fabryczne radio i liniowe podłączenie

Moderator: V12

tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

fabryczne radio i liniowe podłączenie

Post autor: tomasso »

Witam

Posiadam radio Alpine AJ9200R i z racji tej,że nie mogę nigdzie dostać zmieniarki,wpadłem na pomysł żeby liniowo podłączyć się pod złącze zmieniarki.
Moje pytanie jest następujące, czy ktoś posiada schemat tego złącza(interesuje mnie lewy i prawy kanał,masa wiem gdzie jest)?
W teorii będę mógł podłączyć mp3,telefon bądź lapka przez minijack,ale utwory będę mógł zmieniać tylko tymi urządzeniami
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tomasso pisze:podłączyć mp3,telefon
czy nie łatwiej kupić adapter za 10 zł taki jak kaseta i tym samym łatwiej i prościej podłączysz to co chcesz.
http://www.ebay.com/itm/300995879699?var=600159994214
trochę reperuje te radia prawie te samo co twoje AJ9250 W lub R różnica była tylko na zewnątrz wewnątrz to samo a jeszcze R to na Europe ma długie i średnie w innej skali ale FM odbiera bardzo dobrze tu czy tam . ze zmieniarkami to chodzą po+- $100 ale patrz na końcówkę bo widzę ze na Allegro ludzie chcą wcisnąć z późniejszych XJ8 inna końcówka .
do twojego radia były trzy rodzaje zmieniarek najlepsza jest ta ostatnia ( tzw trzy drzwiowa przypominająca tą od xj8 z przodu )
tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

Post autor: tomasso »

Witaj Jerry
Niby masz rację,ale nie chciałem żeby jakiekolwiek niepożądane kabelki wisiały z przodu radia. Stąd koncepcja połączenia liniowego,które pozwoli mi wyprowadzić jack'a w schowku bądź podłokietniku i tam schować urządzenie. Na allegro nie spotkałem zmieniarki do xj40, szukałem pod Alpine 10432,bo gdzieś wyczytałem że ta zmieniarka jest kompatybilna z tym radiem. Jak mógłbyś podać mi modele zmieniarek pasujących to byłbym wdzięczny. Ja znajdywałem tylko pod hasłami "pasuje do...x-type...s-type itd.". Znalazłem także zmieniarkę alpine do freelandera i ta wydawala mi się najbardziej prawdopodobna,ze względy na to że je zaczęli klepać bodajże od 97r.
A tak z ciekawości, pisałem do jlr Łódź i na moją prośbę udostępnienia schematów kostki + przesłania kodu do radia,otrzymałem odp. nie bo nie udostępniają takich schematów i kodu nie prześlą,gdyż nie było to radio zamontowane w fabryce,w tym aucie(mimo przesłania zdjęć nalepek z radia). Czyli delikatnie rzecz ujmując,żebym się pałował
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tomasso, czasami dealer nie ma kodu . ja ciągle wyjmuje te radia na zlomach jeśli jest jeszcze kod pod maską . co prawda do XJS mam dość duży problem z kodem bo najczęściej jest pod maską wytarty więc jadę z radiem do Dealera i mowie żeby znaleźli . Jak do tej pory nie miałem problemu.
Jest gość w Anglii który odczytuje kody poprzez podanie mu lotów w małym okienku pod naklejką .
http://www.dndservices.co.uk/e-code-jaguar.html
nie używałem go ale jest dość tani .
schematów jaguar nigdy nie miał jeśli chodzi o ten przewód od radia do zmieniarki . Kiedyś miałem się tym zająć ale czasu zabrakło .
ten system czyli radio i zmieniarka to Alpine . i pewnie trzeba by poszukać pod tą nazwą .jeśli końcowka od zmieniarki jest okrągła i m a7 bolcow na obwodzie i jeden w środku to będze zmieniarka pasowała od alpine. Przypominam sobie ze kiedyś ktoś pisał ze miał alpine i nie działała , mam jedną alpine i działa .
Ponieważ jesteśmy przy tych radiach , to problemy opiszę .
kasetowiec skacze 1-2 taśma nie chodzi - urwany pasek.
tylko jedna strona głośników gra - to taki 7 nóżkowy tranzystor spalony z tyłu radia koło kostki są śruby trzymające ten układ.
pokrętło robi zakłócenia podczas kręcenia luźny potencjometr . trzeba zdjąć gałkę i dokręcić a przy okazji prysnąć krople WD40 na pot od wewnątrz.
kod jest wpisany w microchip na głównej desce. i jeszcze tego nie rozgryzłem jak ten gość odczytuje kody widząc te luty .
co do zmieniarek były trzy rodzaje pierwsze to miały drzwi z poziomymi paskami - tych nigdy nie kupować te jeszcze nowe były zepsute.
drugie to podobne drzwi ale bez pasków . zmieniarki ok ale czasami jesli nie umiejętnie się je zapakuje w paczce to tez przestają działać . fabryka dokręcała specjalne 3 śruby podczas przesyłania z fabryki do serwisu.
i trzecia jak pisałem z drzwiczkami składającymi się jakby "trzy drzwi "
działają bez problemu. magazynki były tez rożne . do pierwszych dwóch były mniejsze gdzie CD się wsuwało . a późniejsze były większe i pasują od xj8 czy xk8 magazynek ma tzw szufladki które się wyciąga i wkłada CD.
tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

Post autor: tomasso »

Okazało się,że u mnie w mieście jest elektromechanik,który odczytał kod. Wziął radio i po 10 min przyniósł radio i kod na kartce. Kosztowało mnie to 50 zł. Czyli 1 problem z głowy. Szukałem bezowocnie kostki do radia,i dzisiaj zamówiłem w TME.pl kostkę do hyundaia,która wygląda jak ta z jaga(jak spasuje,to bedzie to alternatywa za 9,50). A co do zmieniarki,to kupię alpine(nie sygnowaną JAGUAR)ze złączem M-Bus(takich jest najwięcej na allegro),takim jak w radiu i zobaczymy,czy będzie to działać. Jak nie to podpinam liniowo mp3,ten elektromechanik sprawdzi mi oscyloskopem(czy czymś takim) które to są te kanały audio.

Dzięki wielkie Jerry za odpowiedź

Jak przyjdzie mi kostka i zmieniarka,to napiszę czy pasuje i działa. Być może przydadzą się komuś takie informację
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tomasso, tak z ciekawostek znalazłem to http://www.ebay.com/itm/like/271187478948?lpid=82
tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

Post autor: tomasso »

Właśnie coś takiego chciałem zrobić,tylko poszedłem inną,gdyż nie potrafiłem znaleźć gotowca. Kupilem M-busa, 2 m kabla i minijacka czyli metoda "zrób to sam". Szkoda,bo za takie pieniądze chętni bym to kupił

A tak przy okazji kostka pasuje(wystarczylo piny poprzepinać wg.schematu),czyli nowa kostka 9 zyla :)

Kupiłem zmieniarkę alpine shc serii 6(najpopularniejsza na allegro) z tym samym wejściem co w radiu. czekam na przesyłkę. Jak zadziała,to będzie oznaczało,że rozwiązałem problem za psie pieniądze(zmieniarka 49 zł).
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

:cheers:
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

kupiłem ten adapter z Ebay . on ma tylko 5 pinów . ale pasuje od wgniecenia na na końcówce równo do góry jest pin i z boku dwa z lewej i prawej .. jeszcze nie sprawdzałem co do czego ale wpadłem na pomysł aby wmontować to razem ze zmieniarka i podłączyć telefon . i gdy telefon będzie dzwonić mieć wyłącznik i wyłączyć zmieniarkę a włączyć telefon . tak jak to zrobił jaguar w późniejszych modelach po 1998 . mogę mieć problem z mikrofonem ale popracuje . w tych Jaguara modelach montowało się ekstra mikrofon .
ps. ten adapter to oryginalny Alpine # części KCM-123B kabel ma 3 metry .
tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

Post autor: tomasso »

Podłączenie telefonu może być ciekawym pomysłem,jak zadziała-pochwal się :thumleft:
Na tej stronie,którą mi przesłałeś jest też z 8 pinami. Próbowałem swój wynalazek podpiąć wg schematu kostki znalezionego w googlach,elektryk nie sprawdził tych kanałów więc stwierdziłem "a co,ja nie dam rady?!". Hmm...spaliłem parę bezpieczników,ale wiem gdzie błąd popełniłem. Jak kiedyś będę się nudził,to ponownie spróbuję coś takiego zrobić(ale bardziej zaawansowane,coś na zasadzie xcarlink). Póki co zmieniarka podpięta-gra super,wszystko działa. Czyli można podpinać to co jest dostępne na allegro, jest to duży plus gdyż zmieniarki alpine chodzą od 5 dych do 2 stówek
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tomasso pisze:Na tej stronie,którą mi przesłałeś jest też z 8 pinami.
tak wyglądało ale dostałem bez 3 pinów . w zasadzie to tam wystarczyły by trzy piny . teraz mam trochę inne projekty ale już na biurku położyłem ten adapter aby nie zapomnieć :scratch:
ODPOWIEDZ