[X300] immobiliser

Moderator: V12

lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

[X300] immobiliser

Post autor: lukaszbsk »

Witam!
Od kilku dni mam ogromny problem z odpaleniem auta.

Kontrolka od Check engine znika po kilku sekundach, więc immobiliser blokuje silnik.

Kilka dodatkowych informacji:
- Wszystkie bezpieczniki sprawdzone
- Pompa paliwa działa
- Wszystkie przekaźniki wymienione na nowe
- Pętla immo wymieniona
- Styki w ECU czyste (choć nie wiem jak przetestować komputer) Bezpośrednie podanie masy do gniazda odpowiadającego za Check Engine pozwala zakręcić rozrusznikiem, lecz nie opala auta.
- Odłączenie przepustnicy oraz przepływomierza nic nie daje
- Elektromagnes rozłącza skrzynie (podświetlone P, słychać stuknięcie przy naciśnięciu hamulca)

Dodam również, że problem powstał kiedy padł mi akumulator.

Pozdrawiam serdecznie!
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez lukaszbsk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Była przeprowadzona diagnostyka komp? Czy wystąpił kod błędu dotyczący immobilisera? Alarm i zamykanie z pilota działa?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Komputer OBD2 - nic nie wykazuje
Alarm i zamykanie z pilota działa
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

lukaszbsk, Trochę ciężko mnie ocenić co się dziej ez twoim autem ! W USA x300 nie miały immobilisera dopiero wprowadzili w x308 .
jednak piszesz ze masz problem z odpalaniem . czyli kreci a nie zapala czy nie kręci?
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Przeprowadziłem ten test z http://jimbutterworth.co.uk/8jagstart.htm


"To find out if a car is immobilised, perform this check
Turn ignition on but do not crank the engine. Observe the orange 'check engine' light in the bottom left corner of the instrument pod. If that light goes out, the car is immobilsed, at least by the starter not cranking the engine if you try to start it.
The fact that other systems like wipers, lights, windows etc. will still work can confuse the issue. The fact that they are working means nothing at all. The engine alone is immobilised.
*Apparently cars built for the U.S. market do not have this immobiliser system.
The most important thing to understand by far is that the immobiliser operates (or does not operate) a disablement system within the ECU. Imagine it as simply switching a wire. The reason for my separation of the two systems using two different labels is that the car's engine can be disabled even though the immobiliser system is working and the chip-in-key has been accepted.
Immobilisation = Disablement, although Disablement can occur without Immobilisation."

Niestety nie kręci rozrusznikiem.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

w xj40 w latach 1993-1994 podobn asytuacja wygladała w xj40 . Jedyna metoda było podłączyć PDU i przeprogramować cały system czyli zgrać sterownik z security-alarmem itd. jedynie z twój pilot działa?
wiele razy to nawet alarm sie właczał i tzeb abyło to odblokować jak alarm wył.
Naprawdę nie mam pojęcia jak ten system w x300 w europie pracuje . sprawa druga sprawdz podłączenie do rozrusznika czy kręci . z tyłu silnika jest kostka doprowadzająca prąd do startera. Rozłącz kostkę i z grodzi doprowadź+ V12 , zobaczysz czy rozrusznik kreci . wtedy jesteś pewny ze starter jest ok .
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Kluczyk raczej jest zapamiętany w security, przekręcenie kluczyka w stacyjce wyłącza alarm.

Bezpośrednie podanie masy do gniazda odpowiadającego za Check Engine w ECU pozwala zakręcić rozrusznikiem.

Mechaniczne włączenie przekaźnika też kręci rozrusznikiem.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ok sprawdz czy nie działają wtryski czy nie masz iskry?
jak silnik kręci to znaczy ze cos nie tak czy sprawdzałeś czujnik uderzenia, chyba w twoim aucie jest po prawej stronie koło sterownika. wyłącz i włącz.
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Rozrusznik "kręci" jedynie na krótko, w innym przypadku jest zablokowany przez immobiliser.
Czujnik uderzeniowy jest wciśnięty.

Przy kręceniu na krótko czuć paliwo, więc jedynie nie ma iskry lub sterowania.

Dodam również, że światła, wycieraczki, szyby itp. działają prawidłowo.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

W jakim rejonie kraju mieszkasz?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Polska - podlaskie, okolice Białegostoku
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Myślę, do kogo Cię wysłać, żeby podmienić ECU.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Ze schematem sprawdzam wszystkie zasilania na ECU, więc powinno pokazać czy jest on sprawny.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Tak ogladam schemat i to wygląda ze body procesor moze mieć problem .
W modelach późniejszych x308 w usa zastosowano immobilizer ale wtedy gdy się wymieniało sterownik silnika to trzeba było przeprogramować . Co do x300 nie wiem .
lukaszbsk
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 09, 2015 5:53 pm

Post autor: lukaszbsk »

Podejrzewam body procesor module, czy kojarzysz kogoś u kogo mógłbym podmienić komputer lub jakiś sposób na jego ominięcie?

Set you meter to DC volts. Place the black lead of your meter to pin 6 black wire and the red positive lead of your meter to pin 1 brown/black of the 6 way black connector. You should read battery voltage (12 volts). Leave the red lead of your meter alone and move the black lead to pin 5 black wire and you should also read 12 volts. Leave the red lead alone and move the black lead to pin 7 light green/blue wire on the 48 way black. Have an assistant turn the key to the crank position and you also should read 12 volts. Leave the red lead alone and move the black lead to pin 20 red/blue on that same connector and again you should read battery voltage when cranking. Next leave your red lead alone and move the black lead to pin 41 red/white on that connector. Turn to the crank position and you should again read battery voltage. Let me know these results so we can proceed. Also when doing this we need to leave all the connectors plugged into the module.

Znalazłem taki test w internecie, lecz niestety nie jestem w stanie go przetłumaczyć. Co myślicie na ten temat?
ODPOWIEDZ