[Seria]XJ 1985 5.3 HE Tarcze tył demontaż
Moderator: V12
[Seria]XJ 1985 5.3 HE Tarcze tył demontaż
Witam,
tak przejrzałem tematy ale nic podobnego nie znalazłem.
Może ktoś podpowiedzieć jak zabrać się do demontażu tylnych tarcz hamulcowych?
Moje są w kiepskim stanie i czeka mnie ta przyjemność zabrania się za to.
Jak z dostępnością tarcz, czy pozostaje tylko oddanie do nabicia okładzin?
tak przejrzałem tematy ale nic podobnego nie znalazłem.
Może ktoś podpowiedzieć jak zabrać się do demontażu tylnych tarcz hamulcowych?
Moje są w kiepskim stanie i czeka mnie ta przyjemność zabrania się za to.
Jak z dostępnością tarcz, czy pozostaje tylko oddanie do nabicia okładzin?
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Tarcze, klocki są tanie i przeważnie dostępne "od ręki".
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
pabbllopl, w 1985 i 1986 jaguar zaczął wprowadzać most dana łatwo odróżnić bo od dołu jest płaski . łatwiej było odkręcić zaciski bo w tarczach były diw dziury przez które można było odkręcić zaciski . ale jeszcze zostały hamulce ręczne -zaciski które trzeba najpierw zdjąć . niby nie trudno ale bez podnośnika nie jest to łatwe.
domowym sposobem to jak pisze V12 wyjąć cały tył i zrobić poza autem. jak wydech zdejmiesz i odkręcisz wał i boczne podpórki reszta idzie łatwo . te podpórki sa najczęściej nie do zwolnienia przez jedna osobę . sekret ; po odkręceniu śruby jedna osoba trzyma wygiętym śrubokrętem środek tam gdzie była śruba druga wkłada rurkę pomiędzy podpórkę a karoserie robiąc dźwignię i w dół . podpórka pości ,ale ważne aby druga osoba trzymała oczko w poziomie .
domowym sposobem to jak pisze V12 wyjąć cały tył i zrobić poza autem. jak wydech zdejmiesz i odkręcisz wał i boczne podpórki reszta idzie łatwo . te podpórki sa najczęściej nie do zwolnienia przez jedna osobę . sekret ; po odkręceniu śruby jedna osoba trzyma wygiętym śrubokrętem środek tam gdzie była śruba druga wkłada rurkę pomiędzy podpórkę a karoserie robiąc dźwignię i w dół . podpórka pości ,ale ważne aby druga osoba trzymała oczko w poziomie .
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
to tylko wyjąc całe tylne zawieszenie . nie jest tak źle jak wygląda .pabbllopl pisze:Kobyłki mam, podnośniki się znajdą..
PS jak będziesz zdejmował ręczny kabel zmierz jaka jest odległość pomiędzy dźwigniami , i tak samo po regulacji ręcznych hamulców sprawdz. było specjalne narzędzie zrobione przez jaga ale jak zmierzysz to będzie ok . gdy będziesz robił ręczne dźwignie klocki i specjalne sprężyny daj znać to dam tobie typ jak montować w prosty sposób te elementy
Właśnie wróciłem od znajomego mechanika i po dokładnym obejrzeniu zdecydowaliśmy że nie będę ruszał tarcz do czasu wymiany klocków(są jak nowe).
Wjechałem też na stację diagnostyczną i jedyne do czego można by było się doczepić to, to że przedni lewy amortyzator ma 47% a prawy przedni 67%, reszta hamulce, luzy itp. sprawne w 100%..
Dziękuje Jarku za pomoc, pozwolę się przypomnieć Tobie jak już będę wymieniał te tarcze..
Wjechałem też na stację diagnostyczną i jedyne do czego można by było się doczepić to, to że przedni lewy amortyzator ma 47% a prawy przedni 67%, reszta hamulce, luzy itp. sprawne w 100%..
Dziękuje Jarku za pomoc, pozwolę się przypomnieć Tobie jak już będę wymieniał te tarcze..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.