[X300] Sovereign 4,0 96r. Lusterka

Moderator: V12

marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

[X300] Sovereign 4,0 96r. Lusterka

Post autor: marys »

Nie reagują na joystick. Bezpiecznik ok., rozebrałem drzwi - napięcie wychodzi z każdej pozycji panela sterowania ale nie pojawia się na wtyczce lusterka.
Nie wiem, czy ma to związek z tematem, ale nie działa elektryczna regulacja kierownicy, centralny zamek przednich prawych drzwi a antena wysuwa się i chowa kiedy chce.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marys, łącznie zmieniany 1 raz.
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Oczywiście chodzi o SOVEREIGN, ale nie w tym rzecz, lecz w problemach elektryki c.d.
Wyjechałem ,, na miasto", upał i niespodziewanie zanikło zasilanie panela sterowania (wentylacja i AC). Pojawiło się ponownie po kilku min. jazdy, po następnych kilku znowu padło. Wróciło przed garażem! Nie wiem co może mnie jeszcze spotkać. Czyżby pojawiał się jakiś problem z masą ?!
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Wyciągnij radio z resztą to coś co się dzieje to wyglada na jakieś problemy za obudową radia, A/C panela . ( antena centralny zamek czy a/c panel ) co do lusterek czy kierownicy to chyba coś innego . Jak będę miał trochę czasu popatrzę na schematy co te ustrojstwa mają wspólnego.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Tak patrzę na te lusterka i kierownicę to wszystko jest kierowane przez sterownik (Column/Mirror Movement control Module )
sporo roboty bo trzeba sprawdzić wszystkie komendy dochodzące to tego sterownika jak również wychodzące. Czasami warto mieć WDS lub stare PDU co by zrobiło robotę za nas.
Swego czasu Jaguar miał problem z ruszaniem się kierownicy zmieniali motorki i do tego jeszcze ciągłe dodawali jakieś oporniki, też zmieniali te sterowniki . już nie pamiętam czy to było na początku w 1995 czy 1996 .
twoje auto ma pamięć siedzeń i lusterek?
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Ma pamięć, jest to koniec 1996r.
Jutro zdemontuję panel środkowy.
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Gdzie znajduje się ten moduł i jak on wygląda?. Może znajdę gdzieś podobny i go podmienię.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pod kierownicą z lewej strony jest ten sterownik . on jest zaczepiony na dwóch śrubach poziomo.
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Po wymianie silniczka zamka prawych drzwi zamek centralny działa bez zarzutu i o dziwo antena też.
Wymiana modułu Mirror/Steering Column załatwiła sprawę lusterek i kolumny kierownicy.
Dzięki Jarku !!
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Jaguar to jednak charakter, nic nie jest takie proste. Lusterka i kierownica czasem hula a czasem nie, czyli przekażnik - jest pod fotelem pasażera za kierowcą, 5ciopinowy ( u mnie jakiś zamiennik, widać to po sposobie mocowania). Gzie kupić oryginał, a może wystarczy uniwersalny 5pin Bosch?
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Minęła (prawie) zima a moja elektryczna kierownica i lusterka ani drgną ( pomimo, że sprowadziłem z Anglii następny moduł sterujący tym ustrojstwem). Na szczęście zablokowały się w dobrym dla mnie ustawieniu. Natomiast antena wysuwa się czasem i tylko w deszczowe dni lub podczas mycia samochodu. Da się z tym żyć ale bardzo bym chciał, żeby to działało.
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Przyczyną problemów z anteną okazało się radio. Po naprawie radia antena hula góra-dół
bez problemów.
Problemem pozostają martwe lusterka i kolumna kierownicy!!?
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Odstawiłem auto do mechanika ( elektryk hobbysta ), odebrałem po 3 dniach z poprawnie działającą kolumną kierowniczą i lusterkami - z zapewnieniem, że to już się więcej nie powtórzy. Mało tego, martwy od zakupu zegarek też ożył i sprawnie funkcjonuje !!!. Pojawił się natomiast mały problem, a mianowicie od czasu do czasu, podczas jazdy (i nie tylko) słyszę i odczuwam na kierownicy (drewniana) klikanie 2 przekażników. Piszę dwóch, ponieważ udało mi się je namierzyć. Są to dwa małe przekażniki, które widać po zdjęciu drewnienej maskownicy, po prawej stronie tuż pod radiem. Co myślicie, można to zignorować czy to coś poważnego ?.
ODPOWIEDZ