[X300] immobiliser
Moderator: V12
Może to rozwiązanie Twojego problemu? http://www.jagrepair.com/images/TSB/X30 ... 0Start.pdf
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
nie jestem pewny czy to jest ten problem . Ten przekażnik "Transit
Isolation Relay" . był tylko zakładany do przewożenia aut z Anglli do dealerów .
gdy auto przychodziło na przed sprzedażowy przegląd to najczęściej dealer wywalał ten przekaźnik ( niby powinie gdy auto sprzedawał ) i trzeba było odesłać do fabryki . Jak ktoś podszuka pzry akumulatorze od strony kabla pozytywnego jest cienki biały kabelek . to on był podłączony od stacyjki do tego przekaźnika . Przekaźniki te stosowano chyba od 1995.
Sprawa druga to ze w USA nie było moralizatora w x300 .
Jednak ten biuletyn informacyjny nowi o rozłączeniu baterii i ponownym podłączeniu przez ten przekaźnik co mogło powodować problem z odpalaniem.
Moze warto sprawdzić . tylko zrobić inaczej . rozłączyć akumulator a potem podłączyć i w ciągu 30 sek wcisnąć pilota włączyć i rozłączyć .
to moze zadziałać.
Biuletyn pisze ze ten przekaźnik po rozłączeniu jeszcze dawał prąd do auta przez 30 sek. dlatego oni proponują wyłączyć kluczyk a w tym tez wypadku przekaźnik i w ciągu 30 sek wyłączyć mały przycisk na pilocie. Jednak w tym wypadku auto nie ma tego przekaźnik ale moze gdy bateria była rozłączona alarm się nie wyłączył . blokując teraz rozruch auta.
Isolation Relay" . był tylko zakładany do przewożenia aut z Anglli do dealerów .
gdy auto przychodziło na przed sprzedażowy przegląd to najczęściej dealer wywalał ten przekaźnik ( niby powinie gdy auto sprzedawał ) i trzeba było odesłać do fabryki . Jak ktoś podszuka pzry akumulatorze od strony kabla pozytywnego jest cienki biały kabelek . to on był podłączony od stacyjki do tego przekaźnika . Przekaźniki te stosowano chyba od 1995.
Sprawa druga to ze w USA nie było moralizatora w x300 .
Jednak ten biuletyn informacyjny nowi o rozłączeniu baterii i ponownym podłączeniu przez ten przekaźnik co mogło powodować problem z odpalaniem.
Moze warto sprawdzić . tylko zrobić inaczej . rozłączyć akumulator a potem podłączyć i w ciągu 30 sek wcisnąć pilota włączyć i rozłączyć .
to moze zadziałać.
Biuletyn pisze ze ten przekaźnik po rozłączeniu jeszcze dawał prąd do auta przez 30 sek. dlatego oni proponują wyłączyć kluczyk a w tym tez wypadku przekaźnik i w ciągu 30 sek wyłączyć mały przycisk na pilocie. Jednak w tym wypadku auto nie ma tego przekaźnik ale moze gdy bateria była rozłączona alarm się nie wyłączył . blokując teraz rozruch auta.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jak pisałem tutaj wUSA jaguar nie stosował takich zabeZpieczeń . Dopiero od v8 aut . klucze miały czip. . Do tego jeszcze około 2000 zmienili chip w kluczu na tzw rotacyjny.
Jak wiem to gdy nowy klucz jest docięty to trzeb ago zaprogramować do auta.
Jednak nigdy nie słyszałem zęby po zaprogramowaniu chip przestał działać .
zaczyna mnie to złościć . postanowilem poszukać na różnych forach co piszą.
Na dwóch worach powiedzieli ze auta miały problem z głównym sterownikiem bo go woda zalała i znaleźli korozje na wtyczce. Ja kiedyś miałem problem z xk8 ni emozna było pzrezucic gałki z P na zaden inny bieg . Okazało si eze woda dostała sie p[zrez przewody do sterownika i dwie końcowki ktore informują ze pedal hamulca jest wciśnięty czy nie były skorodowane i sterownik nie mając sygnału nie pozwolił na zluzowanie gałki . - To taki przypadek z późniejszym autem .
Tak jak na poczatku pisałes jak światło Check engine gaśnie po włączeniu kluczyka bez zapalania to znaczy ze immobiliser jest włączony.
postaram sie zaprogramowac PDU na europejski model ( PDU uzywam takze do programowania kluczy w xj8 czy w xk8 . Ciekawe czy i co mozna z tym PDU zrobić .
Tutaj x300 były torchę inn e miały cztery lambda sondy, które trzeba było programować ale tez te auta nie miały jeszcze nie miały immobilisera jak w europie.
Sprawdź jak wygląda podłączenie wtyczka i sterownik do silnika. Jest zamontowany po prawej stronie . tam gdzie pasażer moze prawą nogą stukać . przedłużenie słupka A. zobacz czy przypadkiem nie jest jakaś korozja albo zaśniedzenie .
Jeszcze przypomniało mnie sie ze wadziłem jak paru mechaników w xj8 zmieniało spiralę przy włączniku zapłonowym . moze on a nie czyta klucza.? czasami robis ie wymianę baterii a tu cos innego nawal ai wtedy cięzko zrozumiec dlaczego .
Był tez biuletyn informacyjny o kostkach pod maska które czesto korodowały i działy sie rózn e dziwne sprawy -włącznie z nie zapalaniem . . Nie pamiętam # tego informatora ale poszukam . to były dwie kostki zaraz za prawa lampą koło chłodnicy jedna biała druga czarna. sporo przewodów do nich dochodziło . watro i je sprawdzić czy nie mają korozji .
Jak wiem to gdy nowy klucz jest docięty to trzeb ago zaprogramować do auta.
Jednak nigdy nie słyszałem zęby po zaprogramowaniu chip przestał działać .
zaczyna mnie to złościć . postanowilem poszukać na różnych forach co piszą.
Na dwóch worach powiedzieli ze auta miały problem z głównym sterownikiem bo go woda zalała i znaleźli korozje na wtyczce. Ja kiedyś miałem problem z xk8 ni emozna było pzrezucic gałki z P na zaden inny bieg . Okazało si eze woda dostała sie p[zrez przewody do sterownika i dwie końcowki ktore informują ze pedal hamulca jest wciśnięty czy nie były skorodowane i sterownik nie mając sygnału nie pozwolił na zluzowanie gałki . - To taki przypadek z późniejszym autem .
Tak jak na poczatku pisałes jak światło Check engine gaśnie po włączeniu kluczyka bez zapalania to znaczy ze immobiliser jest włączony.
postaram sie zaprogramowac PDU na europejski model ( PDU uzywam takze do programowania kluczy w xj8 czy w xk8 . Ciekawe czy i co mozna z tym PDU zrobić .
Tutaj x300 były torchę inn e miały cztery lambda sondy, które trzeba było programować ale tez te auta nie miały jeszcze nie miały immobilisera jak w europie.
Sprawdź jak wygląda podłączenie wtyczka i sterownik do silnika. Jest zamontowany po prawej stronie . tam gdzie pasażer moze prawą nogą stukać . przedłużenie słupka A. zobacz czy przypadkiem nie jest jakaś korozja albo zaśniedzenie .
Jeszcze przypomniało mnie sie ze wadziłem jak paru mechaników w xj8 zmieniało spiralę przy włączniku zapłonowym . moze on a nie czyta klucza.? czasami robis ie wymianę baterii a tu cos innego nawal ai wtedy cięzko zrozumiec dlaczego .
Był tez biuletyn informacyjny o kostkach pod maska które czesto korodowały i działy sie rózn e dziwne sprawy -włącznie z nie zapalaniem . . Nie pamiętam # tego informatora ale poszukam . to były dwie kostki zaraz za prawa lampą koło chłodnicy jedna biała druga czarna. sporo przewodów do nich dochodziło . watro i je sprawdzić czy nie mają korozji .
Skrzynie mam odblokowaną oraz słyszę elektromagnes przy wciskaniu hamulca.
Główny komputer już dawno wyjęty i sprawdzony, a nawet rozkręcony oraz sprawdzone napięcia.
"spirala", a raczej pętla immo wymieniona i nie dała żadnego efektu. Biała kostka czysta, czarną sprawdzę dzisiaj.
Podejrzenie pada na uszkodzony lub zablokowany moduł security, bo kontrolka nad klimą z kluczykiem potrafi cały czas migać.
Główny komputer już dawno wyjęty i sprawdzony, a nawet rozkręcony oraz sprawdzone napięcia.
"spirala", a raczej pętla immo wymieniona i nie dała żadnego efektu. Biała kostka czysta, czarną sprawdzę dzisiaj.
Podejrzenie pada na uszkodzony lub zablokowany moduł security, bo kontrolka nad klimą z kluczykiem potrafi cały czas migać.
Można by odłączyć aku i wyjąć baterię z pilota. Jak już zgubi pamięć, przeprowadzić od nowa procedurę programowania pilota.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Re: [X300] immobiliser
Witam jak tam Łukasz czy zdiagnozowałeś przyczynę immo imobilajzera?