[XJ40] Luz na przekładni kierowniczej
Moderator: V12
[XJ40] Luz na przekładni kierowniczej
Witam. Zamówiłem trochę części do układu kierowniczego i zawieszenia mojego XJ40 '92 4.0, ale martwię się, że po ich wymianie i tak nie pozbędę się problemu "pływania" po jezdni, gdyż jego główną przyczyną jest luz na końcach przekładni kierowniczej (maglownicy) tzn tam gdzie jest szersza strona gumowych osłon drążków (harmonijek). Jak ktoś szybko rusza kierownicą lewo-prawo to pod autem widać jak ze 3 mm przekładni w środku wychodzi raz z jednej raz z drugiej strony obudowy. Wygląda na to, że z jednej strony przekładni kierowniczej jest taki pierścień którym powinien się ten luz kasować, (tak mówi mechanik) ale nie jestem pewien. Kasował ktoś już taki luz, a może gdzieś jest to już opisane na forum? Pozdrawiam prosząc o pomoc, bo tu w Kaliszu wszyscy mechanicy w tym temacie zieloni jak szczypiory
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Salvador, łącznie zmieniany 1 raz.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Główną przyczyną nieprecyzyjnego prowadzenia jest luz na drążkach kierowniczych/końcówkach lub zużyte mocowania przekładni kierowniczej. Mocowania są zalane gumą, która często ulega degradacji z powodu wycieków oleju. Do przekładni Adwest są dostępne tuleje naprawcze http://www.sklep.v12.com.pl/p/pl/1422/t ... mount.html natomiast do ZF-a brak.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Np. po tabliczce znamionowej na przekładni.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Tak.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
kiedyś kiedyś to bawiłem si ew przebudowę przekładni kierowniczych ,ale teraz tylko regenerowana z gwarancją na min rok . jak nie cieknie podczas pierwszego roku to będzie dobrze . nie znam cen w Polsce ale w USA to około $220-250 za układ z x300. wszystko nowe i myślę ze lepsze niż fabryczne. Poza tym są firmy które płacą za pracę gdy rack & pinion cieknie podczas gwarancji . Z drugiej strony odpowiedzialność za złe zrobienie i wypadek jest duża.
Ja daję przekładnie.jak i gałki do regeneracji do Jaworza.regenerował mi do parunastu aut,jak dotąd jestem zadowolony mimo że trochę zdrożał,a i inne firmy mam bliżej,części kupione w angli też nie zawsze są zrobione odpowiednio,przerabiałem ostatnio na przekładni E-type więc można się zdziwić
Daimler 250v8 1968
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
w 100% problem jest z wprowadzeniem środkowej części bo łatwo rozwalić nowe uszczelki. kiedyś używałem starych kisz z aparatów do zdjęć ale teraz coraz z tym gorzej bo wszyscy robią zdjęcia cyfrowe.piotrmini pisze: rozebraniem na czynniki pierwsze
wiele razy zaobserwowałem ze cieknie przekładnia jak różne płyny się dolewa do nich . jaguar stosował Dexron ale tez i olej mineralny gdy był montowany Nivo w czesnych modelach ( wspólny zbiornik ) wiele osób kupuje specjalne np płyny do układu kierowniczego i mieszając problem się zaczyna, ale zużyta przekładanie też cieknie.
ja też w zeszłym roku wymieniałem wewnętrzne tuleje w bo auto podczas szybkiej jazdy przeskakiwało linie. dobrze ze to bez wspomagania było to można zrobić bez zdjęcia przekładni z auta .piotrmini pisze:przerabiałem ostatnio na przekładni E-type