[X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Moderator: V12

DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Post autor: DSZ »

V12 pisze:Wydech "Double S" wyraźnie głośniejszy, już od obrotów jałowych. W przedziale 1200-1500 obr/min pojawia się lekkie buczenie, które dla mnie jest nieco irytujące, ale równie dobrze ktoś inny mógłby być zadowolony. W przedziale 3000-5500 obr/min jest znacznie ciekawiej, wprawdzie to nie Aston Martin, ale wreszcie słychać, że pod maską jest V12 ;)

Obrazek

Obrazek
Żeby nieco zbliżyć się barwą dźwięku do Astona to trzeba by zamontować tłumiki Magnaflow komorowe owalne z jednym wejściem a dwoma wyjściami jako końcowe. Problem w tym że kiedyś na allegro były, teraz pewnie trzeba by je szukać po sklepach tuningowych czy u importera - nie wiem też czy by na płasko pasowały/weszły. Dźwięk na nich powinien być taki gardłowy jak by z pod ziemi z lekką blaszanką i bez buczeń - plus taki że można by tulejkami w końcówkach doprężać/odpręźać wydech a minus że ori końcówek nie założy a 2x 2 końcówki. Jak by ich nie znalazł to można spróbować to http://allegro.pl/tlumik-komorowy-magna ... 83407.html numer prod 13216 dźwięk powinien być mniej bulgoczący bardziej równomierny, ostrzejszy i bardziej blaszany...coś bardziej w stronę starszych Ferrari - ale tego akurat nie testowałem to mądrzyć się nie będę, tak mi się tylko wydaje.
DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: DSZ »

Będę od podstaw robił nowy układ wydechowy i mam pytanie do tych co już coś działali w tym kierunku...tłumików są 4, 2 ostatnie to typowe przeloty, a jak wyglądają 2 pierwsze? W internetach wyczytałem że nazywają je rezonatory - nie są czasem zbudowane w środku jak komorowy Flowmaster bo coś mi się wydaje że są puste w środku...bez wygłuszenia/waty.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: V12 »

Ostatnie nie są przelotowe, przynajmniej oryginalne.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: DSZ »

To już sam nie wiem, jak kupowałem XJRa parę lat temu to Niemiec chwalił się że tłumik wymieniał na nowy...i był nowy. Teraz zrobiła się dziura i wygłuszenie wypluło, na tyle co przez tą dziurę widać to jest to przelot. Ja mam 2 x Magnaflow 12244 (wszystkie wymiary jak ori) na ostatnie i na pierwsze 2 x Magnaflow 10434 (okrągłe 10cm i 70cm długie z króćcami), wstępnie podglądałem to wejdą, a jak nie to trzeba też owal jak ori. głośności się nie boję bo na tym zestawie będzie cicho, jedynie czego się obawiam to rezonansu...nawet jak w taki sam sprytny sposób jak jest teraz zamontuje dwa katalizatory. Czy te dwa pierwsze to faktycznie rezonatory czy zwyczajne tłumiki?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: V12 »

Katalizatory radzę zostawić w oryginale.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: DSZ »

A czemu w oryginale? 180tys km mają a jak wiadomo te silniki olejem się nie brzydzą. Co prawda pod kątem wydechu pod auto nie wchodziłem i nie oglądałem ale plan był/jest taki by odkręcić gdzie się da, od tego miejsca zrobić nowy wydech z nierdzewki i nowymi katami...katy to będzie 3 "komora" na stronie wydechu i mam nadzieje że rezonans będzie praktycznie zerowy, trochę można jeszcze pokombinować z ich rozmieszczeniem i długością rur. Stary wydech miał zostać na w razie czego.
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: XJSC »

Oryginał jest najlepszy!
A tak całkiem serio, ponieważ również szukam "wrażeń " i lubię eksperymentować pozwoliłem sobie na jazdę z wydechami SSJR 801BB, na których wcześniej jeździł "V12".
Wykonane są ze stali nierdzewnej, rury 2,25'', strumienica i jeden centralny tłumik.
Przyspieszenie ewidentnie się polepszyło, ale niestety poziom hałasu również, jazda w trasę 100 km była traumatyczna.
Nawet po zamontowaniu dodatkowych mat butylowych nadal było głośno.
Powróciłem do oryginalnego wydechu, a jedyną zmianą była wymiana końcowych tłumików na te z modelu X308'2002 z XJR.
A ponieważ wcześniej zamontowałem butyl, jazda stała się znośna.
Jeżeli już chcesz zmieniać, to łącznie z kolektorem wydechowym.
XJSC V12
ODPOWIEDZ