[X308] Klamka nie otwiera drzwi/zamka centralnego

Moderator: V12

Yeti
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 6:02 pm

[X308] Klamka nie otwiera drzwi/zamka centralnego

Post autor: Yeti »

Rozwiązałem u siebie problem otwierania drzwi wewnętrzną klamką kierowcy, zaserwuję rozwiązanie.

Mankament polegał na tym, że po zakończonej jeździe centralny zamek był cały czas zamknięty, a pociągnięcie klamki czasami otwierało tylko drzwi kierowcy, ale zazwyczaj podnosiło bolec do połowy i blokowało się na amen. Jakby się przypatrzyć to są tu dwa problemy, centralny i klamka sama w sobie.

Podobno popularna sprawa z tą klamką, rozwiązanie jest proste, należy zdjąć boczek drzwi i oczyścić mechanizm zamka, w moim przypadku nawet nie musiałem go wyciągać z drzwi, pomógł sylikon w sprayu.
Aby zdjąć boczek, należy odkręcić śrubkę przy klamce i możliwe, że drugą pod uchwytem (nie mam tej śrubki, więc nie wiem). Następnie listwę drewienka lekko odgiąć od strony bolca zamka. Znajduje się tam blaszka na wcisk, druga jest na środku, a przy klamce są szyny, które zdejmuje się pociągając listewkę wzdłuż w stronę bolca.
Następnie odciągnąć boczek zaczynając od dołu, cały dół jest przyczepiony na plastikowe wciskane kołki, góra z kolei jest nakładana na drzwi, więc wystarczy odczepiony boczek podnieść do góry. Uwaga na przewody.

Jeżeli chodzi o nieotwieranie przez drzwi kierowcy centralnego, to należy zwrócić uwagę na blaszkę i styk w samym mechanizmie zamka. Jeśli przycisk otwierania/zamykania na konsoli centralnej wydaje się bezużyteczny to przyczyna może tkwić w tym samym miejscu. U mnie ktoś już wcześniej boczek zdejmował i klamkę poprawiał, wygląda na to, że przez przypadek odciągnął blaszkę w środkowej części zamka. Na początek należy rozpiąć kostkę w rogu drzwi, gdyż normalne zachowanie to automatyczne otworzenie zamka przy otwartych drzwiach, więc eliminujemy ryzyko przycięcia palców. Przy zamkniętym zamku mechanizm jest opuszczony i wtedy łatwo można dostrzec blaszkę, nie powinna znajdować się za kwadratowym plastikiem z otworem u góry, ani w jego środku, tylko bezpośrednio przy styku, całkiem blisko. Ten kwadratowy plastik dociśnie styk w momencie podnoszenia mechanizmu/bolca. Ktoś to po prostu u mnie przeoczył.

Czas naprawy z tą wiedzą ok. 20 minut.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

:thumleft: :thumleft: :thumleft:
Awatar użytkownika
tkp15
Posty: 401
Rejestracja: czw sie 13, 2009 12:58 pm

Post autor: tkp15 »

Brawo TY :thumleft:
ODPOWIEDZ