[XJ40][X300][X308] Maszt anteny - wymiana
Moderator: V12
[XJ40][X300][X308] Maszt anteny - wymiana
Procedura wymiany masztu:
1) kupujesz nowy maszt anteny - wiadomo u kogo
2) zębatkę nowego masztu smarujesz specjalnym smarem do plastików (powszechnie stosowanym w magnetowidach, etc.)
3) kluczem płaskim 14mm odkręcasz chromowana nakrętkę masztu
4) włączasz radio, masz wysuwa się, a następnie całkowicie wypada z anteny - obserwuj w którą stronę jest ustawiona zębatka!
5) rozciągasz nowy maszt, następnie wsuwasz zębatkę właściwą stroną w otwór anteny
6) wyłączasz radio, masz chowa się w otworze, musisz w tym czasie naprowadzić w otwór zewnętrzną tulejkę masztu
7) wkręcasz chromowaną nakrętkę masztu
Oficjalny czas naprawy 5 minut.
1) kupujesz nowy maszt anteny - wiadomo u kogo
2) zębatkę nowego masztu smarujesz specjalnym smarem do plastików (powszechnie stosowanym w magnetowidach, etc.)
3) kluczem płaskim 14mm odkręcasz chromowana nakrętkę masztu
4) włączasz radio, masz wysuwa się, a następnie całkowicie wypada z anteny - obserwuj w którą stronę jest ustawiona zębatka!
5) rozciągasz nowy maszt, następnie wsuwasz zębatkę właściwą stroną w otwór anteny
6) wyłączasz radio, masz chowa się w otworze, musisz w tym czasie naprowadzić w otwór zewnętrzną tulejkę masztu
7) wkręcasz chromowaną nakrętkę masztu
Oficjalny czas naprawy 5 minut.
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 8:19 am przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ja wymieniłem całą antene elektryczną, za nową zapłaciłem 90zł, szkoda że wczesniej nie widzialem tego postu, bo zeby tamta antena dzialała jak trzeba to musiałem dokonac paru przeróbek, jeśli ktoś będzie miał problemy z zamontowaniem nie orginalnej anteny, albo z przeciekaiem wody do bagażnika przez mocowanie anteny to służę sprawdzonymi sposobami.
Nie chcę zakładać nowego tematu, w związku z powyższym pytanie zadam tutaj.
Mam w swoim X300 nie oryginalną antene i chciałbym ją wymienić na produkt oryginalny. Czy antena o nr. LNA4120AA będzie pasować do X300? Róznie podają info na stronach. Nie którzy, że pasuje do XJ6 88-97 XJR 95-97 XJ12 94-96 XJ8 98-03 inni że tylko do X308. A może różniły się czymś?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Mam w swoim X300 nie oryginalną antene i chciałbym ją wymienić na produkt oryginalny. Czy antena o nr. LNA4120AA będzie pasować do X300? Róznie podają info na stronach. Nie którzy, że pasuje do XJ6 88-97 XJR 95-97 XJ12 94-96 XJ8 98-03 inni że tylko do X308. A może różniły się czymś?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Do X300 i X308 jest przeznaczona wyłącznie LNA4120AA, do innych modeli nie pasuje, ani nie występują inne modele anten w X300 i X308. Chyba nawet mam taką antenę, poszukam jeśli sobie życzysz...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Nie chcę pisać nowego tematu, bo jest spokrewniony z powyższym. Otóż prawidłowo antena powinna wysuwać się wysoko, nad dach. A moja od pewnego czasu (mimo, że była czyszczona WD40 i dalej jest) zatrzymuje się gdzieś na wysokości linii dachu. Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób, żeby nie czyniąc szkód większych niż to potrzebne ją usprawnić? Z góry dziękuję za ew. sugestie.
x308 3.2 V8 Sovereign
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
przeczytałem ten temat jeszcze raz .twój opis jest dobry gdy antena jest złamana albo jakiś element nie wychodzi .V12 pisze:Procedura wymiany masztu
wiele razy zdarza się ze kabel -zębatka łamie się i zostaje kawałem w środku wtedy niestety trzeba antenę wyjąc i rozkręcić obudowę ,aby ten ułamany kawałek wyjąć inaczej nowy maszt nie będzie chował się do końca . w zależności od auta robota może zając -+1/2 godziny .
Wszystko się zgadza, najczęściej maszt się zaciera albo łamie jak ktoś lubi jeździć po krzakach
Jak radio wyświetli komunikat CLEAN AERIAL, to radzę nie lekceważyć, tylko szybko szmatka, WD40 i do dzieła.
Jak radio wyświetli komunikat CLEAN AERIAL, to radzę nie lekceważyć, tylko szybko szmatka, WD40 i do dzieła.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jaząbek, czyli masz sprzęgło w środku anteny słabe . poszukaj drugiej anteny . i będziesz miał ekstra maszt Jak znajdę na złomie dobrą antenę to tutaj płacę $20 za sam maszt $4 . nie są nowe ale sprawdzam i sprzedaje tutaj po $70 -100 z założeniem . w Polsce jest taniej dostać dobrą antenę - Allegro
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jerry, póki co mam anteną z mojego kota plus z "dawcy", którego rozebrałem. Mam nadzieję złożyć je w jedną całość.
Problem nie tkwi w elektryce lecz głównie we wnętrzu membrany(zwoju spirali), gdzie smar zamienił się w suchy twór niczym pokost...
Wszytsko trzeba oczyścić, przesmarować, poskłądać, wyprostowaś pogięte końcówki masztów i "daj Borze" Antena ruszy...
Problem nie tkwi w elektryce lecz głównie we wnętrzu membrany(zwoju spirali), gdzie smar zamienił się w suchy twór niczym pokost...
Wszytsko trzeba oczyścić, przesmarować, poskłądać, wyprostowaś pogięte końcówki masztów i "daj Borze" Antena ruszy...