[XJS] 1988 olej na rurce obok miski olejowej silnika

Moderator: V12

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

[XJS] 1988 olej na rurce obok miski olejowej silnika

Post autor: pancerny »

Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny jak i rozwiązaniu problemu z cieknącym olejem po przewodzie dolnym jednym z dwóch jakie biegną przy misce olejowej po stronie pasażera zaraz przy a chyba nad katalizatorem. Otóż od czego są te rurki , jak zabrać się za demontaż i wymianę jeśli okaże się dziurawa. Dochodzę do wniosku że to chyba ma związek ze wspomaganiem układu kierowniczego ponieważ po dolaniu oleju zaczęło rzęzić w pompie i wyciekł olej. Rurka mokra jest ta dolna która to jest przykręcona do uchwytu przy misce olejowej z prawej strony, jest pordzewiała i prawdopodobnie stalowa. Olej dostaje się na katalizator i później tylko siwy dym!
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez pancerny, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Po prawej stronie biegną przewody od coolera skrzyni automatycznej. Jeśli jest wyciek dexronu na wydech, to nie lekceważyć, bo może być pożar.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2015 8:14 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Tak jest to jedna z tych rurek, czy trzeba zdejmować kolektor aby się do niej dostać wyjąć i przejrzeć?
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Proszę powiedzieć czy gwinty na końcach przewodów ze schematu oznaczone jako 9,10 są w calach? Ewentualnie gdzie dokupię takie rurki ponieważ myślałem zarobić takie końcówki na miedzianych rurkach sprzedawanych na metry ale jeśli są tam calowe gwinty to nie dostanę takich śrubunków.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Pewnie calowe. Czy przy chłodnicy wody rurki są na wsuwkę czy połączenie gwintowane?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Przy chłodnicy są połączenia gwintowane tak jak i przy skrzyni tylko że wcześniej jest do chłodnicy przejście w gumowe węże, ale jednak wszystko na gwint. Jeszcze pytanie czy jak rozkręcę te węże od skrzyni lub od chłodnicy to czy wyleje mi się olej? (dalej robi mi się nie ten dział)........
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Cieknie przewód 9 czy 10?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Cieknie ten na samym dole tak jak by 9, natomiast ten drugi nie jest też rewelacyjny więc skłaniałbym się wymienić raczej obydwa. Dostęp ograniczony do nich jest od strony skrzyni z powodu katalizatora, natomiast od strony chłodnicy z powodu nieszczęsnej pompy powietrza z którą to już walczyłem.

Miała być przejażdżka (pierwsza) ale nastraszył mnie ten wyciek i dym od strony kata.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

#9 nieosiągalny, ale #10 jest w UK i nawet całkiem tani - 24.59 GBP + VAT.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

aby wykręcić te rurki od skrzyni musisz opuścić skrzynie ( chociaż tył ) podobnie jakbyś chciał zdjąć starter. Jeśli katalizatory nie są zespawane to
ten przedni z tym dolnym to nasącz wszystkie śruby WD40 i odkręć . Najpierw ten mały z rurą pod autem a potem ten przedni.
PS czy w Polsce nie ma firm które dorabiają węże i rurki ? oni mają wszystkie gwinty. Jak oglądasz angolski program Wheeler Dealer to był odcinek jak Ed kupił lambo od Polaka i oddał węza do sprzęgła to takiej firmy co dorabia na poczekaniu i to za grosze w porównaniu z ceną oryginalną ( jeśli jeszcze część jest dostępna)
olej nasz w rurce i chłodnicy . nie trzeba ściągać oleju ze skrzyni . ale gdy już odkręcisz tylne zamocowanie skrzyni to warto zdjąć miskę i wymienić filtr i sprawdzić co tam słychać.
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Jeszcze zapytam aby opuścić skrzynię biegów czy wystarczy rozkręcić śrubę jej poduszki na środku w tylnej części tej skrzyni?

Czy można uzupełnić olej ten który wyciekł jeśli tak to na jaki, jest tam teraz taki czerwony i tyle o nim wiem.
Natomiast słyszałem że wymiana oleju w automatycznej skrzyni może doprowadzić do jej uszkodzenia?
Tak było ostatnio u mojego kolegi w audi a6 gdzie serwis w Niemczech nie chciał się podjąć wymiany oleju i udzielić na to gwarancji a jedynie zrobić wymianę bez gwarancji gdyż często po wymianie oleju zdarza się że skrzynia ulega uszkodzeniu. Czy ktoś potwierdzi lub zaprzeczy?
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

V12 pisze:#9 nieosiągalny, ale #10 jest w UK i nawet całkiem tani - 24.59 GBP + VAT.
myślę że te przewody są jednakowe tylko ułożone względem siebie z małym przesunięciem...
ODPOWIEDZ