Układ wydechowy.
Moderator: V12
Układ wydechowy.
Witam koledzy, przeczytałem kilka tematów w tym dziale i coś tam w głowie zostało ale…….
Coraz bardziej sypie mi się układ wydechowy i w niedługim czasie będę musiał coś z tym zrobić, ostatni pękło mi łączenie rur tuż za pierwszymi katalizatorami ( chyba mówią na to portki) na razie jest jakoś pospawane, ale długo nie wytrzyma. Chodzi mi po głowie taki chytry plan żeby wyrzucić wszystkie katalizatory i polecieć gładką rurą, tylko co zrobić z sądami?
Na aledrogo jest coś takiego: http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 61881.html
I coś takiego: http://allegro.pl/emulator-dwoch-sond-l ... 02983.html
I sam nie wiem co będzie działać? Tym bardziej że w o opisie jest: „ UWAGA: emulator nie obsługuje sond szerokopasmowych, do aut z jednym katalizatorem posiadamy w ofercie emulator „
Bo jest jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/em-035-s-emulator-2-s ... 27034.html
Wolałbym wstawić taki elektroniczny, bo pozbyłbym się sond raz na zawsze, tylko że tam jest napisane że to tylko do drugich sond (a u mnie są chyba cztery to jest pierwsze i drugie) więc co z tymi pierwszymi?
Założenia są takie:
1. Naprawa układy wydechowego (oczywiście)
2. Pozbycie się sond, bo po mimo to że dziś działają to nie będą działać wiecznie, a są bardzo drogie
3. Pozbycie się katalizatorów i założenie jakiś strumienic i tłumików przelotowych, żeby silnikowi dodać parę koników.
Radźcie jak to zrobić, żeby było dobrze i dobrze latało?
Coraz bardziej sypie mi się układ wydechowy i w niedługim czasie będę musiał coś z tym zrobić, ostatni pękło mi łączenie rur tuż za pierwszymi katalizatorami ( chyba mówią na to portki) na razie jest jakoś pospawane, ale długo nie wytrzyma. Chodzi mi po głowie taki chytry plan żeby wyrzucić wszystkie katalizatory i polecieć gładką rurą, tylko co zrobić z sądami?
Na aledrogo jest coś takiego: http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 61881.html
I coś takiego: http://allegro.pl/emulator-dwoch-sond-l ... 02983.html
I sam nie wiem co będzie działać? Tym bardziej że w o opisie jest: „ UWAGA: emulator nie obsługuje sond szerokopasmowych, do aut z jednym katalizatorem posiadamy w ofercie emulator „
Bo jest jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/em-035-s-emulator-2-s ... 27034.html
Wolałbym wstawić taki elektroniczny, bo pozbyłbym się sond raz na zawsze, tylko że tam jest napisane że to tylko do drugich sond (a u mnie są chyba cztery to jest pierwsze i drugie) więc co z tymi pierwszymi?
Założenia są takie:
1. Naprawa układy wydechowego (oczywiście)
2. Pozbycie się sond, bo po mimo to że dziś działają to nie będą działać wiecznie, a są bardzo drogie
3. Pozbycie się katalizatorów i założenie jakiś strumienic i tłumików przelotowych, żeby silnikowi dodać parę koników.
Radźcie jak to zrobić, żeby było dobrze i dobrze latało?
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Donkichot pisze:1. Naprawa układy wydechowego (oczywiście)
2. Pozbycie się sond, bo po mimo to że dziś działają to nie będą działać wiecznie, a są bardzo drogie
3. Pozbycie się katalizatorów i założenie jakiś strumienic i tłumików przelotowych, żeby silnikowi dodać parę koników.
Radźcie jak to zrobić, żeby było dobrze i dobrze latało?
naprawa wydechu to #1
resztę zapomnij bo wydasz forsę + będziesz maił problemy .
ciekawe ze masz 4 sondy czyli auto z Szwajcarii ?
mozn arobic wszystko ale po co ???
wywalając katalizatory to jedynie jeśli są zapchane nie stać ciebie na nowe? ( czyli dlaczego auto zle pali ?) albo chcesz sprzedać na złomowisku -szlachetny metal . zanieczyszczenie powietrza w Polsce jeszcze bedzie nie ważne bo to 3 kraj unii + węgiel i odpady. Pewnie Europa za parę lat przyzna dotacje na zus - zdrowie Polaków.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Ten pierwszy link adapterów moze dobry ale nie dla jagów one w x300 mają inny gwint .
te drugie linki też dobre ale cena dobre dla aut które czytają V . Jeśli masz 4 sondy dwie czytają Ampery?
Można bawić się w regulacje sterownika ale po co? Zbuduj lub kup Megasuirt i wtedy masz olbrzymie możliwości nastawienia i ustawiania spalania.
Jednak jesli chcesz budować auto aby konkurować z Kubicą albo Bębenkiem czy Kuzajem to forsa nie problem, wtedy możemy coś zrobić
te drugie linki też dobre ale cena dobre dla aut które czytają V . Jeśli masz 4 sondy dwie czytają Ampery?
Można bawić się w regulacje sterownika ale po co? Zbuduj lub kup Megasuirt i wtedy masz olbrzymie możliwości nastawienia i ustawiania spalania.
Jednak jesli chcesz budować auto aby konkurować z Kubicą albo Bębenkiem czy Kuzajem to forsa nie problem, wtedy możemy coś zrobić
Cześć Jarku, dzięki za odpowiedź.
Znowu moje plany dotyczące mojego "J" legły w gruzach
Cały temat dotyczący sond i katalizatorów urodził się w mojej głowie po ostatniej wizycie na podnośniku.
Obejrzałem ten zardzewiały wydech i pomyślałem że coś trzeba z tym zrobić? a przy okazji te 4 katalizatory moja pierwsza myśl: jakie opory generują i ile mógłbym zyskać po ich ekstrakcji?
Ale skoro Mówisz że sposoby wskazane przeze mnie nie załatwią sprawy, to trudno.
Proszę rozwiń temat (tak z czystej ciekawości) i w kilku słowach opisz, co to jest
Znowu moje plany dotyczące mojego "J" legły w gruzach
Cały temat dotyczący sond i katalizatorów urodził się w mojej głowie po ostatniej wizycie na podnośniku.
Obejrzałem ten zardzewiały wydech i pomyślałem że coś trzeba z tym zrobić? a przy okazji te 4 katalizatory moja pierwsza myśl: jakie opory generują i ile mógłbym zyskać po ich ekstrakcji?
Ale skoro Mówisz że sposoby wskazane przeze mnie nie załatwią sprawy, to trudno.
Nie aż tak, ale jeśli niewielkim kosztem możesz "mieć więcej" to czemu ne?Jarek-Jerryjag pisze:Jednak jesli chcesz budować auto aby konkurować z Kubicą albo Bębenkiem czy Kuzajem
Proszę rozwiń temat (tak z czystej ciekawości) i w kilku słowach opisz, co to jest
i jak działa?Jarek-Jerryjag pisze:Megasuirt
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
znajdziesz wiele na googlach ale x lat temu paru fanatyków stwierdziło ze zbudują sterownik do auta i będą mogli sami wbudować "map" system do swojego sterownika. Parę lat twemu znalazłem stronę jaki zbudować . i dałem kumplowi elektronikowi aby zbudował Megasuirt 2 w starym ECU do v12 . Tutaj gdzie mieszkam każda zmiana systemu emisji robi to ze auto nie przechodzi testu, czyli jak nie zreperujesz jak fabryka wypuściła to tylko złom.( zrobiliśmy sterownik który można podmienić z fabrycznym i w 99% nie tzreba robic nowych pzrewodów -urzyliśmy orginalne: oprócz zmiany czujnika temperatury powietrza) W tamtym czasie to był megasuirt 2 i kolega wbudował w pudełko sterownika, wywalając jedną ( górną ) płytkę ale wbudował inną drugą .Donkichot pisze:Megasuirt
Sterownik mozna wpiąć do systemu Jaga i podłączeniu laptopa wprowadzać dane jakie się chce aby auto "fruwało" . Jedynym problemem było zaprogramowanie tego sterownika .
Sprawa druga to Jaguar używał w v12 dwóch grup czasami ludzie mówią 4 na 12 wtrysków czyli 3 wtryski otwierały się razem . Stary MS był podobny . Dla osób jeżdżących normalnie to nie jest problem .
Jaguar wraz z TWR zbudowali XJRS V12 który używał system Zytka jako sterownia i ten sterownik działał indywidualnie na każdy z 12 wtryskłów . Jazda tym autem V12 to dzień do nocy w porównaniu z regularnym V12 .
Jak mnie pytałeś o MS to zacząłem szukać co jest aktualnie na Googlach i znalazłem to :
http://www.msextra.com/
w nagłówku znalazłem coś ciekawego i nowego -MS3-PRO czyli coś nowego co moze być do 12 cylindrów indywidualnym wtryskiem . (znowu noce zerwane )
Każdy system MS wymaga O2 sensora . Mając dobrze zbudowany ten sterownik można bawić się wtryskami jak gaźnikiem .
Oczywiście jeśli wiesz co robisz to masz super zabawkę .
Nie, na oficjalne zapytanie w salonie dostałem takie dane:Jarek-Jerryjag pisze:ciekawe ze masz 4 sondy czyli auto z Szwajcarii ?
XJ6 3.2 EXECUTIVE 1996 MY
Data 1 sprzedaży 21.03.1996 Jaguar Deutschland
Paint – Titanium Mic 810
Trim Colour Carem
Wyposażenie zgodnie z danymi systemowymi :
- automatyczna skrzynia biegów
-audio typu R
-sportowe fotele
-sportowe zawieszenie
-klimatyzacja
-manualne poziomowanie reflektorów
Czyli straszna bieda bo:
manualne fotele, brak tempomatu, brak kontroli trakcji, bez ogrzewanej szyby czołowej, brak zmieniarki CD i pewnie czegoś tam jeszcze brak, ale i tak jest kochany.
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
w USA nie było 3.2 ( to mój problem ) jednak patrząc na elektryczne schematy to chyba masz dwie sondy ( ale moze się mylę bo cholera wie co i gdzie wypuszczali ???)
sprawa prosta obejrzeć wydech .4 sondy dwie na góre pierwszych katalizatorów , a w zasadzie przy nich wbudowane , drugie za pierwszymi katalizatorami; to te które regulują sterownikami . Pierwsze to referencja jak zachowują się katalizatory czyli wyziewy przed i w porównaniu z drugimi kalkulują czy kat jest ok czy zły.
sprawa prosta obejrzeć wydech .4 sondy dwie na góre pierwszych katalizatorów , a w zasadzie przy nich wbudowane , drugie za pierwszymi katalizatorami; to te które regulują sterownikami . Pierwsze to referencja jak zachowują się katalizatory czyli wyziewy przed i w porównaniu z drugimi kalkulują czy kat jest ok czy zły.
Jak Szwajcar to 4 sondy
Co z sondami? No normalnie - Katy out i emulatory albo strojenie.
@ Jarek - my zrobimy wtrysk do v12 za parę chwil tylko się ogarniemy z remontem warsztatu. Nie jest takie problematyczne jakby się zdawać mogło
NO dobra to teraz pytanie za 4 punkty jak sondy out to czym się ma silnik stroić?
Co z sondami? No normalnie - Katy out i emulatory albo strojenie.
@ Jarek - my zrobimy wtrysk do v12 za parę chwil tylko się ogarniemy z remontem warsztatu. Nie jest takie problematyczne jakby się zdawać mogło
NO dobra to teraz pytanie za 4 punkty jak sondy out to czym się ma silnik stroić?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
KRISS, Jak kiedy zbudowaliśmy megasirt 2 doV12 82-91 to w zasadzie działało jak regularny jaga sterownik tylko możliwość regulowania i śledzenia przez laptop ( wbudowaliśmy go w jaga sterownik tak zeby nie robić nowych wiązek elektrycznych ,jedyny problem z czujnikiem wewnętrznym temp powietrza, trzeba inaczej uziemić.) Oczywiście te sterowniki dzałaja w dwóch grupach przedzielonych na dwa. Czekam jak megasqirt zrobi sterownik na indywidualne wtryski tak jak zrobił Zytek . wtedy do bedzie odjazd. Megasquirt potrzebuje sondy - bardziej mozna ustawić sterownik do swoich potrzeb. Szukam kogoś kto wie jak bobrze robić mapping w sterownikach.
Niedawno poznałem gościa w Anglii ( pochodzenia z Polski dziadek był Polakiem ) zdradził mnie sekret jak mozna ustawiać mapping w xjr-s ,xj15 czy xj220. Wszystkie te auta miały Zytka . Mając ten system mozna przeprogramować sterownik z V12 na V8 . super sprawa.
Kriss za który model V12 się zabrałeś do roboty? i czy robisz tylko wtryski czy wtryski z zapłonem?
Niedawno poznałem gościa w Anglii ( pochodzenia z Polski dziadek był Polakiem ) zdradził mnie sekret jak mozna ustawiać mapping w xjr-s ,xj15 czy xj220. Wszystkie te auta miały Zytka . Mając ten system mozna przeprogramować sterownik z V12 na V8 . super sprawa.
Kriss za który model V12 się zabrałeś do roboty? i czy robisz tylko wtryski czy wtryski z zapłonem?