Żeby nieco zbliżyć się barwą dźwięku do Astona to trzeba by zamontować tłumiki Magnaflow komorowe owalne z jednym wejściem a dwoma wyjściami jako końcowe. Problem w tym że kiedyś na allegro były, teraz pewnie trzeba by je szukać po sklepach tuningowych czy u importera - nie wiem też czy by na płasko pasowały/weszły. Dźwięk na nich powinien być taki gardłowy jak by z pod ziemi z lekką blaszanką i bez buczeń - plus taki że można by tulejkami w końcówkach doprężać/odpręźać wydech a minus że ori końcówek nie założy a 2x 2 końcówki. Jak by ich nie znalazł to można spróbować to http://allegro.pl/tlumik-komorowy-magna ... 83407.html numer prod 13216 dźwięk powinien być mniej bulgoczący bardziej równomierny, ostrzejszy i bardziej blaszany...coś bardziej w stronę starszych Ferrari - ale tego akurat nie testowałem to mądrzyć się nie będę, tak mi się tylko wydaje.V12 pisze:Wydech "Double S" wyraźnie głośniejszy, już od obrotów jałowych. W przedziale 1200-1500 obr/min pojawia się lekkie buczenie, które dla mnie jest nieco irytujące, ale równie dobrze ktoś inny mógłby być zadowolony. W przedziale 3000-5500 obr/min jest znacznie ciekawiej, wprawdzie to nie Aston Martin, ale wreszcie słychać, że pod maską jest V12
Obrazek
Obrazek
[X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
Moderator: V12
Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
Będę od podstaw robił nowy układ wydechowy i mam pytanie do tych co już coś działali w tym kierunku...tłumików są 4, 2 ostatnie to typowe przeloty, a jak wyglądają 2 pierwsze? W internetach wyczytałem że nazywają je rezonatory - nie są czasem zbudowane w środku jak komorowy Flowmaster bo coś mi się wydaje że są puste w środku...bez wygłuszenia/waty.
Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
Ostatnie nie są przelotowe, przynajmniej oryginalne.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
To już sam nie wiem, jak kupowałem XJRa parę lat temu to Niemiec chwalił się że tłumik wymieniał na nowy...i był nowy. Teraz zrobiła się dziura i wygłuszenie wypluło, na tyle co przez tą dziurę widać to jest to przelot. Ja mam 2 x Magnaflow 12244 (wszystkie wymiary jak ori) na ostatnie i na pierwsze 2 x Magnaflow 10434 (okrągłe 10cm i 70cm długie z króćcami), wstępnie podglądałem to wejdą, a jak nie to trzeba też owal jak ori. głośności się nie boję bo na tym zestawie będzie cicho, jedynie czego się obawiam to rezonansu...nawet jak w taki sam sprytny sposób jak jest teraz zamontuje dwa katalizatory. Czy te dwa pierwsze to faktycznie rezonatory czy zwyczajne tłumiki?
Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
Katalizatory radzę zostawić w oryginale.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
A czemu w oryginale? 180tys km mają a jak wiadomo te silniki olejem się nie brzydzą. Co prawda pod kątem wydechu pod auto nie wchodziłem i nie oglądałem ale plan był/jest taki by odkręcić gdzie się da, od tego miejsca zrobić nowy wydech z nierdzewki i nowymi katami...katy to będzie 3 "komora" na stronie wydechu i mam nadzieje że rezonans będzie praktycznie zerowy, trochę można jeszcze pokombinować z ich rozmieszczeniem i długością rur. Stary wydech miał zostać na w razie czego.
Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach
Oryginał jest najlepszy!
A tak całkiem serio, ponieważ również szukam "wrażeń " i lubię eksperymentować pozwoliłem sobie na jazdę z wydechami SSJR 801BB, na których wcześniej jeździł "V12".
Wykonane są ze stali nierdzewnej, rury 2,25'', strumienica i jeden centralny tłumik.
Przyspieszenie ewidentnie się polepszyło, ale niestety poziom hałasu również, jazda w trasę 100 km była traumatyczna.
Nawet po zamontowaniu dodatkowych mat butylowych nadal było głośno.
Powróciłem do oryginalnego wydechu, a jedyną zmianą była wymiana końcowych tłumików na te z modelu X308'2002 z XJR.
A ponieważ wcześniej zamontowałem butyl, jazda stała się znośna.
Jeżeli już chcesz zmieniać, to łącznie z kolektorem wydechowym.
A tak całkiem serio, ponieważ również szukam "wrażeń " i lubię eksperymentować pozwoliłem sobie na jazdę z wydechami SSJR 801BB, na których wcześniej jeździł "V12".
Wykonane są ze stali nierdzewnej, rury 2,25'', strumienica i jeden centralny tłumik.
Przyspieszenie ewidentnie się polepszyło, ale niestety poziom hałasu również, jazda w trasę 100 km była traumatyczna.
Nawet po zamontowaniu dodatkowych mat butylowych nadal było głośno.
Powróciłem do oryginalnego wydechu, a jedyną zmianą była wymiana końcowych tłumików na te z modelu X308'2002 z XJR.
A ponieważ wcześniej zamontowałem butyl, jazda stała się znośna.
Jeżeli już chcesz zmieniać, to łącznie z kolektorem wydechowym.
XJSC V12