[XJS] 5.3 silnik 1988r. przekładnia kierownicza lejący olej
Moderator: V12
[XJS] 5.3 silnik 1988r. przekładnia kierownicza lejący olej
Jako że tego tematu jeszcze nie przerabiałem tak też dzisiaj pokazał się problem z wyciekiem oleju z przekładni kierowniczej z jej górnej części tam gdzie wchodzą metalowe rurki olejowe.
Dokładnie nie mogę zlokalizować tego wycieku bo praktycznie nie ma jak zobaczyć górnej części tej przekładni , olej cieknie po rurkach z górnej części z okolic gdzie są one wkręcone. Mam pytanie jak obniżyć tą przekładnię by móc zlokalizować ten wyciek? Co trzeba rozkręcić by poszła do dołu?
Dokładnie nie mogę zlokalizować tego wycieku bo praktycznie nie ma jak zobaczyć górnej części tej przekładni , olej cieknie po rurkach z górnej części z okolic gdzie są one wkręcone. Mam pytanie jak obniżyć tą przekładnię by móc zlokalizować ten wyciek? Co trzeba rozkręcić by poszła do dołu?
Przekładnia jest mocowana w 3 punktach (2 przy kolumnie kierownicy i 1 na drugim końcu).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Ni e tego się nie da wykręcić bez zdjęcia, zluzowania maglownicy .
pierwsza sprawa to musisz te węże odkręcić aby była możliwość wyluzowania maglownicy.
z przodu sanek jest jeden wąż w kształcie jakby U i są tam dwa uchwyty trzymające to U. Drugi wąż idzie do małej chodniczki która jest dokręcona dwoma śrubami 7/16 do sanek ale na górze pod pompom do tego wspomagania.. Uwaga nie próbuj zdjąć węza z tej chodniczki bo urwiesz rurkę od niej ( chyba ze nowy wąż ).
Kiedyś Jaguar płacił na gwarancji około 6 godzin na wymianę maglownicy rto jest realny czas na tą pracę. Pożniej zrobili 2.3 godziny . i mechanicy przestali wymieniać maglownice bo każy czekał za skończy się gwarancja i właściciell zaczne płacić 6 godzin za wymianę . Fabryka tym samym nie miała problemów z tymi systemami.
pierwsza sprawa to musisz te węże odkręcić aby była możliwość wyluzowania maglownicy.
z przodu sanek jest jeden wąż w kształcie jakby U i są tam dwa uchwyty trzymające to U. Drugi wąż idzie do małej chodniczki która jest dokręcona dwoma śrubami 7/16 do sanek ale na górze pod pompom do tego wspomagania.. Uwaga nie próbuj zdjąć węza z tej chodniczki bo urwiesz rurkę od niej ( chyba ze nowy wąż ).
Kiedyś Jaguar płacił na gwarancji około 6 godzin na wymianę maglownicy rto jest realny czas na tą pracę. Pożniej zrobili 2.3 godziny . i mechanicy przestali wymieniać maglownice bo każy czekał za skończy się gwarancja i właściciell zaczne płacić 6 godzin za wymianę . Fabryka tym samym nie miała problemów z tymi systemami.
25zł/szt w poliuretanie, mam ostatnie 2 na półce, w przyszłym tygodniu będzie więcej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Swojego czasu spotkałem się z patentem że na jednym z węży (tym krótszym) założono tzw. mufe łączącą co znaczenie pomagało przy montażu po prostu można było przykręcić jedną część jeszcze kiedy maglownica była wyjęta i był dostęp a później skręcić całość w połowie węża z lepszym dostępem.... ot taki upgrade:)
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Tutaj jest sporo zakładów które dorabiają węże. i oni najczęściej stosują mufy łączące. Raz się pomyliłem i podłączyłem odwrotnie węże do tych muf - cyrk kierownica zaczęła skakać - mało mnie rąk nie połamała. W 100% te mufy do dobre rozwiązanie .richie pisze:założono tzw. mufe łączącą
Tak czy owak wymiana maglownicy w xjs to pain in the ass.