[X308] Modyfikacja układu wydechowego
Moderator: V12
- KotXj_Gdynia
- Posty: 44
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 6:36 am
[X308] Modyfikacja układu wydechowego
Witam,
po prawie 2 latach i 30k zł inwestycji w mojego Kocura udało mi się doprowadzić mechanikę, blacharkę i lakier do stanu bardzo zadowalającego moją osobę:)
Nadszedł czas na przyjemności, rozmyślam nad zmianą całego układu wydechowego z ewentualnym pozostawieniem oryginalnych katalizatorów z uwagi że są jeszcze w dobrym stanie, głównie zależy mi na głębokim basowym dźwięku V8 w stylu Mercedes AMG.
Możecie doradzić mi jakis gotowy zestaw do montażu, już sprawdzony wczesniej? Oraz z jakimi kosztami taka inwestycja by się wiązała?
Pozdrawiam
po prawie 2 latach i 30k zł inwestycji w mojego Kocura udało mi się doprowadzić mechanikę, blacharkę i lakier do stanu bardzo zadowalającego moją osobę:)
Nadszedł czas na przyjemności, rozmyślam nad zmianą całego układu wydechowego z ewentualnym pozostawieniem oryginalnych katalizatorów z uwagi że są jeszcze w dobrym stanie, głównie zależy mi na głębokim basowym dźwięku V8 w stylu Mercedes AMG.
Możecie doradzić mi jakis gotowy zestaw do montażu, już sprawdzony wczesniej? Oraz z jakimi kosztami taka inwestycja by się wiązała?
Pozdrawiam
Jaguar X308 2001r. Executive.
When the dreams come true.
When the dreams come true.
- KotXj_Gdynia
- Posty: 44
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 6:36 am
Ostatnie tłumiki można na próbę zlikwidować, a w ich miejsce wstawić rurę.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
- KotXj_Gdynia
- Posty: 44
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 6:36 am
Końcowe tłumiki wycięte, jest znacznie lepiej, lecz rezonans przy 80km/h na rozgrzanym układzie wydechowym jest na dłuższą metę męczący, między 1500 - 2000 obrotów słychać przyjemne wycie lecz nie jest to do końca efekt jakiego się spodziewałem.
Na wolnych obrotach jest odczuwalna różnica, słychać bulgot V8 z zewnątrz, wewnątrz tak samo jak przed modyfikacją tak samo jest z jazdą powyżej 2000 obrotów bez zmian.
Myśle że jest to dla mnie jest to modyfikacja doraźna i będe szukał raczej dedykowanego układu.
Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o sugestie 😉
Na wolnych obrotach jest odczuwalna różnica, słychać bulgot V8 z zewnątrz, wewnątrz tak samo jak przed modyfikacją tak samo jest z jazdą powyżej 2000 obrotów bez zmian.
Myśle że jest to dla mnie jest to modyfikacja doraźna i będe szukał raczej dedykowanego układu.
Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o sugestie 😉
Jaguar X308 2001r. Executive.
When the dreams come true.
When the dreams come true.
Double S robi świetne wydechy, ale ceny dosyć wysokie jak na polskie standardy.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
- KotXj_Gdynia
- Posty: 44
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 6:36 am
Do X308 cały wydech oprócz katalizatorów 889 GBP + VAT.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
- KotXj_Gdynia
- Posty: 44
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 6:36 am
Żeby uzyskać naprawdę fajny i oryginalny dźwięk to trzeba cały układ od początku do końca zrobić...żadne mugeny i turboworksy basowe na ostatni za 200zł tego nie zrobią a 2 to profanacja. Ja bym proponował coś z magnaflowa (ostatnio trochę zdrożał- licz średnio po 350-400zł/szt), ale żeby to miało ręce i nogi, głowy nie urywało i rezonans wyeliminować to musisz nieć minimum 5szt przelotowych lub 4szt z jednym lub dwoma komorowymi i to bym proponował. Oczywiście w silniku wolnossącym trzeba robić to z głową bo koni można zabrać...no chyba że jaguar na wydech jest mało czuły, ale tego nie wiem.
Nie jest to tania zabawa, a przedobrzyć bardzo łatwo. Silniki wolnossące w przeciwieństwie do doładowanych muszą mieć odpowiednio "wystrojony" i nie ma na to uniwersalnego przepisu. Przy próbach uzyskania lepszego dźwięku możemy wysłać kilka koników na łączkę i pożegnać kilka "niutków"
Fajnie będzie buczał, tylko że gorzej jeździł.
ps. Markus gaźnikus zrobił mi obszerny wykład.
Fajnie będzie buczał, tylko że gorzej jeździł.
ps. Markus gaźnikus zrobił mi obszerny wykład.
XJ6 x300 3,2
Tak na dobrą sprawę za luźny wydech (gdzie konie uciekły) można doprężyć wyjmowanymi/zamienialnymi (góra 10min roboty) zwężkami na końcu wydechu...ewentualna "utrata stada" będzie wielkości błędu pomiarowego, na doopohamowni się nie odczuję. Plusem doprężenia na końcu jest uszlachetnienie dżwięku, wszelkie rezonansy, pogłosy i odgłosy znikają a zostaje sam crem dela crem. Zwężke też wymienialną można zastosować gdzieś w środku układu, trzeba tylko zrobić rozkładany najlepiej na v bandzie. Ciśnienie na kolektorze wtedy będzie a ostatnia połowa wydechu będzie odprężona co będzie skutkować odpowiednią ilością decybeli. Nie zatrybiłem z początku...ten jag ma na bank automat, to rezonansem zajmować się nie trzeba...ujdzie w tłoku i zginie w tłumie. Dawać same przeloty bo komorowe niskie częstotliwości eliminują a koledze na basie zależy. Wiem że wydech w wolnossaku to sztuka, ale jak ze średnicą rur szalał nie będzie i zastosuje zwężki to stado koni zostanie...straty 2-5KM i 4-7nm nie odczuje. Tylko koszta, choć od ori wydechu czy tego za 889GB będzie tańszy i z kwasiaka.