[XJ40] ładowanie akumulator w trakcie jazdy.

Moderator: V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

[XJ40] ładowanie akumulator w trakcie jazdy.

Post autor: ojciec »

Po włączeniu auta wskazówka od ładowania akumulatora wskazuje niemal 14 V. Po włączeniu nawiewu na I bieg, radia i świateł spada gdzieś do ok 13.5V.
Czy te wartości są prawidłowe czy nieco za niskie?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Sprawdź porządnym miernikiem czy wskazania zegara pokrywają się z rzeczywistym napięciem w instalacji.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Ok, tak dziś zrobię.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Pomierzylem za pomocą miernika.
Silnik oddalony napięcie 13.7-13.75
Włączyłem światła 13.6-13.65
Dodatkowo włączyłem nawiew 13.55-13.60
Na koniec odpaliłem jeszcze radio 13.53-13.55

Tak że wskaźnik na zegarach działa dość poprawnie

Czy powyższe wartości nie są za niskie?
Jeśli tak to co może być nie tak? Alternator się kończy?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Powinno być 13.8-14.4V. Zrób jeszcze pomiar bezpośrednio na alternatorze.
Radzę posprawdzać/przeczyścić masy, złącza przy alt., rozruszniku, zasilanie skrzynek bezpieczników, etc.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Dziwna sytuacja, plus z miernika dałem na kabel wychodzący z alternatora a minus na obudowę, miernik pokazał 0.22 V co zrobiłem nie tak?
Klemy na auk przeczysciłem, aku przeczysciłem. To tak na razie na szybko. Skutek zerowy.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Mierz na najgrubszym kablu przy alternatorze.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Bezpośrednio na alternatorze bezobciążenia 14.25 na obciążeniu 14.15.
Gdzie jest masa na silniku? Nigdzie jej od góry nie widzę.
Skoro na alternatorze jest ok to szukać problemu z masą ?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Alternator dobry, prąd gubi się po drodze. Masa silnika w tylnej części bloku, o ile dobrze pamiętam.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Dojdę do tej masy od góry czy raczej od dołu trzeba?
Ostatnio grzebane było przy lewej skrzynce bezpieczników, czy jeśli coś tam jest nie tak może to też powodować takie objaw?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Nr 1 to masa silnika.

Obrazek
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Dzięki, jutro pierwsze co zajme sie masa i skrzynka bezpieczników na słupku A po stronie kierowcy bo ostatnio były tam prowadzone pracę.
A później będę próbował zlokalizować masę silnika.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Problem rozwiązany.
Przyczyną słabego ładowania okazała się słaba masa na alternatorze. Obecnie po odkreceniu śrub, przeczyszczeni powierzchni stykowych ładowanie wynosi 14.30 a na obciążeniu 14.17.
Jeszcze raz dzięki V12 za porady.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
ODPOWIEDZ