[XJ40] zapieczone tylne hamulce

Moderator: V12

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Wielkie dzięki Jarku!!!!!! Doszedłem do sedna. Niby przekaźnik działa (ten Lucasa) ale niestety jak jest zamontowany pompa ABS nie działa, ale jak zmostkuję bazę to pompa rusza. Tak więc zamówiłem przekaźnik oryginalny i myślę, że jak go zamontuje "twardy hebel" zginie. To była owocna sobota w ratowaniu zapuszczonego xj40 bo oprócz tego załatwiłem kilka ważnych usterek. Tak więc idę spać "spełniony". :bounce: Jeszcze raz dziękuję za rady. RESPECT from Kalisz!!!!!!
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Niestety. Po włożeniu oryginalnego przekaźnika (żółty ze znaczkiem Jaguara) nic się nie zmieniło. Nadal pedał twardy, pali się lampka czerwona od hamulca, a żeby mocniej zahamować trzeba sporo się napocić. Do tego hamuje tylko przodem, choć płyn do tyłu dochodzi. Jak mostkuje bazę przekaźnika pompka się włącza. Jak jest przekaźnik szybkie naciskanie hamulca nic nie daje - pompka milczy cały czas. Nie mam pomysłu co dalej robić.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Wymień switch JLM1908 przy agregacie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Salvador, do tego żółtego przekażnika dochodzi przewód purpurowo żółty sprawdż czy podczas włączonego kluczyka masz tam uziemienie-masę czy 12V .
tak jak V12 pisze może być switch ale też moize być spalona dioda.
switch powinien jeśli nie ma ciśnienia w akumulatorze dawać masę , ale jeśli jest spalona dioda to moze od tego przekażnika dochodzic V12 .
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

To już jakiś trop. A co gdy w purpurowo żółtym przy włączonym kluczyku będzie 12V? Znaczy że jest spalona dioda.... gdzie jej szukać i jak ją wymienić. A jeśli będzie masa to co dalej? wymieniać ten switch JLM1908? Jeśli tak to gdzie go kupić?
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

podstawa reperacji elektryki w autach jest dobre zdiagnozowanie im nowsze auto tym mniej informacji .
gdy diagnozujesz układ gdzie jest przekaźnik ma dwa systemy jeden zasilający przekaźnik drugi zasilający odbiornik .
jeśli zamostkowy kostkę przekaźnika i pompa zaczęła pracować znaczy ze w 99% drugi system jest OK teraz trzeba sprawdzić pierwszy czyli w tym wypadku uziemienie ze switcha JLM1908 . ( to kiedyś była bardzo droga część chyba ponad $600 , dobrze ze teraz można dostać używane ) Dlatego warto sprawdzić wszystko co jest możliwe czy ten przełącznik ciśnieniowy jest dobry czy zły.
reperacja auta nie polega na wymianie części w systemie tylko na diagnostyce to co pisałem .
system ABS w twoim aucie ma parę diod i jesli zobaczysz schemat to jeśli dioda LSD7 jest zła to może dawać V12 na ten purpurowo żółty przewód , przy okazji LSD10 -dioda może być spalona bo źle ktoś zmostkował końcówkę diagnostyczna.
gdzie sa diody w zasadzie wszędzie ale te powinny być koło pedałów .
najpierw sprawdź masę na kostce przekaźnika i jak możesz na Switchu JLM1908
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Na chwilę obecną zawiesiłem walkę z hamulcami. Nie badałem prądu w purpurowo-żółtym przewodzie przy włączonym kluczyku. Nie starczyło czasu, ale przede wszystkim wiedzy żeby się do tego zabrać. Jestem za cieńki żeby zlokalizować te diody więc muszę trochę popracować nad zrozumieniem schematu i je zlokalizować. Myślę o zamówieniu switch'a JLM1908 i jego wymiany, licząc że to pomoże. Na szczęście nie próżnowałem: wymieniłem olej z filtrem (ten stary chyba nigdy nie był wymieniany, bo wyleciała z miski jakaś czarna "woda". Ciśnienie na zegarku po wymianie skoczyło z 4 do 7. Wymieniłem silniczek w siedzeniu i wreszcie mogę podnieść fotel do góry (widzę już więcej :)). no i naprawiłem zamki w tylnych drzwiach - można już korzystać z tylnej kanapy, co cieszy moje córki. Zostało jeszcze trochę spraw jak kilima i centralny, ale już jest nieźle. Niestety na tą chwilę jednak hamulec to problem nr 1. Ratowanie zapuszczonego kota jest wymagające, ale na bank go uratuję. Pozdrawiam
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Z Kalisza masz niedaleko do Szamotuł, podjedź do Karola http://v12.com.pl/forum/profile.php?mod ... ofile&u=22 i naprawi Ci te hamulce. Ma pewnie całą półkę takich switch-y...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Salvador,
Salvador pisze:Ciśnienie na zegarku po wymianie skoczyło z 4 do 7
czy to nie za duże ciśnienie ?? Ja po wymianie filtru i oleju nadal mam ciśnienie oleju na poziomie 4
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Witam po przerwie. Karol z Szamotuł jest zawalony robotą i nie ma dla mnie czasu na ta chwilę, ale wykupiłem od niego switch JLM1908 i będę dzisiaj wymieniał. Martwię się jednak, że zapowietrzę system wykręcając stary switch i wkręcając nowy - na bank będzie wylatywał płyn. Może mi się uda szybko wkręcić nowy i tylko dolać płynu. Przy okazji - jaki płyn mam dolać bo nie wiem na jakim jeżdżę? Myślałem o DOT3
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Wymieniłem switch JLM1908 przy agregacie JAK ZALECIŁ V12 i pomogło [DZIĘKI ZA RADĘ!!!]. Pompa ruszyła!!!! Pedał miękciejszy, hamuje wszystkimi kołami, słychać jak "pstryka" przekaźnik pod kierownicą - duża poprawa. Ale nie jest za różowo. Nie działa ABS, bo blokuje koła no i lampka czerwona od hamulca (ta z wykrzyknikiem - która wcześniej paliła się cały czas teraz...) zapala się w momencie naciskania hamulca.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Czerwona lampka podczas hamowania - klocki się kończą lub czujniki zużycia uszkodzone.

Czy świeci się żółta kontrolka ANTI LOCK?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Nie. ANTI LOCK się nie zapala. Tylko ta czerwona w trakcie hamowania. ABSu nie ma wcale - koła się blokują momentalnie.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

zrób diagnozę od początku , czyli wchodzisz do aut a przekręcasz kluczyki i zapalone masz dwie lampki czerwona hamulców i ABS złota. pompa zaczyna pracować i żółta po nabiciu gaśnie czerwona powinna zgasnąć przedtem.
teraz naciskasz hamulec paręnaście razy i czy jakieś lampki zapalają się ? pamiętaj miej dobrze naładowany akumulator.
Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador »

Zrobię to niezwłocznie po odebraniu Kota od speca od klimy. Przypominam że ratuję go po odkupieniu od "kowala". Mam już nową chłodnicę klimy z przewodami których nie było (pomógł Karol z Szamotuł) ale system jest nie szczelny bo kompresor "syczy", ponoć jest pęknięty. Pewnie znów Karol zarobi :king: Pozdrawiam
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695
ODPOWIEDZ