[X308] dziwne odczucia po wymianie tarcz i hamulców

Moderator: V12

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

[X308] dziwne odczucia po wymianie tarcz i hamulców

Post autor: Jaząbek »

Mam pytanie do bardziej doświadczonych właścicieli X308, jakiś czas temu wymieniłem tarcze i klocki na przodzie auta, stare tarcze były krzywe i czułem to podczas hamowania na kierownicy.

Po wymianie, czuje dziwne wibracje na pedale hamulca podczas mocniejszego hamowania, i moim zdaniem nie jest to normalne. Macie może jakieś sugestie co może być problemem ?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jaząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
X308 4.0 Daimler
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Wibracje na pedale hamulca oznaczają, że tylne tarcze są krzywe.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

V12 pisze:Wibracje na pedale hamulca oznaczają, że tylne tarcze są krzywe.
To mam sens, jakiś czas temu musiałem wymienić łożyska bo koło latało, dobrze pamiętam że przy zmianie tarcz warto wymienić też klocki ?

Czy można takimi tarczami jakiś czas jeździć aż finanse pozwolą na zmianę tarcz ?
X308 4.0 Daimler
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Zgodnie ze sztuką powinno się montować nowe klocki do nowych tarcz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Jaząbek pisze:Czy można takimi tarczami jakiś czas jeździć aż finanse pozwolą na zmianę tarcz
wszystko zależy jak bije. . Wygląda ze tarcza jest odkształcona. Zmierz grubość tarczy i można ją przeszlifować ale Jaguar nigdy nie zalecał szlifowania .Jednak gdy tarcza była przegrzana to po parunastu dłuższych jazdach znowu zacznie bić .
Awatar użytkownika
KotXj_Gdynia
Posty: 44
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 6:36 am

Post autor: KotXj_Gdynia »

miałem identyczne objawy u siebie, podczas hamowania czułem wibrację na kierownicy i pedale hamulca szczególnie przy hamowaniu z większej prędkości.
Dzisiaj po wymianie tylnych tarcz i klocków problem ustał.
Jaguar X308 2001r. Executive.
When the dreams come true.
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

Problem rozwiązany, wymieniłem tarcze tył, jedna była tak krzyw, że nie nadawała się do szlifowania. Teraz dla odmiany coś z przodem jest nie tak, wymienię poduszki przedniego zawieszenia, sprawdzę tarcze i zobaczę co robić.
X308 4.0 Daimler
ODPOWIEDZ