[X300] składane lusterka- zbyt luźne

Moderator: V12

strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

[X300] składane lusterka- zbyt luźne

Post autor: strawinski »

witam.
Lusterka mają opcje składania się. Jednak mam problem z prawym.
Jest dość "luźne" można je bez problemu złożyć ręcznie ale nie reaguje na przycisk "składania". Byle klepnięcie i już złożone. Widziałem jakąś poradę jak się to naprawia ale wygląda skomplikowanie. Można temu jakoś zaradzić?
zwykłe lusterko nie zastąpi tego składanego?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez strawinski, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

czy sprawdziłeś śruby pod lusterkiem czyli te pod dolnym przykryciem. Te lusterka były sprzedawane na rynek europejski . . Tak ze nie mam dużego doświadczenia z tego typu lusterkami ( w USA nie osiągalne)

zwykłe lusterka miały problem z tymi trzema śrubami- sprawdz
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Re: [X300] składane lusterka- zbyt luźne

Post autor: Jaząbek »

strawinski pisze:witam.
zwykłe lusterko nie zastąpi tego składanego?
pozdrawiam
Zastąpi bez problemu, u mnie było zwykłe a zamieniłem je na składane z fotochromem.

Nie wiem tylko, dlaczego czasem rozkłada się za mocno ?
X308 4.0 Daimler
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Prawe rozkłada się za mocno? Jeśli tak, to jest pewnie od anglika.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Post autor: strawinski »

witam.
Problemu z rozkładaniem się za mocno nie ma, ograniczenie rozkładania jest ok, po prostu jest tak luźne, że byle dotknięcie i może się złożyć, kable podpięte i elektryka tez nie działa.
pisząc post znalazłem chyba pomocny pdf, nie zagłębiałem się ale brzmi obiecująco
http://www.jaguarclub.sk/service/x300%2 ... ebuild.pdf

Jarek ma rację z tymi śrubami, jak widać na pdf'ie
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

V12 pisze:Prawe rozkłada się za mocno? Jeśli tak, to jest pewnie od anglika.
Tego nie wiem, ale na pewno od Jaguara XK, czy jest jakiś patent na ten problem, czy tylko wymiana lusterka ?
X308 4.0 Daimler
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

strawinski, Bardzo ciekawa modyfikacja super info . Ja co prawda nie miałem az tak duzych problemów z tymi śrubkami ale wierzę ze jak piszą :
"The turn table is made of a fairly soft alloy allowing self threading screws"
wydaje mnie się ze chyba nie tylko Jaguar ale i inne fabryki aut od około 20 lat zatrudniają osoby aby sprawdzały jak długo jakiś element auta wytrzyma . i jesli jest za dobrze zrobiony to zmieniają i jak w tym przypadku robią z odlewu który dość szybko się kruszy.
Aktualnie to większość drzwi od strony kierowcy nie blokuja przy otwarciu . Fabryka wykombinowała dokręcenie blokady do blachy w drzwiach bez podkładek tak ze po 5-15 latach blacha nie wytrzymuje i blokada wisi a drzwi się przy otwarciu nie blokują .
w zeszłym tygodniu robiłem trzy sztuki tych podkładek .
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Post autor: strawinski »

widzę, że moje lusterko troszkę się różni od tego ze zdjęcia na dole.
a może czegoś brakuje?
poza tym wszystkie śrubki siedzą idealnie, nie wiem skąd bierze się ten "luz" lusterka

Obrazek

Obrazek
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Post autor: strawinski »

jeszcze jedna sprawa z tym lusterkiem, składać to się nie składa, ale silniczek od tego chodzi, bo go słychać.
niestety wkład nie reaguje na regulację, słychać tylko "cykanie" pod deska rozdzielczą jak poruszam joystickiem regulacji, a wkład ani rusz.
To cykanie też słychać jak reguluje lewe, sprawne lusterko, ale tu nie mam problemu :)
Czy mogę bez większego problemu sprawdzić na stole te lusterko podłączając odpowiednie piny pod aku?
bo może jest sprawne tylko kabelek po drodze się spieprzył. sprawdziłem bezpieczniki, są ok.
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Post autor: strawinski »

elektrykę naprawiłem bo ułamane były kabelki przy silniczku wkładu, ale tego cholernego składania nie udało się okiełznać... kiedyś jak będzie ciepło zmierzę się z tym
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

strawinski, czy coś znalazłeś w tych lusterkach ! zawsze dziwiłem się dlaczego to montowali w Europie a nie było w USA . pewnie są węższe wjazdy do garaży :bounce: ale jeśli jest tak wąsko to jak wyjść z auta w garażu - :scratch:
miaziol
Posty: 52
Rejestracja: sob gru 20, 2014 5:30 pm

Post autor: miaziol »

bo w niektórych regionach europy są tak wąskie ulice że musowo trzeba składać lusterka. Inaczej cosik może je nam zabrać :D.
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Post autor: strawinski »

Jarek-Jerryjag pisze:strawinski, czy coś znalazłeś w tych lusterkach ! zawsze dziwiłem się dlaczego to montowali w Europie a nie było w USA . pewnie są węższe wjazdy do garaży :bounce: ale jeśli jest tak wąsko to jak wyjść z auta w garażu - :scratch:
widać wyraźnie, że coś tam jest ułamane- kawałek aluminium, ale nie wiem czy to ma wpływ na ten "luz". Muszę znaleźć inne lusterko i przełożę bebechy, mam nadzieje, że będzie działało.
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

strawinski pisze:
Jarek-Jerryjag pisze:strawinski, czy coś znalazłeś w tych lusterkach ! zawsze dziwiłem się dlaczego to montowali w Europie a nie było w USA . pewnie są węższe wjazdy do garaży :bounce: ale jeśli jest tak wąsko to jak wyjść z auta w garażu - :scratch:
widać wyraźnie, że coś tam jest ułamane- kawałek aluminium, ale nie wiem czy to ma wpływ na ten "luz". Muszę znaleźć inne lusterko i przełożę bebechy, mam nadzieje, że będzie działało.
Nie wiem czy mam takie, muszę sprawdzić jeśli mam to na 12 pinów.
X308 4.0 Daimler
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Post autor: strawinski »

no właśnie na 12 pinów potrzeba, bo ma wszystkie opcje
ODPOWIEDZ