swap silnika w xjc

Moderator: V12

wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

swap silnika w xjc

Post autor: wróbel »

chce wsadzić do mojego xjc silnik aj6 4.0 z xj40 szukam informacji o sterowaniu silnikiem oraz skrzyni biegów. czy skrzynia jest sterowana linką czy elektronicznie, czy są jakieś komputery do skrzyni, czy mocowania silnika są takie same jak w silniku 4.2?

co do przyczyn takiego postępowania- nie jestem purystą, chce sie cieszyć klimatem i wyglądem tego auta ale nie mam czasu na wieczne dziubanie, regulacje gaźników, niepewność czy zapali czy nie, oraz mam ochote zeby mniej palił.no i ten silnik jest bardziej zaawansowany, jest aluminiowy a nie żeliwny. na zachodzie takie swapy to norma tylko u nas ludzie tak panikują na ten temat.

chce go równiez uzywac do częstej jazdy - podróże, do sklepu i do kościoła. mam jeszcze inne auta które teoretycznie nie powinny słuzyc jako dupowozy wiec żadne z nich nie bedzie eksploatowane dzien w dzień ale żadne też nie jest po to żeby stać skitrane w garażu.

tak więc- aj6 zamiast xk 4.2. ktoś pomoże? jakieś uwagi? chodzi mi głównie o skrzynie biegów bo to tez chce przełożyć razem z silnikiem.

z góry dziekuje
tomek
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Paręnaście lat temu widziałem gościa co wsadził xj40 do ser3
silnik wchodzi bez problemu ( nie pamiętam czy to był 3.6 czy 4 litry ale te silniki na zewnątrz takie same!
co do skrzyni to 3.6 miał skrzynie mechaniczną 4 litowy automatyczną ( sterowaną sterownikiem)!
tutaj nie było tych aut z skrzynia na ręczne biegi ,ale w Europie 2.9 miał taką skrzynie ( inny dyff).
ja sprowadziłem takie auto i chce zamienić skrzynie z automatyka na biegową ( 4 litry).
w 100 % popieram twoja decyzje . silniki 4,2 to antyk ( fajny ale ) silniki przejezdzają 110-150 tys mil i trzeba robić silnik . xj40 ten przebieg zrobi podwójnie i oczywiście mniej pali !
ja aktualnie przymierzam sie do wstawienia silnika z XJR z 1995 do xjsc z 1988 narazie mieszanie łyżka pod prąd ale jest koncept (chciałbym wsadzić skrzynie na biegi ! jaka jeszcze nie wiem mysle o getrag 265 z BMW albo o w58 chevy sześciobiegowa dwa nadbiegi !
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Jeden z moich klientów zamontował silnik ze skrzynią od XJR w XJC. Mogę Ci podać kontakt do niego jeśli wyrazi zgodę.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

Post autor: wróbel »

Chciałbym założyć silnik z automatyczną skrzynią mimo wszystko, wydaje mi sie ze do tego auta to pasuje najlepiej. z ręczną skrzynią mam delte integrale i saaba na wyścigi, tutaj wole sie relaksować zamiast walczyć z lewarkiem i sprzęgłem.

przełożenie mechaniczne silnika i skrzyni nie stanowi problemu, jednak to co może sprawić więcj trudności to podłączenie tego tak żeby działało jak należy. z tego co czytałem 3.6 litra mają zwykłą skrzynie automatyczną, natomiast 4.0 mają już sterowaną elektronicznie.

teraz pytanie mam takie- czy sterowanie skrzynią jest takie samo jak sterowanie silnikiem tzn jest komputer, wiązka, bezpieczniki, przyciski (SPORT, ECO, ZIMA)?

i najważniejsze: czy przełożenie tego w całości (skrzynia ze sterowaniem) z dawcy jest skomplikowane?

nigdy nie miałem do czynienia z automatami wyższej generacji i chciałbym wiedziec jakiego dawcy szukać i w jaki silnik celować żeby osiągnąć jak najwięcej bez zbytniego komplikowania sobie życia - ma być nice and easy:)[/b]
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Jak ma być prosto i skutecznie, to kup anglika XJ40 3.6 i przełóż cały zespół napędowy, do relaksującej jazdy wystarczy.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

Post autor: wróbel »

relaksacująca nie ma znaczyć ze powolna, zeby było jasno, jak zostaje w tyle za jakims dizlem służbowym to nie jestem zrelaksowany:P

ale ma być łatwo. jest na allegro xj40 4.0 z 1993 roku i mysle o nim jako o dawcy... nie wiem tylko czy sie nie właduje w jakiś dramat przekładkowy...
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

a nie lepiej pójśc krok dalej i wlożyć silnik od X300 ?
Wkłdanie silnika od 40-stki jest takim trochę półśrodkiem.
wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

Post autor: wróbel »

chce uniknąć kłopotów z elektroniką, nie wiem ile tego jest w x300 ale wiem ze 3.6 z xj40 bedzie najmniej problemowym rozwiązaniem. chodzi o to zebym nie miał później jaj z jakimiś trybami awaryjnymi, checkami, lamdami i innymi cudami na kiju. o litr na 100 nie chodzi a do ścigania też nie ma słuzyć. byle odpalał kiedy ja chce i dawal rade na trasie i w miescie bez stresu z mojej strony:)

idąc dalej, czemu nie wsadzić v8 supercharged:P
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

napisałes o 40-stce z 93roku, dlatego zasugerowałem 300-setke.
Niwiem na ile sie różnią elektroniką, ale wydaje mi się że nie tak mocno(zaznaczam że nie zanam dokąłdnie tematu).
Jednakże jeżeli myślisz o 3,6 to faktycznie nie ma co porównywać z wymianą.
V8 bym nie proponował ze względu na koszty ;)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

3.6 ma najmniej elektroniki, a 220KM chyba wystarczy na początek ;) Kupując anglika masz dużą szansę, że będzie pozbawiony nawet sond lambda i katalizatorów.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

Post autor: wróbel »

no i chyba na tym stanie, jeżeli ktoś natknąłby sie na taki zestawik lub auto całe, będe dźwięczny jak da mi znać:)

z UK ściągac nie będe raczej, myśle że tutaj na miejscu można dostac za te same albo mniejsze siano ( w końcu 1500 za sam transport auta, plus auto...)


a może kiedyś pokusze sie o jakiś tuning głowicy, tak dla dobrego samopoczucia :joker:
Awatar użytkownika
xjs
Posty: 44
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 9:36 pm

Post autor: xjs »

Nie kumam co to znaczy wsadzić silnik?
Ty będziesz go wsadzał czy ktoś inny na twoje zlecenie?
Jakość elektroniki nie bardzo ma znaczenie a nawet im nowszy tym lepiej naprawiać w przyszłości.
W tym przypadku najważniejsze jest przełożenie mostu,które powinno być takie same u dawcy i biorcy.Problematyczna jest dźwignia biegów ze względu na ilość pozycji resztę można dostosować.
Jeśli chcesz normalnie zapłacić za taki swap to mogę to zrobić.

...Posuwając się do sprzedaży silnika z mojego xjs
XJS 2+2 CONV 4,0 94 USA
XJ6 4,2 85 USA
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

Darek jak możesz daj mi na PW info ile za taki swap na silnik od 300-steki ;)
Auto by bylo to samo XJC.
Pozdrawiam
wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

Post autor: wróbel »

sam będe montować ten silnik. dyfry mam dwa, coś sie spasuje. chodzi mi glównie o elektronike skrzyni biegów, zeby nagle sie nie okazało że trzeba pół deski przerzucać z predkościomierzami, obrotomierzami, przełącznikami itp. gdybym miał zapłacic za to komuś to bym sie nie wypłacił a mam warsztat z podnosnikami to moge sie bawić, już robiłem podobne przeróbki kiedyś

ps w poznaniu widzialem jak montują do 3 serii silnik od supry skoksowany na 400KM... troche mi to nie pasuje do tego auta no ale co zrobic:P
Awatar użytkownika
xjs
Posty: 44
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 9:36 pm

Post autor: xjs »

Tak się nie da powiedzieć ile taki swap.Trzeba mieć więcej danych dawcy i biorcy. Nie wiem czy xjc ma szybkościomierz na linkę czy czujnik,czy ma komputer.Co chcesz zrobić z dźwignią biegów?Zrezygnować z L czy utracić celność położeń.Obrotomierz pozostaje wielką niewiadomą trzeba by było dokonać pomiarów w celu porównania.
XJS 2+2 CONV 4,0 94 USA
XJ6 4,2 85 USA
ODPOWIEDZ