[XJ40] Akumulator ciśnienia
Moderator: V12
[XJ40] Akumulator ciśnienia
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w akumulatorze układu hamulcowego XJ40 93r. Znalazłem w sieci instrukcje w której jest napisane, ze nowy powinien mieć 84bary jednak dotyczy to egzemplarzy z numerami seryjnymi do 594576. Czy ktoś wie jakie ciśnienie nominalne powinno być w nowszych egzemplarzach ?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
mam gdzieś zegary które mierzyło się ciśnienie w Jagach tej "okrągłej kuli". i chyba te zegary były do 250 barów.
trochę było kłopotliwe zakładanie tych zegarów . bo łatwiej było stwierdzić czy akumulator ciśnienia jest dobry czy zły pompując pedał hamulca.
w modelach z 1993 , robiło to się przy włączonym silniku. ( zakładam ze pompa jest dobra)
po zgaśnięciu światła ABS i Brakes . wciska się dość szybko pedał do końca. jeśli jest nowy akumulator światło hamulców zapali się dopiero po 6 naciśnięciu . słaby zapala się po 1-2 naciśnięciu .
trochę było kłopotliwe zakładanie tych zegarów . bo łatwiej było stwierdzić czy akumulator ciśnienia jest dobry czy zły pompując pedał hamulca.
w modelach z 1993 , robiło to się przy włączonym silniku. ( zakładam ze pompa jest dobra)
po zgaśnięciu światła ABS i Brakes . wciska się dość szybko pedał do końca. jeśli jest nowy akumulator światło hamulców zapali się dopiero po 6 naciśnięciu . słaby zapala się po 1-2 naciśnięciu .
Dzięki za odpowiedz. To jak sprawdzić akumulator to ja wiem Nawet pomierzyłem ciśnienie w starej gruszce (15bar . Nowa to jednak dość znaczny koszt i jak to "polak potrafi" postanowiłem dopasować inną gruszkę- znacznie tańszą. Są na rynku nowe gruszki, które można nabijać ciśnieniem jakie się chce i dlatego padło pytanie- bo nie wiem ile nabić do innej gruchy. W serwisówce znalazłem że w nowej powinno być 84bary (do nr 594576) a na mojej starej jest wybite "60". I teraz się zastanawiam co mogło oznaczać te 60 ? Czyżby w późniejszych egzemplarzach było tylko 60Bar ? Tak, czy inaczej od wartości ciśnienia w tym akumulatorze zależy ile płynu pod ciśnieniem jest gotowe do użycia. Czyli im wieksze ciśnienie tym teoretycznie powinno się więcej razy wcisnąć pedał hamulca zanim ponownie uruchomi się pompka... dobrze rozumie ?
Pompa nabija do 180 Bar, zawór bezpieczeństwa otwiera się przy 210 Bar, takie wartości są podane w dokumentacji ABS-u Teves MKII.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
w akumulatorze po prostu starzeje się wewnętrzna membrana przez co akumulator traci nominalne ciśnienie. Buczy co parę minut bez naciskania pedału hamulca ? Jeśli buczy tylko podczas pracy pompki to zapewne pompka już zatarta...Ja zastosowałem akumulator od Citroena i dorobiłem jedynie przejściówkę. Pompka niestety musi być oryginał. U mnie po wymianie akumulatora pompka załącza się po 6 naciśnięciach pedału hamulca. Niepokoi mnie, że po postoju dłuższym niż 4 godziny, po przekręceniu kluczyka świecą się kontrolki zarówno anti-lock jak i hamulce dopóki pompka nie napompuje ciśnienia. Czy tak powinno być prawidłowo ? Czy ciśnienie w wyłączonym układzie powinno tak spadać czy jednak powinno być utrzymywane na poziomie na jakim został wyłączony silnik ?
Gdzieś ciśnienie ucieka, nie powinno tak być. Może zawór zwrotny na pompie wysokiego ciśnienia nieszczelny...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
ja uważam ze to normalne nie wadziłem nawet nowego auta aby po 4 godzinach postoju ciśnienie trzymało . Zawsze zapalają się światła ABS i hamulców gdy włączasz kluczyki .i potem gasną
ribu,
jeśli po nabiciu hamulec naciskasz 6 razy i zapala się lampka i motorek zaczyna ładować to super. nie szukał bym żadnych błędów.
ciśnienie zanika gdy auto jest wyłączone dlatego tylne hamulce w tych autach odpowietrza się na chodzącym silniku.
ribu,
jeśli po nabiciu hamulec naciskasz 6 razy i zapala się lampka i motorek zaczyna ładować to super. nie szukał bym żadnych błędów.
ciśnienie zanika gdy auto jest wyłączone dlatego tylne hamulce w tych autach odpowietrza się na chodzącym silniku.
W moim tak nie było.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
4.0 '90 NAS, wszystko seryjne, akumulator i modulator był nowy. ANTI LOCK palił się przez chwilę po odpaleniu, jak auto stało przez min. kilka dni.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Buczy od razu przy przekręceniu kluczyka - ok 5-10 sekund.ribu pisze:Buczy co parę minut bez naciskania pedału hamulca ? Jeśli buczy tylko podczas pracy pompki to zapewne pompka już zatarta...
Pod 2-4 naciśnięciach na hamulec znowu buczy przez kilka sekund.
To buczenie jest dosyć głośne. Rok temu było co najmniej o połowę cichsze.
Muszę szukać nowej pompki i akumulatora? Czy tylko sam akumulator albo samą pompkę?
Podaj nazwę (numer części) takiej od Citroena i jak poradziłeś sobie z dorobieniem przejściówki.