Układ wydechowy.

Moderator: V12

Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Układ wydechowy.

Post autor: Donkichot »

Witam koledzy, przeczytałem kilka tematów w tym dziale i coś tam w głowie zostało ale…….
Coraz bardziej sypie mi się układ wydechowy i w niedługim czasie będę musiał coś z tym zrobić, ostatni pękło mi łączenie rur tuż za pierwszymi katalizatorami ( chyba mówią na to portki) na razie jest jakoś pospawane, ale długo nie wytrzyma. Chodzi mi po głowie taki chytry plan żeby wyrzucić wszystkie katalizatory i polecieć gładką rurą, tylko co zrobić z sądami?
Na aledrogo jest coś takiego: http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 61881.html
I coś takiego: http://allegro.pl/emulator-dwoch-sond-l ... 02983.html
I sam nie wiem co będzie działać? Tym bardziej że w o opisie jest: „ UWAGA: emulator nie obsługuje sond szerokopasmowych, do aut z jednym katalizatorem posiadamy w ofercie emulator „
Bo jest jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/em-035-s-emulator-2-s ... 27034.html
Wolałbym wstawić taki elektroniczny, bo pozbyłbym się sond raz na zawsze, tylko że tam jest napisane że to tylko do drugich sond (a u mnie są chyba cztery to jest pierwsze i drugie) więc co z tymi pierwszymi?
Założenia są takie:
1. Naprawa układy wydechowego (oczywiście)
2. Pozbycie się sond, bo po mimo to że dziś działają to nie będą działać wiecznie, a są bardzo drogie
3. Pozbycie się katalizatorów i założenie jakiś strumienic i tłumików przelotowych, żeby silnikowi dodać parę koników.
Radźcie jak to zrobić, żeby było dobrze i dobrze latało?
XJ6 x300 3,2
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Donkichot pisze:1. Naprawa układy wydechowego (oczywiście)
2. Pozbycie się sond, bo po mimo to że dziś działają to nie będą działać wiecznie, a są bardzo drogie
3. Pozbycie się katalizatorów i założenie jakiś strumienic i tłumików przelotowych, żeby silnikowi dodać parę koników.
Radźcie jak to zrobić, żeby było dobrze i dobrze latało?

naprawa wydechu to #1
resztę zapomnij bo wydasz forsę + będziesz maił problemy .
ciekawe ze masz 4 sondy czyli auto z Szwajcarii ?
mozn arobic wszystko ale po co ???
wywalając katalizatory to jedynie jeśli są zapchane nie stać ciebie na nowe? ( czyli dlaczego auto zle pali ?) albo chcesz sprzedać na złomowisku -szlachetny metal . zanieczyszczenie powietrza w Polsce jeszcze bedzie nie ważne bo to 3 kraj unii + węgiel i odpady. Pewnie Europa za parę lat przyzna dotacje na zus - zdrowie Polaków.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ten pierwszy link adapterów moze dobry ale nie dla jagów one w x300 mają inny gwint .
te drugie linki też dobre ale cena dobre dla aut które czytają V . Jeśli masz 4 sondy dwie czytają Ampery?
Można bawić się w regulacje sterownika ale po co? Zbuduj lub kup Megasuirt i wtedy masz olbrzymie możliwości nastawienia i ustawiania spalania.
Jednak jesli chcesz budować auto aby konkurować z Kubicą albo Bębenkiem czy Kuzajem to forsa nie problem, wtedy możemy coś zrobić :sunny:
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Cześć Jarku, dzięki za odpowiedź.
Znowu moje plany dotyczące mojego "J" legły w gruzach :(
Cały temat dotyczący sond i katalizatorów urodził się w mojej głowie po ostatniej wizycie na podnośniku.
Obejrzałem ten zardzewiały wydech i pomyślałem że coś trzeba z tym zrobić? a przy okazji te 4 katalizatory :evil: moja pierwsza myśl: jakie opory generują i ile mógłbym zyskać po ich ekstrakcji?
Ale skoro Mówisz że sposoby wskazane przeze mnie nie załatwią sprawy, to trudno.
Jarek-Jerryjag pisze:Jednak jesli chcesz budować auto aby konkurować z Kubicą albo Bębenkiem czy Kuzajem
Nie aż tak, ale jeśli niewielkim kosztem możesz "mieć więcej" to czemu ne?
Proszę rozwiń temat (tak z czystej ciekawości) i w kilku słowach opisz, co to jest
Jarek-Jerryjag pisze:Megasuirt
i jak działa?
XJ6 x300 3,2
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Donkichot pisze:Megasuirt
znajdziesz wiele na googlach ale x lat temu paru fanatyków stwierdziło ze zbudują sterownik do auta i będą mogli sami wbudować "map" system do swojego sterownika. Parę lat twemu znalazłem stronę jaki zbudować . i dałem kumplowi elektronikowi aby zbudował Megasuirt 2 w starym ECU do v12 . Tutaj gdzie mieszkam każda zmiana systemu emisji robi to ze auto nie przechodzi testu, czyli jak nie zreperujesz jak fabryka wypuściła to tylko złom.( zrobiliśmy sterownik który można podmienić z fabrycznym i w 99% nie tzreba robic nowych pzrewodów -urzyliśmy orginalne: oprócz zmiany czujnika temperatury powietrza) W tamtym czasie to był megasuirt 2 i kolega wbudował w pudełko sterownika, wywalając jedną ( górną ) płytkę ale wbudował inną drugą .
Sterownik mozna wpiąć do systemu Jaga i podłączeniu laptopa wprowadzać dane jakie się chce aby auto "fruwało" . Jedynym problemem było zaprogramowanie tego sterownika .
Sprawa druga to Jaguar używał w v12 dwóch grup czasami ludzie mówią 4 na 12 wtrysków czyli 3 wtryski otwierały się razem . Stary MS był podobny . Dla osób jeżdżących normalnie to nie jest problem .
Jaguar wraz z TWR zbudowali XJRS V12 który używał system Zytka jako sterownia i ten sterownik działał indywidualnie na każdy z 12 wtryskłów . Jazda tym autem V12 to dzień do nocy w porównaniu z regularnym V12 .
Jak mnie pytałeś o MS to zacząłem szukać co jest aktualnie na Googlach i znalazłem to :
http://www.msextra.com/
w nagłówku znalazłem coś ciekawego i nowego -MS3-PRO czyli coś nowego co moze być do 12 cylindrów indywidualnym wtryskiem . (znowu noce zerwane :scratch: )
Każdy system MS wymaga O2 sensora . Mając dobrze zbudowany ten sterownik można bawić się wtryskami jak gaźnikiem .
Oczywiście jeśli wiesz co robisz to masz super zabawkę .
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Jarek-Jerryjag pisze:ciekawe ze masz 4 sondy czyli auto z Szwajcarii ?
Nie, na oficjalne zapytanie w salonie dostałem takie dane:
XJ6 3.2 EXECUTIVE 1996 MY
Data 1 sprzedaży 21.03.1996 Jaguar Deutschland
Paint – Titanium Mic 810
Trim Colour Carem

Wyposażenie zgodnie z danymi systemowymi :
- automatyczna skrzynia biegów
-audio typu R
-sportowe fotele
-sportowe zawieszenie
-klimatyzacja
-manualne poziomowanie reflektorów
Czyli straszna bieda bo:
manualne fotele, brak tempomatu, brak kontroli trakcji, bez ogrzewanej szyby czołowej, brak zmieniarki CD i pewnie czegoś tam jeszcze brak, ale i tak jest kochany. :D
XJ6 x300 3,2
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

w USA nie było 3.2 ( to mój problem ) jednak patrząc na elektryczne schematy to chyba masz dwie sondy ( ale moze się mylę bo cholera wie co i gdzie wypuszczali ???)
sprawa prosta obejrzeć wydech .4 sondy dwie na góre pierwszych katalizatorów , a w zasadzie przy nich wbudowane , drugie za pierwszymi katalizatorami; to te które regulują sterownikami . Pierwsze to referencja jak zachowują się katalizatory czyli wyziewy przed i w porównaniu z drugimi kalkulują czy kat jest ok czy zły.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

O.K. Będę dziś na warsztacie to dokładnie sprawdzę i odpiszę.
Na razie wielkie dzięki. :)
XJ6 x300 3,2
Awatar użytkownika
KRISS
Posty: 159
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:06 pm

Post autor: KRISS »

Jak Szwajcar to 4 sondy
Co z sondami? No normalnie - Katy out i emulatory albo strojenie.

@ Jarek - my zrobimy wtrysk do v12 za parę chwil tylko się ogarniemy z remontem warsztatu. Nie jest takie problematyczne jakby się zdawać mogło :D

NO dobra to teraz pytanie za 4 punkty jak sondy out to czym się ma silnik stroić? :)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

KRISS, Jak kiedy zbudowaliśmy megasirt 2 doV12 82-91 to w zasadzie działało jak regularny jaga sterownik tylko możliwość regulowania i śledzenia przez laptop ( wbudowaliśmy go w jaga sterownik tak zeby nie robić nowych wiązek elektrycznych ,jedyny problem z czujnikiem wewnętrznym temp powietrza, trzeba inaczej uziemić.) Oczywiście te sterowniki dzałaja w dwóch grupach przedzielonych na dwa. Czekam jak megasqirt zrobi sterownik na indywidualne wtryski tak jak zrobił Zytek . wtedy do bedzie odjazd. Megasquirt potrzebuje sondy - bardziej mozna ustawić sterownik do swoich potrzeb. Szukam kogoś kto wie jak bobrze robić mapping w sterownikach.
Niedawno poznałem gościa w Anglii ( pochodzenia z Polski dziadek był Polakiem ) zdradził mnie sekret jak mozna ustawiać mapping w xjr-s ,xj15 czy xj220. Wszystkie te auta miały Zytka . Mając ten system mozna przeprogramować sterownik z V12 na V8 . super sprawa.
Kriss za który model V12 się zabrałeś do roboty? i czy robisz tylko wtryski czy wtryski z zapłonem?
ODPOWIEDZ