[XJ40] zapieczone tylne hamulce

Moderator: V12

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Niestety próbowałem wszystkiego. Wiecie że mojego Jaga uratowałem z rąk kowala. Nie wiem co jest grane, ale ani nie pali się ani lock (gaśnie z innymi jak należy) ani nie zapala się po szybkim wciskaniu pedału hamulca. Tylko to syczenie po wyłączeniu spod "bomby" spiernicza tam powietrze, a ja ciągle mam twardy pedał hamulca. Hamuje tylko przodem, a tył... już sam nie wiem
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Agregat ABS masz po stronie pasażera?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Agregat ABS to ta czarna bomba? jeśli tak to jest po lewej przed kierowcą koło pompy hamulcowej.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

OK, zadzwoń do mnie dzisiaj albo jutro po 14-tej, wytłumaczę Ci wszystko przez tel.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Dzieki za rozmowe. Dzialam
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Rzeczywiście wymieniłem bezpiecznik i piorun zniknął. Hamulec trochę lepszy ale nadal "twardziel" choć miękciejszy. Nie wiem jak sprawdzić czy działa ta pompka od "bomby". Wydaje się że hamuje lepiej, ale może zapowietrzyłem tył jak grzebałem ostatnio. Ale jest malutki sukces bo nie ma pioruna na desce bo wymieniłem 20tke w FUSE 1
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Teraz zaobserwuj co ile naciśnięć hamulca włącza się pompa elektryczna agregatu (otwórz maskę, żeby ją lepiej słyszeć). Tył trzeba odpowietrzyć na włączonym zapłonie.

Który dokładnie bezpiecznik był spalony? Podaj pozycję np C3. Jaki jest opis na pokrywie skrzynki?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Jeśli dobrze pamiętam to A4. Na pewno żółty 20A
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Jaki jest opis na pokrywie skrzynki?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Hej. To było złudzenie, że hamulec jest lepszy. Ten bezpiecznik jest od klimatyzacji. Bezpiecznik od A.B.S. jest w środkowej skrzynce - tak jest opisany. Trzeba będzie wypiąć pompkę i zobaczyć czy dochodzi prąd (ta 5 pinowa wtyczka). Jeśli prąd dochodzi to jest wtedy grubszy problem myślę. Jedno jest pewne - bomba się nie pompuje
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Bezpieczniki wysoko-prądowe od ABS są w lewej skrzynce, a w środkowej tylko 3A od komputera. Podłącz agregat na krótko (wtyczka 2-pinowa) i zobacz czy pompa w ogóle działa.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Przeczyściłem i sprawdziłem amperomierzem wszystkie bezpieczniki i jest ok! - zgodnie z brakiem pioruna na desce. Pompa się nie włączyła. Wypiąłem dwupinową wtyczkę i podłączyłem na krótko przez amperomierz pompę i ruszyła. Silniczek chodził coraz wolniej i pobierał coraz więcej prądu, więc pompa jest sprawna a bomba się ładuje. Sprawdziłem oporność w tej wtyczce i prąd gdzieś przechodzi - w jedną stronę lepiej w drugą gorzej.
Wnioskuje więc, że uszkodzony jest jakiś sterownik, czy coś przed wtyczką, ale gdzie to jest?
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Czujnik ciśnienia przy agregacie (wtyczka 5-pinowa). Spróbuj go obudzić ostukując delikatnie kluczem. Ponadto trzeba sprawdzić przekaźnik agregatu (żółty z logo Jaguara, po stronie kierowcy pod kokpitem, o ile pamiętam). W razie czego, nie można tego przekaźnika zastępować uniwersalnym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Bezpieczniki od ABS w modelu z 1992 powinny być liniowe czyli zamocowane na przewodach w autach z LHD znajdują się jakby przy lewej nodze kierowcy tam gdzie są jego palce :king: tam znajdują się dwa bezpieczniki 30 A . i jak pamiętam przy naciśnięciu VCM gdy któryś z tych bezpieczników jest wywalony komp pokładowy wyświetla #6 puszki bezpieczników .
Salvador pisze:sprawdziłem amperomierzem wszystkie bezpieczniki
jak sprawdzasz bezpieczniki amperomierzem . -wyjmujesz bezpiecznik i podłączasz miernik zamiast bezpiecznika szeregowo . włączasz zasilenie na ten bezpiecznik i sprawdzasz ile amper płynie ??? czy nie lepiej sprawdzić bezpiecznik wizualnie lub woltomierzem ! co do silnika to ampery warto mierzyć , napisz jaki był pobór amperów podczas sprawdzania tego motorka .
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Może i łatwiej, ważne że bezpieczniki sprawdzone.
Silniczek pompki najpierw brał 2A ale z czasem jak się "bomba" napełniła obroty zwalniały i brał ponad 6A aż do 30A i wyłączyłem bo mnie się skala skończyła i bałem się ze go uszkodzę. Ponaciskałem pedał hamulca i znów podłączyłem - było tak samo - zaczął ładować "bąbę" i z czasem zwalniał i pobierał więcej prądu. Myślę że pompka działa - problem w tym że nie dochodzi do niej prąd.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
ODPOWIEDZ