xjrs

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

xjrs

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Kocham te auta-xjrs.
mam z 1993 jeden z 50+1 odkrywanych . zająłem się ich programowaniem sterowników zytek ale to nie jest temat na tej stronie.
chodzi o atrapę czyli grill.
regularne xjs po liftingu miały niby taki sam grill tylko miały na górze chromowa listwę , która zawsze ma problem bo kamienie robią wgięcia.
różnica też jest ze xjrs-y mają znaczek sport. Można kopić aftermarket taki znaczek jednak nie jest to samo przyglądając się z bliska . Jednak największym zaskoczeniem jest listwa ta chromowa.
Warzyłem atrapę od zwykłego xjs i atrapę xjrs .Rożnica 100 gram . ktoś powie co za problem , xjrs nie ma chromu tylko jest pomalowany. . zdjąłem te listwy wygląda ze listwa z chromem w 100% jest cięższa o 100g . czy miedz , nikiel + chrom waży 100g czy listwa jest robiona z aluminium i pomalowana .
sprawdzałem magnesem listwy ale obydwie nie reagowały ( listwa ze zwykłych xjs jest z brązu na którym położyli chrom . jutro zacznę badać tą z xjrs . czyżby była zrobiona z aluminium ? czy chodziło o obniżenie wagi ? to tylko 100 gram.
PS znaczek sport to tylko 10 gram z aluminiowym uchwytem ( aftermarket 8g ) :thumleft:
[/list]
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Miałem iść spać ale ciągle mnie interesowała ta listwa. po zeszlifowaniu listwy od wewnątrz wyszło ze jest aluminiowa czyli waga spowodowała ze atrapa jest lżejsza. to tylko 100g .
Nie da się ukryć ze każdy gram w autach wyścigowych ma znaczenie.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Jarku, wielki szacun. Chłopie ty to masz zacięcie, ważenie listew, ważenie znaczków?????
Ja nawet nie pomyślałbym żeby takie rzeczy robić, ale odkrycie (samo w sobie) ciekawe.
Oglądam programy motoryzacyjne z USA dotyczące starych samochodów (lata 30-60) i tam mieli prostą metodę na uciekanie z gramów, a mianowicie wiercili otwory w miejscach niewidocznych (dużo otworów) Niby barbarzyństwo, bo dziś to rzadkie klasyki, ale wtedy nie były bardzo pożądane. Może to jet sposób? Wywierć w tym Jagu kilkaset otworów, będzie lżejszy ;)
XJ6 x300 3,2
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Te nasze auta są bardzo ciężkie . Nigdy bym nie wiedział o tej listwie gdyby nie to ze miałem w reku atrapę od xjs i od xjrs .
dziwne ze im się chciało robić te listwy aluminiowe / standardowa listwa jest z brązu i chromowana , czemu nie użyli tej samej listwy i zamiast chromować pomalować ?
sprawa inna to jest bardzo ciężko znaleźć używanego grilla z idealną listwą , prawie każde auto ma jakieś uderzenie odbite od tej listwy . Jest to jeszcze jeden punkt odjęty gdy auto jest wystawiane na pokaz a sędzia który wycenia akurat zacznie oglądać listwy .
Faktycznie ze wiercenie dziur by moze pomogło ale tym naszym "potworom" to chyba by za bardzo nie pomogło a w dodatku jeszcze później rdza by miała lepsze wejścia.
ODPOWIEDZ