewać, ale coś mnie podkusiło żeby odkręcić korek i zobaczyć co tam się dzieje- no i proszę zdziwko, w zbiorniczku jest olej koloru brązowego/ciemnoczerwonego.

Tu nasuwa się pytanie.. czy dolewać?
Wygląda mi na to że poprzedni właściciel zalał to olejem do wspomagania, więc raczej mieszanie obu tych olei było by fatalne w skutkach?
Trochę się podszkoliłem na forach na temat NIVO i wychodzi na to że trzeba będzie spuścić to co jest obecnie(czerwony olej) i zalać tym co być powinno(olej zielony) - i tu kolejne pytanie, jest coś takiego jak korek spustowy? ew. z którego miejsca trzeba by było to spuszczać?

I jeszcze jedna rzecz- na forum BMW piszą że jeśli jeździł ktoś na czerwonym to niech dolewa czerwony... mówią że jeśli zmienimy olej z czerwonego na zielony to nivo może się rozszczelnić...? Czy to prawda?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pause, czy mógłbyś podać rok auta?
w USA wiele osób wywalało Nivo i wymieniając maglownicę zmieniali płyn na dextron-czerwony. Było to w xj40 90-92. ( był ten sam zbiornik do wspomagania jak i Nivo.)
pause pisze:olej koloru brązowego/ciemnoczerwonego
pytanie co to za olej ? czy zbiornik jest ten sam co do wspomagania kierownicy czy osobny?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Doczytałem się ze to rok 1987 czyli specjalny pojemnik na Nivo z przodu auta po prawej stronie . aby go napełnić trzeba mieć specjalną butelkę ze specjalnym lejkiem . mało prawdopodobne żeby ktoś tam wlał inny płyn . Pojemnika tego się nie otwiera. na górze widać czy jest płyn czy go nie ma . Jest wskaźnik jeśli jest mało płynu to wskaźnik jest czerwony gdy jest ok to wskaźnik zakryty jest osłoną - pływakiem zielonym . Ten sam płyn i zbiornik jest potrzebny do wspomagania hamulców.
pause
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 15, 2014 5:17 pm

Post autor: pause »

Dokładnie tak, jest osobny zbiornik do wspomagania kierownicy i nivo jest połączone z wspomaganiem hamulców.
Odkręciłem "korek" od zbiornika nivo, co prawda nie ma on żadnych wypustek/wgłębień jak to korek, ale bez żadnego wysiłku używając dwóch palców go odkręciłem... no i jest ten czerwony olej... wydaje mi się że jest to właśnie dextron(dokładnie dextron 2d) - znalazłem butelkę po nim, ale poprzedni właściciel mówił że zalewał nim tylko układ wsp. kierownicy.

Więc teraz pytanie czy spuszczać to co jest teraz w zbiorniku nivo(i jak?) i wlać ten zielony castrol HSMO czy tak zostawić i dolać do niego ten DEXTRON 2D

Dołączam zdj.
odkręcony korek zbiorniczka

ogólne
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Ktoś wyrwał cały korek żeby wlać olej. Prawidłowo dolewa się za pomocą specjalnej rurki przez widoczny na górze korka wąski wlew. Nie wolno mieszać HSMO z Dexronem, nie wolno stosować Dexronu do układu SLS.

Zbiorniczek od wspomagania jest wsadzony od nowszego XJ40, powinien być taki http://www.jaguarclassicparts.com/illus ... h4592b.jpg
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

nigdy nie wadziłem aby ktoś zamienił mineralny olej na dextron ! Jak działa nivo i hamulce? czy nie masz przecieków na wspomaganiu hamulców i Jak działa nivo ?Korek tej butelki można zerwać ale póżniej jest problem . raz ze będzie ciekła ( wadziłem jak zakładają obejmy , i tak cieknie.)
W tym systemie występuje dość duże ciśnienie prawie 4 razy większe niż w wspomaganiu kierownicy czy automatycznej skrzyni biegów. Dlatego użyli specjalny mineralny olej.
Nie wiem co doradzić . Gdybym musiał dać wycenę , to w 100% kazał bym wymienić serwo do hamulców , pewnie amortyzatory , akumulator . później bym powiedział ze jeśli system będzie ciekł to trzeba wymienić prawdopodobnie pompę , przełączniki itd.
od strony kierowcy z tyłu amortyzatora jest zaślepka , odkręć to powinno wylać cały olej . tylko pytanie czy później nie będzie ciekło .
Pamiętam ze podczas wymiany nivo na zwykłe amortyzatory w modelach z 1990 -1992 gdzie był zbiornik wspólny na nivo i wspomaganie kierownicy . Zmieniało się tylko olej na dextron jeśli maglownice wkładało się nową , inaczej Maglownica ciekła. U ciebie jest problem bo jest w tym systemie podłączony system wspomagania hamulców.
ODPOWIEDZ