[Seria]XJ 1985 5.3 HE Tarcze tył demontaż

Moderator: V12

pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

[Seria]XJ 1985 5.3 HE Tarcze tył demontaż

Post autor: pabbllopl »

Witam,

tak przejrzałem tematy ale nic podobnego nie znalazłem.

Może ktoś podpowiedzieć jak zabrać się do demontażu tylnych tarcz hamulcowych?

Moje są w kiepskim stanie i czeka mnie ta przyjemność zabrania się za to.
Jak z dostępnością tarcz, czy pozostaje tylko oddanie do nabicia okładzin?
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
Papryk
Posty: 713
Rejestracja: czw paź 09, 2008 8:57 pm

Post autor: Papryk »

Odkręcasz całe tylne zawieszenie i dalej już z górki, masz wszystko na widoku :) części spokojnie kupisz nowe.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Tarcze, klocki są tanie i przeważnie dostępne "od ręki".
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Ale dostać się tam... Nie zazdroszczę...
Opuszczałem co prawda całe tylne zawieszenie, ale rozbierając auto bez planów jego powtórnego złożenia. Wysoka żaba (w porywach do dwóch) i wysokie kobyłki załatwiają sprawę. Ale jak to później włożyć, to nie mam pojęcia :(
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pabbllopl, w 1985 i 1986 jaguar zaczął wprowadzać most dana łatwo odróżnić bo od dołu jest płaski . łatwiej było odkręcić zaciski bo w tarczach były diw dziury przez które można było odkręcić zaciski . ale jeszcze zostały hamulce ręczne -zaciski które trzeba najpierw zdjąć . niby nie trudno ale bez podnośnika nie jest to łatwe.
domowym sposobem to jak pisze V12 wyjąć cały tył i zrobić poza autem. jak wydech zdejmiesz i odkręcisz wał i boczne podpórki reszta idzie łatwo . te podpórki sa najczęściej nie do zwolnienia przez jedna osobę . sekret ; po odkręceniu śruby jedna osoba trzyma wygiętym śrubokrętem środek tam gdzie była śruba druga wkłada rurkę pomiędzy podpórkę a karoserie robiąc dźwignię i w dół . podpórka pości ,ale ważne aby druga osoba trzymała oczko w poziomie .
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Też tak właśnie kombinuję czy bez wyciągania zawieszenia da radę coś zrobić..

Kobyłki mam, podnośniki się znajdą..

P.S

Dzięki Jarku za info..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pabbllopl pisze:Kobyłki mam, podnośniki się znajdą..
to tylko wyjąc całe tylne zawieszenie . nie jest tak źle jak wygląda .
PS jak będziesz zdejmował ręczny kabel zmierz jaka jest odległość pomiędzy dźwigniami , i tak samo po regulacji ręcznych hamulców sprawdz. było specjalne narzędzie zrobione przez jaga ale jak zmierzysz to będzie ok . gdy będziesz robił ręczne dźwignie klocki i specjalne sprężyny daj znać to dam tobie typ jak montować w prosty sposób te elementy
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Właśnie wróciłem od znajomego mechanika i po dokładnym obejrzeniu zdecydowaliśmy że nie będę ruszał tarcz do czasu wymiany klocków(są jak nowe).

Wjechałem też na stację diagnostyczną i jedyne do czego można by było się doczepić to, to że przedni lewy amortyzator ma 47% a prawy przedni 67%, reszta hamulce, luzy itp. sprawne w 100%..

Dziękuje Jarku za pomoc, pozwolę się przypomnieć Tobie jak już będę wymieniał te tarcze..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
ODPOWIEDZ