[XJ40] przekładnia kierownicza

Moderator: V12

Yoohas
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 3:00 pm

[XJ40] przekładnia kierownicza

Post autor: Yoohas »

Czołem.

Sprawa jest następująca: rozwaliłem przekładnię kierowniczą w moim Daimlerze. Nie wnikając jak to zrobiłem :) proszę o informację:

- czy przekładnia od x300 będzie pasować?
- czy jeśli miałem przekładnię ZF to mogę zamontować jaguarowską?
- czy lepsza jest przekładnia ZF czy Jaguara?

PS. Uprzedzam pytania: Przekładnię rozwaliłem, czyli nie da się jej zregenerować. Pękła obudowa na pół, powyginały się drążki kierownicze i tłoczki w środku.

Samochód: Jaguar XJ 40 1993 r. 4.0 litra

Pozdrawiam.
Daimler XJ40 4.0 1993 r.
Yoohas
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 3:00 pm

Post autor: Yoohas »

Halo????????????

Nikt nie jest w stanie mi pomóc???

Napiszcie coś w temacie......nie wiem w którym kierunku się poruszać z naprawą...
Daimler XJ40 4.0 1993 r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Od X300 nie pasuje, szukaj używki od rocznika 93/94 (ZF lepszy).

P.S. Jak Ci się to udało??? Jakaś studzienka wystawała?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Yoohas
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 3:00 pm

Post autor: Yoohas »

Skąd wiedziałeś, że studzienka???? :)

Cholernie nisko ta przekładnia jest, podobnie stabilizator.

Jak się wszystko wyjaśni to Wam wszystkim opiszę moją przygodę.

Generalnie fura jest nieźle trafiona.

Zawadziłem o wystającą studzienkę i na przekładni się nie skończyło...
Daimler XJ40 4.0 1993 r.
Yoohas
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 3:00 pm

Post autor: Yoohas »

Odświeżam własny wątek. :)

Po przygodzie ze studzienką samochód poskładałem i wszystko było ok przez kilka lat. Ale teraz mam duży problem ze wspomaganiem.

Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją, że kierownica chodzi bardzo lekko? Kręci się, za przeproszeniem, jak szalona.

Trudno utrzymać samochód prosto. Jakby wspomaganie bardzo mocno działało.

Jest to przekładnia ZF, była regenerowana 4 lata temu. Czy mogło coś puścić w niej? Bo objawy sugerują zbyt duże ciśnienie w układzie.

Czy na pompie jest regulator ciśnienia?
Daimler XJ40 4.0 1993 r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Ogranicznik jest w pompie. Trzeba zmierzyć ciśnienie, jeśli okaże się że jest OK, to rozdzielacz przekładni działa niewłaściwie (puszcza olej do obiegu wspomagania w pozycji na wprost).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Yoohas
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 3:00 pm

Post autor: Yoohas »

OK, zmierzę ciśnienie (w którym miejscu?).

Jak będzie ok to maglownica do renowacji? Warto czy szukać dobrej używki?

a może płyn za gęsty/za rzadki?
Daimler XJ40 4.0 1993 r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Ciśnienie mierzy się na wyjściu z pompy. Olej powinien być Dexron IID/III. Jeśli przyczyna leży w maglownicy, lepiej zregenerować, bo używaną z małym przebiegiem bardzo trudno kupić.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ODPOWIEDZ