[XJS] 5.3 silnik 1988r. przekładnia kierownicza lejący olej

Moderator: V12

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

[XJS] 5.3 silnik 1988r. przekładnia kierownicza lejący olej

Post autor: pancerny »

Jako że tego tematu jeszcze nie przerabiałem tak też dzisiaj pokazał się problem z wyciekiem oleju z przekładni kierowniczej z jej górnej części tam gdzie wchodzą metalowe rurki olejowe.
Dokładnie nie mogę zlokalizować tego wycieku bo praktycznie nie ma jak zobaczyć górnej części tej przekładni , olej cieknie po rurkach z górnej części z okolic gdzie są one wkręcone. Mam pytanie jak obniżyć tą przekładnię by móc zlokalizować ten wyciek? Co trzeba rozkręcić by poszła do dołu?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Przekładnia jest mocowana w 3 punktach (2 przy kolumnie kierownicy i 1 na drugim końcu).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Czy da się wykręcić te dwa przewody metalowe podobne do tych hamulcowych które są przy przekładni bez wyjmowania jej - wydaje mi się że nie ale może ktoś potwierdzi?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ni e tego się nie da wykręcić bez zdjęcia, zluzowania maglownicy .
pierwsza sprawa to musisz te węże odkręcić aby była możliwość wyluzowania maglownicy.
z przodu sanek jest jeden wąż w kształcie jakby U i są tam dwa uchwyty trzymające to U. Drugi wąż idzie do małej chodniczki która jest dokręcona dwoma śrubami 7/16 do sanek ale na górze pod pompom do tego wspomagania.. Uwaga nie próbuj zdjąć węza z tej chodniczki bo urwiesz rurkę od niej ( chyba ze nowy wąż ).
Kiedyś Jaguar płacił na gwarancji około 6 godzin na wymianę maglownicy rto jest realny czas na tą pracę. Pożniej zrobili 2.3 godziny . i mechanicy przestali wymieniać maglownice bo każy czekał za skończy się gwarancja i właściciell zaczne płacić 6 godzin za wymianę . Fabryka tym samym nie miała problemów z tymi systemami. :rambo:
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

Ok. jakoś sobie poradziłem i wyjąłem.
Potrzebuje tulejki metalowo-gumowej tej których jest trzy sztuki przy mocowaniu maglownicy do sanek jedna się po prostu ukręciła wraz z zapieczoną śrubą. Czy ktoś wie od czego na szybko można dopasować czy tylko oryginał?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

25zł/szt w poliuretanie, mam ostatnie 2 na półce, w przyszłym tygodniu będzie więcej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Post autor: pancerny »

V12 pisze:25zł/szt w poliuretanie, mam ostatnie 2 na półce, w przyszłym tygodniu będzie więcej.
dziękuje za informacje, dostałem jednak na miejscu u siebie takie tuleje
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

sporo jeździłem i wymieniałem wiele tulej. . gumowe lecą dość szybko , jednak jazda na tulejach gumowych jest o wiele przyjemniejsza niż na poliuretanie. jest aktualnie wiele rożnych odmian tych tulej w poliuretanie ale jednak jeszcze się nie spotkałem z takimi które zastąpią tuleje gumowe.
richie
Posty: 83
Rejestracja: pn paź 13, 2008 7:47 pm

Post autor: richie »

Swojego czasu spotkałem się z patentem że na jednym z węży (tym krótszym) założono tzw. mufe łączącą co znaczenie pomagało przy montażu po prostu można było przykręcić jedną część jeszcze kiedy maglownica była wyjęta i był dostęp a później skręcić całość w połowie węża z lepszym dostępem.... ot taki upgrade:)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

richie pisze:założono tzw. mufe łączącą
Tutaj jest sporo zakładów które dorabiają węże. i oni najczęściej stosują mufy łączące. Raz się pomyliłem i podłączyłem odwrotnie węże do tych muf - cyrk kierownica zaczęła skakać - mało mnie rąk nie połamała. W 100% te mufy do dobre rozwiązanie .
Tak czy owak wymiana maglownicy w xjs to pain in the ass. :bom:
ODPOWIEDZ