[X308] komunikat o uszkodzonej trakcji i ABS

Moderator: V12

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

[X308] komunikat o uszkodzonej trakcji i ABS

Post autor: Jaząbek »

W moim aucie czasem pojawiała się ikonka ABS i komunikaty na desce rozdzielczej plus żółta lampka, najczęściej po umyciu auta na myjni ręcznej. Po wymianie akumulatora miałem spokój. Od Jakiegoś czasu kontrolka świeci non stop, i zastanawiam się czy to słynne " zimne luty "? Czy mam sprawdzać czujniki ABS, wtyczki czy od razu komputer sterujący ?

Może ktoś polecić jakiegoś Fachowca do tej roboty w Warszawie ?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jaząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
X308 4.0 Daimler
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

jesli nigdy nie robiłeś ABS sterownika to podejrzewam te styki idące do motorka ABS . Są skany które czytają błędy ABS jest to najczęściej błąd 1095
motor nie działa ( ale działa ) najprościej cienka piłką do metalu naciąć boki wieczka i lekko nożem z młotkiem odciąć złącze boków plastyku. niektóre dekielki mają na tulejach śrub małe sprężynowe podkładki ( można je wywalić) po zdjęciu dekielka sprawdzasz zimne luty podłączenia do płytki . czasami jest przezroczysta galaretka na płytce . w tym miejscu gdzie są styki można usunąć. po zakończeniu lutowania . nakleić pokrywkę silikonem .
ostatnio jest sporo ogłoszeń tutaj na ebay gdzie już reperują po $49 (wymiana).
pewnie w Polsce jeszcze taniej.
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

Jarek-Jerryjag pisze:jesli nigdy nie robiłeś ABS sterownika to podejrzewam te styki idące do motorka ABS . Są skany które czytają błędy ABS jest to najczęściej błąd 1095
motor nie działa ( ale działa ) najprościej cienka piłką do metalu naciąć boki wieczka i lekko nożem z młotkiem odciąć złącze boków plastyku. niektóre dekielki mają na tulejach śrub małe sprężynowe podkładki ( można je wywalić) po zdjęciu dekielka sprawdzasz zimne luty podłączenia do płytki . czasami jest przezroczysta galaretka na płytce . w tym miejscu gdzie są styki można usunąć. po zakończeniu lutowania . nakleić pokrywkę silikonem .
ostatnio jest sporo ogłoszeń tutaj na ebay gdzie już reperują po $49 (wymiana).
pewnie w Polsce jeszcze taniej.
Jarek, rozumiem że na początku muszę wyjąć sterownik ABS tak jak na tym filmie w X300

https://www.youtube.com/watch?v=hyyFHGSuT40

A sama naprawa jest podobna do tej w Volvo ( w sumie element tego samego producenta a w tamtym czasie Volvo i Jaguar były własnością Forda )

https://www.youtube.com/watch?v=HrJ9diaJhn0

Zastanawiam się czy po prostu nie kupić używanej pompy w komplecie ze sterownikiem, zapytam tylko jaki bedzie koszt demontażu i ponownego montażu.
X308 4.0 Daimler
Awatar użytkownika
KRISS
Posty: 159
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:06 pm

Post autor: KRISS »

Robiłem w piątek w Warszawie dokładnie to samo :)
Popytaj jeszcze gdzie renegenrują to jest sterownik (chyba) ATE i wiem, że jakoś na regenrowanym to działa :)
Ja już nie pamiętam ile za te regenerację krzyczeli ale coś koło 200 PLN zdaje się :)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

KRISS pisze:ale coś koło 200 PLN
to dobra cena jeśli nie chcesz sam się bawić.

trroche nie miałem czasu dobrze obejrzeć Youtube ale : #1 przy odwarstwieniu sterownika ABS robię tak ( nie odcinam kawałka pokrywy tylko cały . metalowa piłką nacinam brzegi a potem nóż ( żona ciągle płacze ze niszczę jej najlepsze noże ) i młotek . uderzam w przecięcia i staram się podważyć wieczko . starsze sterowniki w miejscach śrub mają na tulejach wibracyjne podkładki - trzeba je wywalić.
w tych miejscach gdzie są tulejki pokrywy są grubsze zakrywają tulejki ,dlatego trzeba użyć noża z młotkiem.
teraz znalezienie pękniętych zimnych łutów to w 99% luty na płytce z końcówkami od silniczka ( czyli na płytce z drugiej strony jest tyko ekstra konektor z dwoma końcówkami os silnika . Najlepiej wziąść szkło powiększające i obejrzeć luty - i nawet jeśli nie widać pęknięć - te miejsca podgrzać . bo jeśli dzisiaj nie ma to będzie jutro( kod 1095 ) . Duza wtyczka to połączenia przekaźników od kół i reszty . ja reperuje wiele tych sterowników i tylko raz wadziłem pęknięcie w tych miejscach. Jeśli kody są czujników najpierw bym szukał problemów w przewodach a potem czujniki a na końcu sterownik . ale jeśli to co piszesz to na pewno masz problem z kodem 1095- motor.
dziwna sprawa ale większość fabryk nie myśli jak działa wibracja na duże elementy dolutowane do płytek.
Jaguar miał problem z 198889 z "zegarem typu Telewizor na zegarach , ABS przekaźnik , oczywiście sterownik ABS w x308 i wiele innych małych drobnostek robiących duży ból głowy właścicielom
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

Jarek-Jerryjag pisze:Jeśli kody są czujników najpierw bym szukał problemów w przewodach a potem czujniki a na końcu sterownik
Sprawa załatwiona, podobno jeden czujnik ABS i przewód był do wymiany plus prze lutowanie sterownika, koszt całej operacji 600 zł.
X308 4.0 Daimler
ODPOWIEDZ