[XJ40] lampy okrągłe/lampy kwadratowe

Moderator: V12

walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

[XJ40] lampy okrągłe/lampy kwadratowe

Post autor: walec86 »

wiem że już był gdzieś podobny temat ale nie moge go znaleśc.
mysle nad tymhttp://allegro.pl/show_item.php?item=25 ... %3C%2Fi%3E
czy oprócz samego kosztu zakupu czekają mnie dodatkowe koszty tupu zmiana jakichś modułów czy cokolwiek?
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Aby prawidłowo działała sygnalizacja przepalonych żarówek, teoretycznie można zmienić moduły. jak kupisz te reflektory, to odezwij się na pw , to opiszę jak i co zrobić. Spiesz się , bo cena jest zachęcająca.
Musisz jeszcze pamiętać o plastikowych osłonach nad ferlektorami, które przykręca sie do przedniego pasa, osłonach gumowych za reflektorami i wspornikami mocującymi od tyłu reflektory.
XJSC V12
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

i chyba będzie musiał trochę przerobić instalację na dwie żarówki :wink: Tylko czemu chcesz to zrobić ?
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Jeśli wymieni się przednie moduły reflektorów, to nie trzeba nic przerabiać, wraz z modułami są potrzebne wtyczki do reflektorów.
Po co zmieniać, też się zastanawiam, tylko ładniejszy wygląd, bo światła mijania najlepsze są na prostokątnych reflektorach.
Ja u siebie też zmieniłem, ale tylko dlatego że zamontowałem xenon.
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 7:47 pm przez XJSC, łącznie zmieniany 1 raz.
XJSC V12
walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

Post autor: walec86 »

Chyba przekonaliście mnie że to jednak troche bez sensu :wink:
Zachęciła mnie tylko cena tych reflektorów.
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

O ile dobrze pamiętam, samych modułów nie trzeba przerabiać, wystarczy rozgałęzić wiązki na 2 żarówki.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Satchu_xj6
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 17, 2006 6:56 pm

Post autor: Satchu_xj6 »

czy da sie do reflektorów z x308 wsadzić jakoś xenony ??- bo lampy nie mają soczewki w srodku
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Poszukaj na allegro żarników - odpowiedników H7 i przetwornice jednoczęściowe hella, mała przeróbka instalacji i gotowe.
XJSC V12
Satchu_xj6
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 17, 2006 6:56 pm

moze taki zestaw

Post autor: Satchu_xj6 »

http://moto.allegro.pl/item253876987_bo ... szawa.html moze by wsadzić taki zestaw i zarówki 8000k co myślicie ?? chodz izeby kolorek był jak typowy xenon :)
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Przetwornice maja podobne obudowy do Hella, nie zdziwiłbym się jakby w środku było to samo.
Sprawdź producenta żarników. Ja osobiście jeżdżę na Osram 6000K.
Przy wyzszych temperaturach światła ( 8000K) jest trochę dziwnie, bajer, ale jakby mniej widać. Widmo wchodzi w ultrafiolet kosztem barwy śnieżnobiałej, no chyba ze ktoś lepiej widzi w UV.
Jak jeździsz często po mieście ( często włączas na chwile świtła), niestety musisz się liczyć z częstą wyminą żarników. Lampy wyładowcze zaprojektowane sa do pracy ciągłej.
Może jepiej dołożyć światła dzienne?
XJSC V12
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

a co z żółtą lampką przy zegarach? nie bedzie się swiecic po zapodaniu xenonów?

pozdrawiam
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Nie ma żadnych problemów u mnie w Xj40 działa , po kilku modyfikacjach instalacji elektrycznej. Lapka od przepalonych zarówek nie świeci się.
XJSC V12
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

bo tak myslę ze to ciekawy pomysł. mam prostokątne lampy i nie mogę narzekać. swiecą bardzo dobrze. a z xenenonem bedą swiecic jeszcze lepiej.
czyli wystarczy tylko wyjąć zarówki włożyć zarniki, zamintowac przetwornice i ma to działac, czy tak?

pozdrawiam
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Z reflektorami prostokątnymi jest problem , bo nie spotkałem jeszcze dobrych odpowiedników "żarówek biksenonowych".
Najlepsze z którymi spotkałem się to DH4R Osram, stosuje się je wymiennie z H4 ( plus oczywiście przetwornica) , są to tylko światła mijania.
Z żarówek które testowałem to : "żarniki biksenonowe" z ruchoma bańką żarnika, przełączanie świateł ( mijania/drogowe) odbywa się przy pomocy silnika krokowego, niestety silniki sa wyjątkowo wadliwe.
Drugi zestaw to żarnik z elektromagnetyczną przesłoną, dobrze działała przez miesiąc, później w wyniku przegrzania przesłony i magnesu, osłona działała ze sporym opóźnieniem. Objaw był następujący: jadąc na światłach drogowych, przełączając na światła mijania, zmiana świateł następowała nawet po 3-5 sekundach. Bardzo niepodobało to się jadącym z naprzeciwka.
Trzecim wynalazkiem był żarnik - hybryda, który w obudowie ma żarnik i żarówkę halogenową 60W - na światła drogowe. Te ostatnie nawet działały, ale nigdzie nie mogłem doszukać się producenta.

Reasumując DH4R Osram jest najlepszym rozwiązaniem.
W reflektorach prostokatnych po prostu nie będzie światel drogowych.
XJSC V12
Satchu_xj6
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 17, 2006 6:56 pm

Post autor: Satchu_xj6 »

No i kupiłem ten zestaw ksenonów na allegro 8000 pseudo Boscha Świecą fajnie dosc niebieskio 8) miałem tylko problem z załozeniem zarówek ja ma H7 i wkłąda sie zarówke zwyką w taką kostke i ją dopiero do lampy (lampy z x308) a te zarówki ksenonowe są nie rozłanczalene z kablem oraz przewidziane na mocawanie za pomocą takiego drucika raczej, ale pare patentów i sie udało :) a sąmoze takie zarówki xenonowe zeby wsadzićbezpośrednio do kostki fabrycznej ??
ODPOWIEDZ