[XJ40][X300][X308] Maszt anteny - wymiana

Moderator: V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

[XJ40][X300][X308] Maszt anteny - wymiana

Post autor: V12 »

Procedura wymiany masztu:
1) kupujesz nowy maszt anteny - wiadomo u kogo ;)
2) zębatkę nowego masztu smarujesz specjalnym smarem do plastików (powszechnie stosowanym w magnetowidach, etc.)
3) kluczem płaskim 14mm odkręcasz chromowana nakrętkę masztu
4) włączasz radio, masz wysuwa się, a następnie całkowicie wypada z anteny - obserwuj w którą stronę jest ustawiona zębatka!
5) rozciągasz nowy maszt, następnie wsuwasz zębatkę właściwą stroną w otwór anteny
6) wyłączasz radio, masz chowa się w otworze, musisz w tym czasie naprowadzić w otwór zewnętrzną tulejkę masztu
7) wkręcasz chromowaną nakrętkę masztu
Oficjalny czas naprawy 5 minut.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 8:19 am przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
optre
Posty: 20
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 11:42 pm

Post autor: optre »

ja wymieniłem całą antene elektryczną, za nową zapłaciłem 90zł, szkoda że wczesniej nie widzialem tego postu, bo zeby tamta antena dzialała jak trzeba to musiałem dokonac paru przeróbek, jeśli ktoś będzie miał problemy z zamontowaniem nie orginalnej anteny, albo z przeciekaiem wody do bagażnika przez mocowanie anteny to służę sprawdzonymi sposobami.
Choina
Posty: 130
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:17 pm

Post autor: Choina »

Nie chcę zakładać nowego tematu, w związku z powyższym pytanie zadam tutaj.
Mam w swoim X300 nie oryginalną antene i chciałbym ją wymienić na produkt oryginalny. Czy antena o nr. LNA4120AA będzie pasować do X300? Róznie podają info na stronach. Nie którzy, że pasuje do XJ6 88-97 XJR 95-97 XJ12 94-96 XJ8 98-03 inni że tylko do X308. A może różniły się czymś?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Do X300 i X308 jest przeznaczona wyłącznie LNA4120AA, do innych modeli nie pasuje, ani nie występują inne modele anten w X300 i X308. Chyba nawet mam taką antenę, poszukam jeśli sobie życzysz...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Choina
Posty: 130
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:17 pm

Post autor: Choina »

No tak sie zastanawiam nad tą wymianą. Tą antene co mam biby jest ok, chodzi itp., ale wkurza mnie ten pierścionek śniedziejący lub rdzewiejący.
3style
Posty: 114
Rejestracja: pn mar 10, 2014 4:50 pm

Post autor: 3style »

Nie chcę pisać nowego tematu, bo jest spokrewniony z powyższym. Otóż prawidłowo antena powinna wysuwać się wysoko, nad dach. A moja od pewnego czasu (mimo, że była czyszczona WD40 i dalej jest) zatrzymuje się gdzieś na wysokości linii dachu. Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób, żeby nie czyniąc szkód większych niż to potrzebne ją usprawnić? Z góry dziękuję za ew. sugestie.
x308 3.2 V8 Sovereign
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

twoja antena przy kompletnym wyjściu powinna być około jednego metra pr i 5 segmentów równo wychodzi. Aktualnie same maszty są bardzo tanie robione chyba w Chinach, ale ale cena jest tak niska ze można rozwalać antenę co roku . :flower:
3style
Posty: 114
Rejestracja: pn mar 10, 2014 4:50 pm

Post autor: 3style »

Jarek-Jerryjag, dzięki. Z tego co widzę wysuwają się 4 segmenty, jeden jakby się zablokował i ani drgnie ;/
x308 3.2 V8 Sovereign
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

V12 pisze:Procedura wymiany masztu
przeczytałem ten temat jeszcze raz .twój opis jest dobry gdy antena jest złamana albo jakiś element nie wychodzi .
wiele razy zdarza się ze kabel -zębatka łamie się i zostaje kawałem w środku wtedy niestety trzeba antenę wyjąc i rozkręcić obudowę ,aby ten ułamany kawałek wyjąć inaczej nowy maszt nie będzie chował się do końca . w zależności od auta robota może zając -+1/2 godziny .
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Wszystko się zgadza, najczęściej maszt się zaciera albo łamie jak ktoś lubi jeździć po krzakach :)
Jak radio wyświetli komunikat CLEAN AERIAL, to radzę nie lekceważyć, tylko szybko szmatka, WD40 i do dzieła.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

Jak wymieniałem maszt w swoim aucie to tak łatwo nie było, musiałem sie męczyć aby " wyrwać " stary maszt, a ten nowy też często sie nie chowa cały i muszę mu pomagać ręcznie.
X308 4.0 Daimler
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Jaząbek, czyli masz sprzęgło w środku anteny słabe . poszukaj drugiej anteny . i będziesz miał ekstra maszt :sunny: Jak znajdę na złomie dobrą antenę to tutaj płacę $20 za sam maszt $4 . nie są nowe ale sprawdzam i sprzedaje tutaj po $70 -100 z założeniem . w Polsce jest taniej dostać dobrą antenę - Allegro :bounce:
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Moze do XJ 40 i X 300 można w Pl dostać. Ale do 3 Serii już nie jest tak kolorowo.
Ja teraz z 2 staram się zrobić jedną sprawną, ale nie jest z tym zbyt kolorowo.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

hucken, z ser 3 to jest trochę kłopot . tutaj używane chodzą po $100+-
problem jest ze nikt nie robi aktualnie masztów z tą dłuższym kablem .
( ten kabel na końcu ma małą śrubkę zamocowaną do sprzęgła ) mam sporo tych anten ale wysyłka będzie droższa niż antena. czy sprawdzałeś Ebay w Anglii .
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Jerry, póki co mam anteną z mojego kota plus z "dawcy", którego rozebrałem. Mam nadzieję złożyć je w jedną całość.
Problem nie tkwi w elektryce lecz głównie we wnętrzu membrany(zwoju spirali), gdzie smar zamienił się w suchy twór niczym pokost...
Wszytsko trzeba oczyścić, przesmarować, poskłądać, wyprostowaś pogięte końcówki masztów i "daj Borze" Antena ruszy...
ODPOWIEDZ