[X308] Amortyzatory rozterki
Moderator: V12
[X308] Amortyzatory rozterki
Witam
Moje skromne doświadczenie mechaniczne mówi mi że amorki mają dosyć, no bo tak: prawy przód się poci a tył po mocniejszym depnięciu radośnie podskakuje. Mam xjr-a no i ten standardowo wyposażony jest w acd. Koszt 4 amortyzatorów powala. Zatem zacząłem przeglądać sobie fora internetowe i sporo osób ze stref dużo bogatszych jak nasza zakłada tam bilsteiny w wersji sport bez acd. Radą na błędy zawieszenia wyświetlające się na desce jest odpięcie jednostki sterującej. Powiem szczerze że nie tyle przeraża mnie konieczność wymiany wszystkich amorków co koszt tej operacji. Zastanawiałem się nad regeneracją ale żeby to zrobić dobrze no to niestety pozostaje odesłanie ich do de do bilsteina. W polszy niestety nie znalazłem warsztatu który podejmie się regeneracji no i po za tym nie bardzo wierzę w to że ziutek ze zdziśkiem zrobią to na należytym poziomie. Jest w polsce dystrybutor bilsteina jak i serwis no i regenerują swoje wyroby nawet dość udanie bo opinie mają dobre tyle że nie amorki z acd no i to oni polecili mi wysłanie moich do serwisu w de. Mam pytanie natury technicznej czy ktoś już przerabiał temat podmiany z acd do bez acd? Wiem że różnica jest w średnicy mocowania amortyzatora no i trzeba albo podmienić gniazda albo dotoczyć odpowiednie tuleje. Swoją drogą na fotach ten kielich wygląda jak kawałek blachy ale jego cena to w sklepie 1300 zeta zastanawiam się czym tak wysoka cena jest podyktowana
Moje skromne doświadczenie mechaniczne mówi mi że amorki mają dosyć, no bo tak: prawy przód się poci a tył po mocniejszym depnięciu radośnie podskakuje. Mam xjr-a no i ten standardowo wyposażony jest w acd. Koszt 4 amortyzatorów powala. Zatem zacząłem przeglądać sobie fora internetowe i sporo osób ze stref dużo bogatszych jak nasza zakłada tam bilsteiny w wersji sport bez acd. Radą na błędy zawieszenia wyświetlające się na desce jest odpięcie jednostki sterującej. Powiem szczerze że nie tyle przeraża mnie konieczność wymiany wszystkich amorków co koszt tej operacji. Zastanawiałem się nad regeneracją ale żeby to zrobić dobrze no to niestety pozostaje odesłanie ich do de do bilsteina. W polszy niestety nie znalazłem warsztatu który podejmie się regeneracji no i po za tym nie bardzo wierzę w to że ziutek ze zdziśkiem zrobią to na należytym poziomie. Jest w polsce dystrybutor bilsteina jak i serwis no i regenerują swoje wyroby nawet dość udanie bo opinie mają dobre tyle że nie amorki z acd no i to oni polecili mi wysłanie moich do serwisu w de. Mam pytanie natury technicznej czy ktoś już przerabiał temat podmiany z acd do bez acd? Wiem że różnica jest w średnicy mocowania amortyzatora no i trzeba albo podmienić gniazda albo dotoczyć odpowiednie tuleje. Swoją drogą na fotach ten kielich wygląda jak kawałek blachy ale jego cena to w sklepie 1300 zeta zastanawiam się czym tak wysoka cena jest podyktowana
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez miaziol, łącznie zmieniany 1 raz.
Wysoki koszt oryginalnej blachy jest narzucony przez Jaguara. Do zwykłych amortyzatorów jest dostępny zamiennik Meyle za niewiele ponad 200zł.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Przedniej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
cena tych amortyzatorow to prawie cena auta. wydaje mnie się ze bistain nie bieże sie za przebudowę bo jest jakiś układ pomiedzy Jaguarem a nimi.miaziol pisze:Koszt 4 amortyzatorów powala.
tutaj dość popularne są zamienniki na standardowe amortyzatory.
https://www.arnottindustries.com/part_J ... id136.html
ciekawe ciekawe video jak wymieniać amortyzatory w Jagu\.
Ja mam Daimlera X308 i wymieniłem amortyzatory na zwykłe, z przodu chyba regulowane KONI ( ta regulacja moim zdaniem nie ma sensu ) a na tył kupiłem Kayaba.
Mam wrażenie że z tyłu coś jest nie tak, może amortyzator oryginalny z regulacją różni się długością ?
Tak czy siak, wymieniłem amortyzatory, zlikwidowałem kontrolkę na desce ( prosta sprawa ) co nie zmienia faktu że wolałbym mieć amortyzatory jak w orginale.
Mam wrażenie że z tyłu coś jest nie tak, może amortyzator oryginalny z regulacją różni się długością ?
Tak czy siak, wymieniłem amortyzatory, zlikwidowałem kontrolkę na desce ( prosta sprawa ) co nie zmienia faktu że wolałbym mieć amortyzatory jak w orginale.
X308 4.0 Daimler
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Z tego co mi się udało wyczytać to kayaby nie mają zbyt dobrej opinii przynajmniej jeśli chodzi o zastosowanie w jagu. Opinie generalnie są takie że są zbyt miękie. Ja jeśli już to chciałbym zastosować bilsteiny. Teraz pytam jeszcze raz o tą blachę czy tam jest jakieś łożysko wzmocnienie albo cuś? Czy jest to element który w jakiś sposób ulega zużyciu? Bo ja rozumiem że to nie jest twój wymysł ta cena że ona jest narzucona odgórnie no i o ile rozumiem wysoką cenę niektórych części o tyle za kawałek zwykłej blachy wydaje mi się ona zbyt wygórowana tak więc myślę sobie że to nie zwykła blacha tylko musi tam cosik być na rzeczy. Teraz jeszcze tylko czekam na opinie kogoś kto przeprowadził operację podmiany amortyzatorów. Rozumiem że zmieniając amorki na te bez cats tracę fajny bajer w postaci sterowania twardością zawieszenia nie mam zawieszenia komfortowego do łagodnej spokojnej jazdy i twardego do bardziej dynamicznej. Często latam autkiem żonki no i tam całe zawieszenie jest raczej na sportową stronę i zbieranie zakrętów na wysokich prędkościach nie jest specjalnym problemem. Natomiast jeśli chodzi o komfort to jest bardziej niż lipnie. Jak to wygląda w jagu na sportowym zawiasie czy dużo się traci na komforcie? No i tutaj też pytanie jak z dostępnością amorków? Do przodu są na sklepie na tył tylko w oryginale z tego co sprawdzałem. Rozumiem że do kompletu trzeba dokupić poduszki pod amortyzatory?
Tylne amortyzatory są z poduszkami, a poduszką przedniego jest wyżej wspomniane gniazdo. KYB w XJ40 nie sprawdziły się bo były "za twarde i tłukły" jak to klient ujął.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Niestety za późno, przeprowadzałem się i robiłem porządki.Jarek-Jerryjag pisze:Jaząbek, nie wyżucaj starych oryginalnych . pewnie niebawem Bilstein zacznie naprawiać . jak będę miał chwilę to wpadnę do znajomego który naprawia dla Bilsteina stasze amoryzatory . Robią wspaniałą robotę lepszą niz do standardowych modeli.
Zastanawiałem się nawet, czy nie kupić używanych na tył z systemem, ale czy wstawienie używanych amortyzatorów ma sens ? Nawet jak sprawność będzie ok, to czas robi swoje i nie wiadomo ile wytrwają.
X308 4.0 Daimler
No ja nie biorę takiej możliwości pod uwagę używane już mam zamontowane w aucie i drugie mi nie potrzebne. Moim skromnym zdaniem to w aucie są elementy których po prostu w używce się nie wstawia. Można założyć używany głośnik, błotnik czy zderzak ale rzeczy odpowiadające za bezpieczeństwo czy prowadzenie auta tylko nowe.
No i teraz jest zagadka na 100%
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej na odpalonym motorku testy wykazały 74% przód i 76% tył, tak więc według tego by wychodziło że amorki są ok. Tyle że na kompie podaje mi open circuit front right absorber. Wynika z tego że jest jakieś uszkodzenie na prawym przednim amorku.
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej na odpalonym motorku testy wykazały 74% przód i 76% tył, tak więc według tego by wychodziło że amorki są ok. Tyle że na kompie podaje mi open circuit front right absorber. Wynika z tego że jest jakieś uszkodzenie na prawym przednim amorku.
Porównaj oporność prawego i lewego amortyzatora. Jeśli podobna to trzeba sprawdzić wiązkę komputer-amortyzator.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl