Kocham te auta-xjrs.
mam z 1993 jeden z 50+1 odkrywanych . zająłem się ich programowaniem sterowników zytek ale to nie jest temat na tej stronie.
chodzi o atrapę czyli grill.
regularne xjs po liftingu miały niby taki sam grill tylko miały na górze chromowa listwę , która zawsze ma problem bo kamienie robią wgięcia.
różnica też jest ze xjrs-y mają znaczek sport. Można kopić aftermarket taki znaczek jednak nie jest to samo przyglądając się z bliska . Jednak największym zaskoczeniem jest listwa ta chromowa.
Warzyłem atrapę od zwykłego xjs i atrapę xjrs .Rożnica 100 gram . ktoś powie co za problem , xjrs nie ma chromu tylko jest pomalowany. . zdjąłem te listwy wygląda ze listwa z chromem w 100% jest cięższa o 100g . czy miedz , nikiel + chrom waży 100g czy listwa jest robiona z aluminium i pomalowana .
sprawdzałem magnesem listwy ale obydwie nie reagowały ( listwa ze zwykłych xjs jest z brązu na którym położyli chrom . jutro zacznę badać tą z xjrs . czyżby była zrobiona z aluminium ? czy chodziło o obniżenie wagi ? to tylko 100 gram.
PS znaczek sport to tylko 10 gram z aluminiowym uchwytem ( aftermarket 8g )
[/list]
xjrs
Moderator: V12
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jarku, wielki szacun. Chłopie ty to masz zacięcie, ważenie listew, ważenie znaczków?????
Ja nawet nie pomyślałbym żeby takie rzeczy robić, ale odkrycie (samo w sobie) ciekawe.
Oglądam programy motoryzacyjne z USA dotyczące starych samochodów (lata 30-60) i tam mieli prostą metodę na uciekanie z gramów, a mianowicie wiercili otwory w miejscach niewidocznych (dużo otworów) Niby barbarzyństwo, bo dziś to rzadkie klasyki, ale wtedy nie były bardzo pożądane. Może to jet sposób? Wywierć w tym Jagu kilkaset otworów, będzie lżejszy
Ja nawet nie pomyślałbym żeby takie rzeczy robić, ale odkrycie (samo w sobie) ciekawe.
Oglądam programy motoryzacyjne z USA dotyczące starych samochodów (lata 30-60) i tam mieli prostą metodę na uciekanie z gramów, a mianowicie wiercili otwory w miejscach niewidocznych (dużo otworów) Niby barbarzyństwo, bo dziś to rzadkie klasyki, ale wtedy nie były bardzo pożądane. Może to jet sposób? Wywierć w tym Jagu kilkaset otworów, będzie lżejszy
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Te nasze auta są bardzo ciężkie . Nigdy bym nie wiedział o tej listwie gdyby nie to ze miałem w reku atrapę od xjs i od xjrs .
dziwne ze im się chciało robić te listwy aluminiowe / standardowa listwa jest z brązu i chromowana , czemu nie użyli tej samej listwy i zamiast chromować pomalować ?
sprawa inna to jest bardzo ciężko znaleźć używanego grilla z idealną listwą , prawie każde auto ma jakieś uderzenie odbite od tej listwy . Jest to jeszcze jeden punkt odjęty gdy auto jest wystawiane na pokaz a sędzia który wycenia akurat zacznie oglądać listwy .
Faktycznie ze wiercenie dziur by moze pomogło ale tym naszym "potworom" to chyba by za bardzo nie pomogło a w dodatku jeszcze później rdza by miała lepsze wejścia.
dziwne ze im się chciało robić te listwy aluminiowe / standardowa listwa jest z brązu i chromowana , czemu nie użyli tej samej listwy i zamiast chromować pomalować ?
sprawa inna to jest bardzo ciężko znaleźć używanego grilla z idealną listwą , prawie każde auto ma jakieś uderzenie odbite od tej listwy . Jest to jeszcze jeden punkt odjęty gdy auto jest wystawiane na pokaz a sędzia który wycenia akurat zacznie oglądać listwy .
Faktycznie ze wiercenie dziur by moze pomogło ale tym naszym "potworom" to chyba by za bardzo nie pomogło a w dodatku jeszcze później rdza by miała lepsze wejścia.