[XJ40] Pompa wspomagania
Moderator: V12
[XJ40] Pompa wspomagania
Niestety w Xj40 93r cieknie pompa pomagania od strony napędu z silnika. I tu pojawia się pytanie: jak zdjąć zabierak z wałka pompy ? Czy istnieje jakiś zestaw uszczelniający do pompy wspomagania ? Ktoś przerabiał temat uszczelnienia pompy, czy lepiej szukać używki ? Wydaje mi się, że kierownica stanowczo za lekko chodzi przy większych prędkościach. Czy to może być też spowodowane jej nieszczelnościami ?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
kiedyś był sprzedawany kit do pompy uszczelki . teraz to nie wiem .
do zdjęcia zabieraka było specjalne narzędzie . specjalna śruba która była wkręcana w środek i na niej były zamocowane nakrętki i specjalna szyna która miała dwie śruby zakładane na zbierak i odkręcając środkowa nakrętkę ściągało się zbierak .
ważne beż było założenie zbieraka w tym samym miejscu co poprzednio inaczej pompa może być głośna.
do zdjęcia zabieraka było specjalne narzędzie . specjalna śruba która była wkręcana w środek i na niej były zamocowane nakrętki i specjalna szyna która miała dwie śruby zakładane na zbierak i odkręcając środkowa nakrętkę ściągało się zbierak .
ważne beż było założenie zbieraka w tym samym miejscu co poprzednio inaczej pompa może być głośna.
Dzieki za konkretną odpowiedz
tak tez właśnie myślałem, ze wymyślili sobie jakieś narzędzie specjalne...Ten gwint wewnątrz o nietypowym wymiarze i wyfrezowanie na sześciokąt nie wróżyło nic dobrego Czyli rozumie ze zabierak jest po prostu wciśnięty na trzpień. Tam jest jakiś wielowypust, stożek czy klin ?
tak tez właśnie myślałem, ze wymyślili sobie jakieś narzędzie specjalne...Ten gwint wewnątrz o nietypowym wymiarze i wyfrezowanie na sześciokąt nie wróżyło nic dobrego Czyli rozumie ze zabierak jest po prostu wciśnięty na trzpień. Tam jest jakiś wielowypust, stożek czy klin ?
Jest dostępny zestaw naprawczy #5, ok. 30zł w zamienniku.
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2015 8:20 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Witam! Mam takie pytanko wczoraj zmieniłem pompę wspomagania i na początku wspomaganie chodziło elegancko a po przejechaniu 3 kilometrów zaczęło chodzić ciężko i teraz raz jest za chwilę nie ma potem na trochę znowu jest i tak cały czas. Co może być tego przyczyną? I jeszcze mam jedno pytanko od czego jest taki mechanizm blisko pompy wspomagania i sprężarki od klimy z okienkiem co się kręci.
Jaguar X300 1994r 3.2 manualna skrzynia
Czujnik położenia rozrządu.tomme2 pisze:I jeszcze mam jedno pytanko od czego jest taki mechanizm blisko pompy wspomagania i sprężarki od klimy z okienkiem co się kręci.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Nie ma ich na schemacie (wszystko co jest pokazane na rysunku jest już bezproblemowo wyjęte)
Nie mogę sobie tylko poradzić z "podstawa" tej pompy. Wykrecilem z niej zabierak, i odkrecilem 3 śruby imbusowe.. Wychodzi tylko na 3-4 mm i nic poza tym, tak jakby coś ją jeszcze trzymało..
Nie mogę sobie tylko poradzić z "podstawa" tej pompy. Wykrecilem z niej zabierak, i odkrecilem 3 śruby imbusowe.. Wychodzi tylko na 3-4 mm i nic poza tym, tak jakby coś ją jeszcze trzymało..
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992