[XJ40] tempomat

Moderator: V12

Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

[XJ40] tempomat

Post autor: Piotr_xj40 »

Witam,

Chciałem naprawić tempomat, od czego zacząć? co sprawdzić? Tempomat nie działa, kontrolka się świeci.

Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Piotr_xj40, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

podaj rok i jaki slinik w xj40.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Podstawowa sprawa: przy pompce podciśnienia znajdziesz zawór upustowy (dump valve, nr 2)

Obrazek

Po przyłożeniu do niego napięcia 12V powinien się zamknąć. Jeśli pozostaje drożny, to jest do wymiany. Sprawdź i daj znać jaki wynik.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

dalej nie wiem który rok . ale podstawa to sprawdzić bezpieczniki oraz utrzymywanie podcienienia #2 ,to proste do sprawdzenia ,zawsze trzeba sprawdzić podstawę .
Awatar użytkownika
tkp15
Posty: 401
Rejestracja: czw sie 13, 2009 12:58 pm

Post autor: tkp15 »

część 1) i 2) wyglądają na takie same jak w x300. Zdaje się, że gdzieś mi się to przewala w garażu. Za lewą przednią lampą są te elementy schowane w aucie - o ile dobrze kojarzę?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tkp15, masz rację ten sam system ale nie jestem pewny końcówki w #2.
moża zmienić !
Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

Post autor: Piotr_xj40 »

silnik 3.6, rok 88
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

sprawdź w podłokietniku bezpiecznik #3 . jeśli jest ok to dalej zaczniemy diagnozować .
wyjmij go i sprawdź.
Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

Post autor: Piotr_xj40 »

Witam po przerwie,

bezpiecznik wymieniony, brakowała przewodu 5, zdjąłem filtr powietrza i okazało się, że nie wiadomo z jakiego powodu przewód był ładnie zwinięty pod obudową filtra, po podłączeniu przewodu i sprawdzeniu zaworu odbyłem jazdę próbną i coś działa, ale nie wiem czy dobrze. Nigdy nie miałem do czynienia z tak starym tempomatem i odczucia są takie: włączam tempomat (poz. ON), następnie przyciskam SET i po jakichś 2-3 sekundach obroty rosną i samochód utrzymuje prędkość, ale obroty rosną i maleją tak jakby tempomat co 0,5 sekundy się załączał i odłączał. Czy to jest prawidłowe działanie tego tempomatu?

Pozdrawiam,
Piotr
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

sprawdz czy gumowa puszka (#3) trzymająca podciśnienie jest równa czyli nie jest odkształcona , czasami guma z jednej strony się odkształca i pózniej robi się dziura.
Przy jakiej szybkości włączasz tempomat?
Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

Post autor: Piotr_xj40 »

Poduszka jest ok, w zasadzie to już się do tego przyzwyczaiłem,

dzięki za wszystkie porady!
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

Piotr_xj40 pisze:... Nigdy nie miałem do czynienia z tak starym tempomatem i odczucia są takie: włączam tempomat (poz. ON), następnie przyciskam SET i po jakichś 2-3 sekundach obroty rosną i samochód utrzymuje prędkość, ale obroty rosną i maleją tak jakby tempomat co 0,5 sekundy się załączał i odłączał. Czy to jest prawidłowe działanie tego tempomatu?

Pozdrawiam,
Piotr
Piotrek, test robiłeś na równej powierzchni czy może było delikatnie pod górkę? Tempomat co jakiś czas podkręca obroty, żeby wyrównać do żądanej przez Ciebie prędkości i możesz mieć takie odczucie jak opisujesz, choć nie powinno być tak częste i tak regularne.
Przyjrzyj się tej poduszce jak napisał Jarek i sprawdź czy nie ma oporów na tym suwadle przy poduszce.
Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

Post autor: Piotr_xj40 »

Papatkiole pisze: Piotrek, test robiłeś na równej powierzchni czy może było delikatnie pod górkę? Tempomat co jakiś czas podkręca obroty, żeby wyrównać do żądanej przez Ciebie prędkości i możesz mieć takie odczucie jak opisujesz, choć nie powinno być tak częste i tak regularne.
Przyjrzyj się tej poduszce jak napisał Jarek i sprawdź czy nie ma oporów na tym suwadle przy poduszce.
Papatkiole, test robiłem na autostradzie, raczej równo, do prędkości ok. 100km/h działa poprawnie, powyżej zaczyna szarpać. Czy może to mieć związek ze szwankującym zegarem prędkości? Bo on zaczyna właśnie przy ok. 120km/h się zacinać.
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Przy dyferencjale jest czujnik prędkości, który czyta z rotora na półosi. Jeśli odległość czujnik-rotor jest za duża, to będzie gubił odczyt przy większej prędkości. Speed control korzysta z tego sygnału, więc trzeba koniecznie sprawdzić szczelinę.

Obrazek
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ODPOWIEDZ