[XJ40] tempomat
Moderator: V12
-
- Posty: 73
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm
[XJ40] tempomat
Witam,
Chciałem naprawić tempomat, od czego zacząć? co sprawdzić? Tempomat nie działa, kontrolka się świeci.
Pozdrawiam,
Piotr
Chciałem naprawić tempomat, od czego zacząć? co sprawdzić? Tempomat nie działa, kontrolka się świeci.
Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Piotr_xj40, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Podstawowa sprawa: przy pompce podciśnienia znajdziesz zawór upustowy (dump valve, nr 2)
Po przyłożeniu do niego napięcia 12V powinien się zamknąć. Jeśli pozostaje drożny, to jest do wymiany. Sprawdź i daj znać jaki wynik.
Po przyłożeniu do niego napięcia 12V powinien się zamknąć. Jeśli pozostaje drożny, to jest do wymiany. Sprawdź i daj znać jaki wynik.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 73
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 73
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm
Witam po przerwie,
bezpiecznik wymieniony, brakowała przewodu 5, zdjąłem filtr powietrza i okazało się, że nie wiadomo z jakiego powodu przewód był ładnie zwinięty pod obudową filtra, po podłączeniu przewodu i sprawdzeniu zaworu odbyłem jazdę próbną i coś działa, ale nie wiem czy dobrze. Nigdy nie miałem do czynienia z tak starym tempomatem i odczucia są takie: włączam tempomat (poz. ON), następnie przyciskam SET i po jakichś 2-3 sekundach obroty rosną i samochód utrzymuje prędkość, ale obroty rosną i maleją tak jakby tempomat co 0,5 sekundy się załączał i odłączał. Czy to jest prawidłowe działanie tego tempomatu?
Pozdrawiam,
Piotr
bezpiecznik wymieniony, brakowała przewodu 5, zdjąłem filtr powietrza i okazało się, że nie wiadomo z jakiego powodu przewód był ładnie zwinięty pod obudową filtra, po podłączeniu przewodu i sprawdzeniu zaworu odbyłem jazdę próbną i coś działa, ale nie wiem czy dobrze. Nigdy nie miałem do czynienia z tak starym tempomatem i odczucia są takie: włączam tempomat (poz. ON), następnie przyciskam SET i po jakichś 2-3 sekundach obroty rosną i samochód utrzymuje prędkość, ale obroty rosną i maleją tak jakby tempomat co 0,5 sekundy się załączał i odłączał. Czy to jest prawidłowe działanie tego tempomatu?
Pozdrawiam,
Piotr
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 73
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm
-
- Posty: 656
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm
Piotrek, test robiłeś na równej powierzchni czy może było delikatnie pod górkę? Tempomat co jakiś czas podkręca obroty, żeby wyrównać do żądanej przez Ciebie prędkości i możesz mieć takie odczucie jak opisujesz, choć nie powinno być tak częste i tak regularne.Piotr_xj40 pisze:... Nigdy nie miałem do czynienia z tak starym tempomatem i odczucia są takie: włączam tempomat (poz. ON), następnie przyciskam SET i po jakichś 2-3 sekundach obroty rosną i samochód utrzymuje prędkość, ale obroty rosną i maleją tak jakby tempomat co 0,5 sekundy się załączał i odłączał. Czy to jest prawidłowe działanie tego tempomatu?
Pozdrawiam,
Piotr
Przyjrzyj się tej poduszce jak napisał Jarek i sprawdź czy nie ma oporów na tym suwadle przy poduszce.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm
Papatkiole, test robiłem na autostradzie, raczej równo, do prędkości ok. 100km/h działa poprawnie, powyżej zaczyna szarpać. Czy może to mieć związek ze szwankującym zegarem prędkości? Bo on zaczyna właśnie przy ok. 120km/h się zacinać.Papatkiole pisze: Piotrek, test robiłeś na równej powierzchni czy może było delikatnie pod górkę? Tempomat co jakiś czas podkręca obroty, żeby wyrównać do żądanej przez Ciebie prędkości i możesz mieć takie odczucie jak opisujesz, choć nie powinno być tak częste i tak regularne.
Przyjrzyj się tej poduszce jak napisał Jarek i sprawdź czy nie ma oporów na tym suwadle przy poduszce.
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Przy dyferencjale jest czujnik prędkości, który czyta z rotora na półosi. Jeśli odległość czujnik-rotor jest za duża, to będzie gubił odczyt przy większej prędkości. Speed control korzysta z tego sygnału, więc trzeba koniecznie sprawdzić szczelinę.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl