swap silnika w xjc

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

xjs pisze:szybkościomierz na linkę czy czujnik,czy ma komputer
XJC R6 czy V12 to głównie modele robione w latach 1975-1977 ( z innych lat np ser1 1973 nie ważyłbym sie modyfikować bo tylko były trzy sztuki ! .
"xjs"] na pewno masz dużą wiedzę na temat jagów ale jak pytasz czy te XJC miały kompy- sterowniki to coś nie tak !
Obrotomierz połączysz do cewki ( może trochę trzeba pomyśleć ale nie widzę problemu !
szybkościomierz - w tamtym okresie wszystkie miały linkę czy kabel!
Też nie widzę problemu z przeróbką na elektroniczny albo na prze skalowanie oryginalnego !( wiele osób wywalało tutaj z Jaguarów V12 i wstawiało Chevy . jest i mam dużą dokumentacje jak i co zrobić ! :cyclops:
Jedyny problem jaki widzę podczas zamiany silnika z xj40 do ser 1,2,3 ( wszystko to samo, tylko xjc był krótszy )! jest zamocowanie podpory skrzyni , zamocowanie znalezienie miejsca na sterowniki , przerobienie wału , oczywiście doprowadzenie rurki powrotnej paliwa do zbiorników( najlepiej wykorzystać system z ser 3 czyli zbiorniki i cały system paliwowy ( pisze o systemie wtryskiwaczy ,tutaj już były w 1978 ale w Europie trochę pózniej)!
wróbel, tez zgodzę sie z tobą co do automatycznej skrzyni . wsadz cały system z 3.6 jest tani i ma prosty system .
skrzynie późniejsze 1990 i < miały swój sterownik - posiadały nawet mozliwość czytania kodów ale prawie nikt nie ma mozliwości podłączenia skana ,oprocz starych stacji obsługi jaga - i to jeśli mają PDU !
co te skrzynie robiiły i miały innego !
pierwsze można było wyczytać kody !
miała podłączenie do silnika ( potenciometra przepustnicy ,ale te był inny niz w 3.6 były podwójne na silnik i skrzynię ) .
miała przełącznik sport czyli można było zrobić ze automat przełączał na wyższych obrotach !
miał elektryczny przełącznik ( pełnego wcisku pedału przyspieszenia )
Jakie były problemy z tą skrzynią
na perwszym miejscu : zle zamocowany sterownik pod prawym wentylatorem ( LHD)
powodowało to ze woda kapała na niego i robiła "kaputt" z tym sterownikem!
sprawa druga to potenciometr przepustnicy ( jak pisałem w tych modelach były dwa w jednym pudełku ) druga przyczyna nawalania - wywoływania kodów!
trzecia to sama skrzynia - mechanicza strona!
sterownik skrzyni otzrymywał info od sterownika silnika na temat obrotow , wtryskiwaczy jak i ile i to prawie wszystko ! to stara szkoła gdyby to było w xj8,xkr to dzisaj wsadził bym skrzynie reczną :thumright:
V12,
xjc z silnikem XJR, namów tego gościa aby do mnie napisał!
o zapomniałem dopiasć ze skrzynie zf modeli z xj40 miały linkę kabel do zmiany biegów czyli najprościej wsadzić cały lewarek zmiany biegów typu J ! :)
jest w 3.6 specjalny przełącznik który trzeb awyregulować-specjalne nazdze ale jak juz będzesz gotowy do regulacji to pomierze i wysle wymiary tego ustrojstwa ( łatwo zrobić) !
wróbel
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 28, 2009 1:18 am

Post autor: wróbel »

ciężko znaleźć takiego xj40 z silnikiem 3.6 , 4.0 są znacznie bardziej popularne chyba bo juz za 2000 mozna coś kupić. caly czas mysle jaką opcje zastosować, z jednej strony 4.0 kusi z drugiej boje sie tej elektroniki i komplikacji w przekładce...
ODPOWIEDZ