Stałem się posiadaczem xjs'a rocznik 88 rok modelowy 89. Auto pochodzi z USA i mam pytanie odnośnie pasów bezpieczeństwa.
Siedząc w fotelu od strony tunelu środkowego jest wyciągany pasy z zamkiem oraz zamek przymocowany do fotela.
Na słupku koło przedniej szyby jest taki metal który wkłada się w zamek, drugi taki element jest po środku słupka B.
Po odpaleniu auta nic się nie przesuwa.
Po obu stronach auta jest identycznie.
No i teraz czy ktoś mi może powiedzieć jak to się zapina poprawnie ?? Gdzie szukać jakiś bezpieczników, przekaźników lub innych rzeczy związanych z pasami aby to uruchomić?
Z góry dzięki za wszelkie informacje, uwagi.
[XJS] 88/89 USA - pasy bezpieczeństwa
Moderator: V12
[XJS] 88/89 USA - pasy bezpieczeństwa
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez ojciec, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozwijasz pas wyciągany od strony tunelu i przypinasz go do ruchomego zaczepu. Po włączeniu zapłonu powinien pojechać w stronę słupka B. Pas biodrowy zapinasz ręcznie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Pas biodrowy w miarę jasne od strony drzwi przeciągam na drugą stronę i wpinam w zamek.
Od strony tanula rozwijam pas i wpinam ale gdzie ? bo u mnie to wygląda tak
i
Jak widać elementów do których mogę wpiąć pas są dwa. Żaden z nich się nie przesuwa po włączeniu zapłonu.
Po stronie pasażera jest tak samo.
Od strony tanula rozwijam pas i wpinam ale gdzie ? bo u mnie to wygląda tak
i
Jak widać elementów do których mogę wpiąć pas są dwa. Żaden z nich się nie przesuwa po włączeniu zapłonu.
Po stronie pasażera jest tak samo.
Lewy zaczep pasa jest w pozycji "zapięte", a to co widać na drugim zdjęciu wygląda na Passive Emergency Seat Belt Bypass.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
http://www.jagrepair.com/images/Electri ... trical.pdf
24.1 24.2
pokazuje schemat pasów. Ten system miał gwarancje na całe zycie auta, ale niestety nie jest już aktualne bo auta są ponad 25 lat stare.Jaguar wymieniał motorki z szynami .
Jednak reszta części była już dawno nie osiągalna . #1 co w tym systemie najczęściej nawalało to oprócz szyn i kabla to głównie wpięcia pasów - plastykowy przycisk , jak i okładziny do tych szyn- odpadały-pękały.
cały ten system był tylko zastosowany w USA i Kanadzie. Na Europę nigdy nie był montowany.
Chyba Paprik przerobił ten system na normalny europejski .
Passive Emergency Seat Belt Bypass to metalowe końcówki które były dodawane do tego systemu . tzw haczyk z okiem który montowało się na słupku "B" gdy oryginalny system przestał się przesuwać i ten haczyk zastępował oryginalne "oko-zaczep". Ten zaczep masz wmontowany na pierwszym zdjęciu - możesz go wyjąć i sprawdzić czy i dlaczego nie działa oryginał.
Przypomniała mnie sie zabawna historia z tymi pasami:
Przyjechała młoda właścicielka xjs z tymi pasami do serwisu. Nie mogła wyjść z auta - drzwi zamknięte a ona coś tam szarpie. Wyskoczył pisarz z serwisu i otwiera jej drzwi . w tym momencie pas idzie do przodu ciągnąc właścicielkę a w zasadzie jej włosy do przodu- ona uderza o kierownicę . Pisarz zamyka drzwi i przeprasza- Pasy ciągną do tyłu . Czasami można dość dobrze oberwać od tych pasów.
24.1 24.2
pokazuje schemat pasów. Ten system miał gwarancje na całe zycie auta, ale niestety nie jest już aktualne bo auta są ponad 25 lat stare.Jaguar wymieniał motorki z szynami .
Jednak reszta części była już dawno nie osiągalna . #1 co w tym systemie najczęściej nawalało to oprócz szyn i kabla to głównie wpięcia pasów - plastykowy przycisk , jak i okładziny do tych szyn- odpadały-pękały.
cały ten system był tylko zastosowany w USA i Kanadzie. Na Europę nigdy nie był montowany.
Chyba Paprik przerobił ten system na normalny europejski .
Passive Emergency Seat Belt Bypass to metalowe końcówki które były dodawane do tego systemu . tzw haczyk z okiem który montowało się na słupku "B" gdy oryginalny system przestał się przesuwać i ten haczyk zastępował oryginalne "oko-zaczep". Ten zaczep masz wmontowany na pierwszym zdjęciu - możesz go wyjąć i sprawdzić czy i dlaczego nie działa oryginał.
Przypomniała mnie sie zabawna historia z tymi pasami:
Przyjechała młoda właścicielka xjs z tymi pasami do serwisu. Nie mogła wyjść z auta - drzwi zamknięte a ona coś tam szarpie. Wyskoczył pisarz z serwisu i otwiera jej drzwi . w tym momencie pas idzie do przodu ciągnąc właścicielkę a w zasadzie jej włosy do przodu- ona uderza o kierownicę . Pisarz zamyka drzwi i przeprasza- Pasy ciągną do tyłu . Czasami można dość dobrze oberwać od tych pasów.