kurcze, jak V12 i Jarek-Jerryjag macie odmienne spostrzeżenia w tym samym temacie to ja już wymiękam Oczywiście Anti-Lock gaśnie szybciej, potem kontrolka hamulców.
kulaz ewidentnie buczy zatem pompka. Akumulator też raczej słaby, chociaż jak po 4 naciśnięciach to jeszcze ok. Zdecyduj po 2, czy po 4 naciśnięciach bo to duża różnica...
Numeru cześci citroena nie podam bo nie znam. Musisz po prostu kupić gruszkę zawieszenia (kulę, sferę) do citroena z ciśnieniem 80BAR (70 i 75 tez może być). Ma ona znacznie wiekszy kruciec przyłączeniowy toteż należy dotoczyć (u tokarza) przejściówkę żeby nakręcić na ten większy gwint w kuli a następnie całość wkręcasz do korpusu pompy. Kula od Citroena jest wieksza więc należy zwrócić uwagę tokarzowi by nie przesadzał z wielkością przejściówki W Częstochowie jest człowiek (Stanisław) słynny z nabijania sfer do citroena. Znajdziesz go w wujku google bez problemu. Zadzwoń do niego ma gotowe rozwiązania jak nie chcesz się samemu bawić.
[XJ40] Akumulator ciśnienia
Moderator: V12
Wyciągnij średnią i weź poprawkę na różnicę stref czasowychribu pisze:macie odmienne spostrzeżenia w tym samym temacie to ja już wymiękam
A tak poważnie, to w dokumentacji technicznej Teves MKII jest informacja, że kontrolka niskiego ciśnienia (czyli w przypadku XJ40 żółta ANTI LOCK) zapala się gdy ciśnienie spadnie do 10.5 MPa, a włącznik ciśnienia pompy pracuje w zakresie 14-18 MPa. Jeśli twierdzisz, że poza wspomnianą wcześniej kontrolką wszystko jest OK, to sprawdź ABS na śliskiej nawierzchni hamując z większej prędkości do zera (pedał hamulca do dna). Jeśli pompka i akumulator daje radę, to nie powinieneś widzieć w czasie hamowania kontrolki. W przeciwnym wypadku trzeba by wypróbować inny akumulator (np. STC2784 od P38A).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Ewidentnie po 3 naciśnięciach.ribu pisze:kurcze, jak V12 i Jarek-Jerryjag
kulaz ewidentnie buczy zatem pompka. Akumulator też raczej słaby, chociaż jak po 4 naciśnięciach to jeszcze ok. Zdecyduj po 2, czy po 4 naciśnięciach bo to duża różnica...
Czyli podsumowując:
- pompka buczy - do wymiany,
- gruszka nie trzyma ciśnienia - do wymiany.
Na allegro jak i ebayu widzę sporo używek (pompka + gruszka) - jak myślicie warto kupić używkę (oczywiście z gwarancją rozruchową)?
Jeżeli już kupię używkę (lub nówkę) to czy jest problem z wymianą pompki i gruszki?
Czy tylko montujemy i śmiga? Czy trzeba się bawić w jakieś odpowietrzanie i bardziej skomplikowane rzeczy?
Ta pompka bardzo głośno buczy? Może wąż doprowadzający płyn do pompki jest niedrożny. Akumulator używany to już masz...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Sprawdź jakie jest napięcie w instalacji, jeśli za niskie to agregat pracuje głośniej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl