[XJ40] wersje systemów nagłośnieniowych

Moderator: V12

Awatar użytkownika
Jaguar XJ6
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm

[XJ40] wersje systemów nagłośnieniowych

Post autor: Jaguar XJ6 »

Witajcie , chciałbym się zorientować jakie audio u mnie siedzi . Wiem , że stare XJ40 mają 4 głośniki 10 cm ( w drzwiach ) i 2 niskotonowe jajowate pod kanapą , nowe ( roczniki 93-94 ) maja 4 głośniki nisko-średniotonowe i 4 wysokotonowe . I tu chciałbym się dowiedzieć jakiej dokładnie wielkości są głośniki w rocznikach 93-94 . U mnie wygląda to tak , 4 nisko-średniotonowe w drzwiach ( 15,8 cm ) 4 Ohm i z napisem PHILIPS i JAGUAR . Radio mam oryginalne Alpine , i tu zaczyna się coś dziwnego , radio jest dość krótkie , ale nie do niego są wpięte głośniki , tylko do końcówki która jest podpięta do radia poprzez złączkę podobna do złączki do zmieniarki . Na końcówce jest napisane 4 x 100 W i też PHILIPS i JAGUAR . Głośniki fabryczne wymiękają przy połowie głośności ( a jak bas podkręcę , to już w ogóle ) . Jak zmieniałem głośniki , musiałem się nieźle namęczyć , żeby znaleźć odpowiedni rozmiar ( tak żeby nie kombinować z dopasowywaniem ) . Narazie mam wsadzone 4 głośniki Howard-Hanssen które rzekomo mają 50 W ( ja daje im max 20 W ) , ale one tez więcej jak 60% mocy nie przyjmą , bo już nie dają rady . Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakąś firmę , która produkuję głośniki 15,5 cm szerokopasmowe ( w miarę mocne ) ? . Dziękuję za wszelkie pomysły .
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jaguar XJ6, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaguar XJ6 3.2 1994r. + LPG
Romet Ogar 125
Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

Post autor: Piotr_xj40 »

Sprawdź firmę Hertz, mam je u siebie, co prawda 10cm (stary xj40), ale w porównaniu z fabrycznymi są nie do opisania.
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Awatar użytkownika
Jaguar XJ6
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm

Post autor: Jaguar XJ6 »

Szukałem jeszcze trochę tych głośników , i niestety nie znalazłem nic co by pasowało do oryginalnych otworów montażowych 15,5/15,8 cm . Znalazłem natomiast inne rozwiązanie problemu ( subwoofer ) . Głośniki w drzwiach świetnie odtwarzają tony średnie , oryginalne syczki stanowa idealne dopełnienie tonami wysokimi , ale w tle nie słychać za bardzo basu ( no może taki od 200 Hz , bardzo twardy ) . Problem polega na tym , że XJ40 ( z resztą jak większość XJ ) ma bak pod tylna półka , który idealnie wytłumia wszystkie dźwięki z bagażnika ( sam bak jest jeszcze w jakąś dziwna piankę owinięty ) . Na początku miałem pomysł z subem w podłokietniku ( ale skrzynia wielkości podłokietnika okazała się za płytka i głośnik większy jak 13 cm nie rozwijał w pełni swoich możliwości ( oczywiście skrzynka w podłokietniku musiała być zamknięta , bo z BR nic by nie wyszło ) . Przypadkiem natknąłem się na subwoofer-y pod siedzenie . I pomyślałem nad zamontowaniem takiego cuda na tylnej półce ( pomiędzy zagłówkami ) . Jako ze jaguar moim zdaniem musi być zgrany stylistycznie na zewnątrz jak i w środku , miałem ciężki orzech do zgryzienia ( bo żaden subwoofer nie podobał mi się stylistycznie ) . Po około 2 tygodniach poszukiwań wreszcie znalazłem subwoofer pioneera z eliptycznym centralnie umieszczonym głośnikiem . Po zakupie najtrudniejsza rzecz , to montaż . Wybebeszyłem cały bagażnik i wszystko w otoczeniu tylnej kanapy ( łatwo nie było ) . Nawierciłem otwory w tylnej półce , przykręciłem suba , a że miał pilot do zarządzania odwróceniem fazy i częstotliwością odcięcia , to musiałem jeszcze przez całe wnętrze pod wykładzinami poprowadzić kabelek z pilotem ( uznałem , że najlepsze miejsce na pilot będzie podłokietnik kierowcy ) . A że tego rodzaju subwofery maja kabel sterowania , to podczepiłem go do tylnych świateł pozycyjnych ( po włączeniu pozycji załącza się sub na półce ) . Sygnał z dźwiękiem wziąłem z lewego syczka . Po uruchomieniu , normalnie miód na moje uszy , miękki basik , nie za głośny , ani nie za cichy . Teraz jest idealnie , oczywiście zgrałem głośność suba z głośnością reszty systemu , bo on ma jedynie stanowić tło , a nie centrum . Polecam każdemu taki zabieg , bo warto , a według mnie w cale nie szpeci on auta . Poniżej parę zdjęć jak to wyszło w moim jagu .

Obrazek
Obrazek
Jaguar XJ6 3.2 1994r. + LPG
Romet Ogar 125
ODPOWIEDZ