anteny

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

anteny

Post autor: Jarek-Jerryjag »

wziąłem sie za anteny z XJS . Niby antena jest anteną ale te anteny to nightmare czyli noce nie przespane -horror .
Mam czas i walczę z print board . czyli jakby po polsku powiedzieć drukowaną płytką.
Jaguar w latach 1988-1994 używał anten hischmana , W tamtym czasie to niby #1 , były stosowane w M-B , BMW i wielu innych .
Jaguar miał swoja specyfikę do uruchamiania anten i chowania .
Pracuje nad antenami od 1987 do 1993 .
W tym czasie Jaguar miał okołom 6 anten robionych przez Hirschmana .( różnica # i małych ulepszeń ale zasada taka sama w górę i gdy idzie w dół to opóźniona .
Tego sie nie da opisać (dwa układy scalone , cztery tranzystory -Mocne wymagające ochrony oziębiającej 7 tranzystorów i nie wspomnę o diodach czy innych podzespołach .
Niby pytanie dlaczego reperować oryginalną antenę gdy można kupić aftermarket za 16 dolców . Racja , ale dobra oryginalna antena przynosi 250 dolców i co najlepsze jest wiele osób które chcą mieć oryginał.
Pisze o antenach #DAC6608, DAC6767, DAC7809, DAC3579, DAC11040 i ostatni #LHB4120AA-
ta ostatnia jeszcze jest dostępna.
Piszę tylko o antenach do XJS z 1988 -1993 do xj6 czy w tym okresie do xj12 też były anteny Hirschmana ale miały prostą budowę wewnątrz a na zewnątrz były prawie takie same . problem ze były inaczej podłączane .
Znam się na elektryce czy elektronice -trochę ale na projektowaniu płytek to jestem duże 0 . Otwieram ten temat ponieważ poszukuje osób które moze mają więcej pojęcia niż ja !
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Czołem Jarku, nie znam się na elektronice ale coś tam mi się o uszy obiło. Pytasz o projektowanie płytek drukowanych, a może coś więcej powiesz t.z. jakie elementy są użyte w oryginale, SMD czy takie zwykłe, czy scalaki są dostępne? bo jak tak to nie trzeba projektować nowej płytki. Wystarczy mieć jedną na wzór i znaleźć firmę która zrobi nową według oryginału. W Polsce jest kilka firm które robią płytki drukowane i według zlecenia mogą je uzbroić w elementy (czyli zrobić na gotowo) Jeżeli elementy (zwłaszcza układy scalone) nie są dostępne to trzeba zaprojektować nową płytkę, ale wtedy wyjdzie aftermarket i to na pewno droższy niż 16$ a chyba nie taki efekt chcesz uzyskać?
XJ6 x300 3,2
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Próbuje znaleźć dobrą i rozlutować chociaż jedną płytkę . Problem ze płytka jest obustronna jak jedna jest ok to druga jest zła . Jak będę miał dobrą płytkę to zrobią mnie Chińczycy ( lub Hindusi ) za grosze . Ostatnio wpiąłem płytkę z takiej anteny jak ty masz w x300 ( z małymi zmianami i dość dobrze działa jedynie trochę później opuszcza antenę niż oryginał . Jednak to nie oryginał ( co prawda na zewnątrz wygląda ja oryginał ale to tak jak Jaguar E typ z forda silnikiem wygląda i jeździ świetnie ale???
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

http://www.ebay.com/itm/JAGUAR-OEM-89-9 ... ~g&vxp=mtr
o tych antenach pisze . Maja albo przewód z kostka albo kostka jest wmontowana na górze anteny ( podobna jak na zdjęciu 2) do kostki wchodzą trzy druty V12 +, masa i następne V12 z radia gdy radio jest włączone. Sama antena wysuwa się od razu gdy włączymy radio ale po wyłączeniu trzeba czekać około 5 - 10 sekund aby antena zaczęła się chować . Inaczej jest z Jagami typu XJSR czy V12 ze spoilerem na masce bagażnika tak gdy otwiera się bagażnik sa przewody które odłączają siłę i antena chowa się.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

To niestety nie pomogę. :(
XJ6 x300 3,2
ODPOWIEDZ