[X300] zanik wspomagania

Moderator: V12

aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

[X300] zanik wspomagania

Post autor: aleksander_olo »

Witam forumowiczów.. mam problem ze wspomaganie kierownicy. Na zimno po odpaleniu mogę kręcić kółkiem jednym palcem ale po przejechaniu kilkuset metrów musiałem potrenować mięśnie aby "ukręcić koła na niskich obrotach.. Może jakieś sugestie? bo tylko "Pudzian" będzie mógł ukręcić kierownicą

Mam Jag'a 1996r 4.0

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez aleksander_olo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

te auta mają wbudowaną elektroniczną przepustnice na maglownicy która reguluje ciśnienie obrotów kierownicy i wspomagania . jeśli jedziesz wolno kierownica obraca się lżej a jak szybko ciężej.
jednak w twoim jagu jest coś nie tak 1
najlepiej podłączyć specjalne narzędzie ,w miejscu węza wysokiego ciśnienia i sprawdzić jakie ciśnienie masz w systemie wspomagania.
czy nie miałeś wycieków w tym systemie i jaki płyn wlewasz to wspomagania, od jakiego czasu masz te objawy !
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

Witaj, objawy są od jakiś 600 km. Nie zauważyłem wycieków (po sprawdzeniu stanu był w dolnym pułapie (zaznaczenia) ale jaki?... ma barwę blisko czerwonej :)
A o jakim narzędziu mówisz?
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

.. a jeszcze przypomniałem sobie, że jakieś 2 lata temu z lewej strony miałem rozłączone przewody (nie mam pojęcia od czego) ale po ich połączeniu wspomaganie działało :) (wcześniej również miałem kłopoty ze wspomaganiem)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

aleksander_olo pisze:rozłączone przewody (nie mam pojęcia od czego)
to właśnie przewody idące do maglownicy -(elektroniczna przepustnica regulująca przepływ płynu)
sprawdź bezpiecznik po stronie lewej pod tylną kanapą #12 -10A.
Bezpiecznik ten oprócz maglownicy zasila inne części. (działa jak kluczyk jest w drugiej pozycji(czyli jak lampki na zegarach palą się).
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

dzięki... jutro rano sprawdzę ponieważ już robi się ciemno :) a ja niestety nie mam garażu.. dam znać czy pomogło
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

miałem wywalony bezpiecznik ale od zapalniczki :)
na postoju trochę pomęczyłem koło kierownicy i chodzi lekko. Jadę w traskę to wieczorem powiem czy jest jakaś zmiana
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

Witam ponownie.. wróciłem.. zrobiłem jakieś 1400 km i chyba będę musiał kupić sobie nowe koszulki.. bo bicepsy nie mieszczą się już w rękawkach :)
niestety.. objawy są takie.. po nocy wsiadam i mogę jednym palcem kręcić kołem w każdą stronę. Po przejechaniu kilku kilometrów po zatrzymaniu auta manewry na postoju to niezła gimnastyka :(
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

...a tak na marginesie już z innej beczki.. miałem zapieczoną antenę. Wysuwała się tylko na jednym tłoczku.. rozmonowałem.. udało mi się rozruszać resztę. Cieszyłem się jak wariat (pierdoły zawsze sprawiają najwięcej radości) ale podczas składania pękła taśma ząbkowana i teraz antenę wyciągam na całą długość ale.. ręcznie. Może ktoś wie gdzie można dorwać antenę.. może być popalona cała elektronika ponieważ potrzebuję tylko jeden element :)
a najbardziej byłem zdziwiony gdy wczoraj rano chciałem wysunąć antenę a tu... ktoś odkręcił końcówkę i wepchnął całą do środka.. na cholerę komuś zakrętka od anteny?! :)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Co do wspomagania, prawdopodobnie pompa jest zużyta i jak olej się rozgrzeje to nie jest w stanie utrzymać ciśnienia. Po nowy maszt anteny do X300 możesz podjechać do mnie ;)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

super.. a na jakie koszta muszę się przygotować?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

90 zeta.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

ok. biorę.. a co do pompy, jest jakiś zestaw naprawczy czy trzeba nową pompę?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Są tylko nowe i fabrycznie regenerowane, można też spróbować szczęścia z używaną.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
aleksander_olo
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 11:35 pm

Post autor: aleksander_olo »

a przez przypadek nie masz używki :)
.. wyślij mi na maila kontakt do siebie. Może jutro udałoby mi się dojechać do Ciebie.. po maszt
ODPOWIEDZ