[XJ40] Anti lock failure ciągle świeci
Moderator: V12
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
[XJ40] Anti lock failure ciągle świeci
kot xj40 1988 3,6. Gdy włączę zapłon, to ciągle jest komunikat ANTI LOCK FAILURE, Oporność czujników: Przód LP ok. 966 Ohm, tył lewy: 856 Ohm, prawy: 926 Ohm, Przekaźnik (ten biały) w bagażniku po lewej stronie strasznie się grzeje, ale bezpiecznik w nim jest cały. Wsadziłęm na próbę inny zwykły przekaźnik w miejsce tego grzejącego, ten się przynajmniej zwiera i nie grzeje, ale błąd jest w dalszym ciągu. Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez bebzolinho, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
Przekaźnik polutowany i przemierzony miernikiem, sprawny 100 %. Przekaxnik sie grzal bo wsadzilem go w biale gniazdo, a bodaj powinien byc w zielonym. W zielonym sie zwiera i podaje napięcie dalej. Blad w dalszy.m ciagu. Rozebralem modul ABS. Przelutowano gniazdo tej glownej wtyki, byly podejrzane luty. Rozebralwm wtyk i przemierzylem wiazki czujników ABS, wartości zbliżone do przedstawionych w pierwszym poście. A komunikat razi w oczy dalej. To sie kociamber uwzial... Ma ktos jakies dalsze pomysly?
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
bebzolinho, kiedyś to reperowałem (rok 2003 ) ale aktualnie nawet tego modelu nie mam u siebie tak ze ciężko mnie napisać co i jak czy przekaźnik powinien byś ciepły czy nie?
według schematu ten przekaźnik jest zabezpieczeniem przed Voltami czyli jak coś innego podpiąłeś to może walnął sterownik . ta dioda w przekaźniku to dioda do wywalania za dużego V. ta na zewnątrz to do zabezpieczenia systemu przed napięciem wywołanym przez cewkę .
według schematu ten przekaźnik jest zabezpieczeniem przed Voltami czyli jak coś innego podpiąłeś to może walnął sterownik . ta dioda w przekaźniku to dioda do wywalania za dużego V. ta na zewnątrz to do zabezpieczenia systemu przed napięciem wywołanym przez cewkę .
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
A po konwersji zrobiłeś porządek z czujnikiem przy akumulatorze ciśnienia ABS?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
Heh, niepotrzebnie dodałem te 3 literki, ale wiadomo o co chodzi Kabelki zmodyfikowałeś właściwie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm
Szanowni mistrzowie A czy coś takiego jak namagnesowanie czujników może mieć wpływ na działanie ABS? Wróciłem właśnie z garażu i rzuciły mi się w oczy opiłki metalu elegancko przyklejone wokół czujnika (opiłki zapewne po pracach blacharskich). Czy czujnik może w ogóle się namagnesować, bo z tego co mi się wydaje to element wirujący przy kole powinien być magnesowany. Może mnie ktoś oświecić?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
mam mały problem z wysłaniem schematu - zmiana kompa z XP na gówniany daje znać.
e w tym jesli przewód jest nie przerwany nie będziesz miał problemu.
sprawdzasz miernikiem z Omami . dopiero jak zaczniesz jechac i czujnik nie będzie czytał obrotów to zapali się światło .Jeśli zapala tobie się światło bez jazdy to masz problem elektryczny. czy sprawdzałeś bezpieczniki czy masz V12 w ABS systemie? PS pracuje nad schematem)
e w tym jesli przewód jest nie przerwany nie będziesz miał problemu.
sprawdzasz miernikiem z Omami . dopiero jak zaczniesz jechac i czujnik nie będzie czytał obrotów to zapali się światło .Jeśli zapala tobie się światło bez jazdy to masz problem elektryczny. czy sprawdzałeś bezpieczniki czy masz V12 w ABS systemie? PS pracuje nad schematem)
- bebzolinho
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm