[XF] zwiększenie prześwitu

Moderator: V12

rifies
Posty: 160
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 3:47 pm

[XF] zwiększenie prześwitu

Post autor: rifies »

Witajcie po małej przerwie.
Zwracam się do Was z pytaniem. Jak można podnieść XF o 1-2 cm? Czy wymienić sprężyny, może regulacja, a może macie jakieś inne pomysły? Tam gdzie jestem 1cm w górę bardzo dużo zmienia (uprzedzając pytania)...
pozdrawiam
RS
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez rifies, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Nie można nic modyfikować w samochodzie na gwarancji, ale myślę o usztywniaczach gumowych do sprężyn. Nie można zamówić wyrówniarki, żeby drogę poprawiła?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
rifies
Posty: 160
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 3:47 pm

Post autor: rifies »

Krzysztof, chodzi o kąty nachylenia. droga płaska i nagle 45-50st. Mieszczę się ale przy odpowiednim torze jazdy. Boję się, że żona toru trzymać nie będzie... 1cm dałby większy komfort psychiczny. Może opony o większym profilu?
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Znaczy potrzebny ci inny anglik Range Rover. A może by tak odrobinę ściąc to załamanie drogi (pewnie do garażu) albo przed i za "górką" trochę nadłożyc, skoro 1 cm wystarczy. Miałem ten sam problem a i teraz np. e-typem trzeba jechac po skosie bo zaczepia wydechami.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

markus gażnikus pisze:e-typem trzeba jechać po skosie bo zaczepia wydecham
miałem ten sam problem bo jak kupiłem bo opony były 60 zamiast oryginalnych 78.
rifies, Jakie teraz rozmiar opon -kół masz i jaka wersia XF- (zawieszenie).
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Do mnie przyjechał też"ścigant" e-type'm na oponach 60 i dziwił się że zaczepia wydechami z tyłu...doradziłem mu...wymiane opon na oryginalny wymiar 195x70x15, a profil 70 to są opony już tylko produkowane do busów, mają o dwa trzy kordy więcej, są dobre bo po nawet długim postoju nie deformują się.....i są nie drogie. Mam takie 205x70x15 w XJ6-4.2.
rifies
Posty: 160
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 3:47 pm

Post autor: rifies »

czesc,
rozmiar opon to 245/45 r18. wersja jest normalna, tzn nie R. Ogumienie naturalnie takie jak odebrałem z salonu. Oczywiście Jarku że ścinamy ale żona czasami może nie radzić sobie. Tu wszędzie są bardzo kąty natarcia i bardzo wąsko- najgorzej jest w marketach. Tubylcy z aso sprawdzają z UK co mogą zrobić... Zobaczymy. Inna sprawa, że powinienem zmienić tarcze na wentylowane bo oryginalne ostro się grzeją.
pzdr
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Przecież są wentylowane.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
rifies
Posty: 160
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 3:47 pm

Post autor: rifies »

no tak, nie jestem ekspertem, chodziło mi o nawiercane. Takie chyba nie grzałyby się jak pełne?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

rifies pisze:Takie chyba nie grzałyby się jak pełne?
wszystkie się grzeją . te dziurawe musisz znaleźć gdzie były robione i czy przypadkiem nie tarcze z chin. tutaj tego jest wiele aż strach coś kupować jeśli nie jest w pudełku Jaguara.
Tak się zastanawiałem nad zmianą gum na 225/55/18 . będą węższe ale wysokość będzie trochę większa a ten rozmiar nie będzie kolidował z licznikiem km.
Pamiętam jak w 2004 przyszły nowe Jagi xj z systemem cats. regulacja amortyzatorów za pomocą sterownika który reagował na szybkość . itp.
Gdy auta przychodziły z portu , były w pozycji dolnej prawie tarły brzuchami po ulicach. ( chodziło o to aby podczas transportu statkiem nie uszkodzić zawieszenia .) Podczas dostania auta do sprzedaży trzeba było zaprogramować to zawieszenie do pozycji normalnej.
ciekawe ze nie mogli zrobić tego zawieszenia regulowanego ręcznie jak i automatycznie. tym samym można by było podnieś auto wtedy gdy potrzeba.
ODPOWIEDZ