Elektroniczne podkręcenie silnika.

Moderator: V12

Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Elektroniczne podkręcenie silnika.

Post autor: Donkichot »

Czołem koledzy, znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/chiptuning-jaguar-xj- ... 39586.html
Obrazek
Jak myślicie, czy to działa? I czy warto to kupić?
XJ6 x300 3,2
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Panowie, spieszę z odpowiedzią na pytanie które sam zadałem.
Sprawa przedstawia się tak:
Znalazłem stronkę internetową (rzeczonej firmy) i z zakładki kontakt napisałem takie zapytanie:
"Witam, ne znalazłem na Waszej stronie, ale na Allegro jest urządzenie (domyślam się że wasze) http://allegro.pl/chiptuning-jaguar-xj- ... 39586.html
Mam Jaguara x300 3,2 i jestem zainteresowany poprawą jego osiągów.
Proszę mi opisać jak to urządzenie wpływa na pracę silnika a dokładniej, które elementy (mapy zapłonów czy wtrysków) są modyfikowane i w jakim stopniu?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam."
Na co jakiś miły pan odpisał:
"Witam
Który rok auta?"
Aby ułatwić panu zadanie odpowiedziałem:
"1996 silnik wolnossący R6"
Na co miły pan:
"Nie posiadamy instrukcji do tego silnika.
Proszę o sprawdzenie czy na dolocie nie ma czujnika temperatury powietrza na 2 przewody, lub proszę o kilka zdjęć silnika."
Odpowiedziałem, może trochę niegrzecznie że w aukcji stoi jak byk "jaguar xj x300 3,2 chip"
A skoro wystawiają coś na sprzedaż i sami nie wiedzą co, to może lepiej powinni zająć się czymś łatwiejszym niż tuning np. popychaniem karuzeli?
Tak czy siak, temat nie warty zastanawiania się i jak często bywa "weterynarz z braku zajęcia zaczyna robić operacje na otwartym sercu u ludzi"
No co? przecież też lekarz.
XJ6 x300 3,2
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

To urządzenie zapewne modyfikuje sygnał z IAT do komputera, tak żeby ECU myślał że powietrze jest zimne (a więc gęste) i zwiększył dawkę paliwa. Sondy pewnie zaraz dawkę skorygują... Maść na szczury jest bardziej skuteczna niż taki "tjuning". Brakuje Ci koników, zmień na X300 4.0, tak będzie najtaniej i najłatwiej ;)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

V12 pisze:zmień na X300 4.0, tak będzie najtaniej i najłatwiej ;)
Tak, masz rację Krzysztofie, ale polubiłem swojego kocurka i nie bardzo widzimisię z nim rozstawać.
Jak znajduję takie gadżety to jakieś licho podpowiada mi "Kup będziesz zap......." potem mądrzejsi koledzy mówią "nie ma sensu" emocje opadają i po sprawie. :D
Tak jeszcze ciągnąc temat, to niezłe świństwo tak naciągać ludzi!!!!
Aż znajduje się typek który zaczyna zadawać jakieś dziwne pytania, pyta o jakieś mapy-zapłony-wtryski i inne cuda a sprzedawca (i ponoć warsztat który świadczy usługi tuningowe) nie ma o tym zielonego pojęcia.
Ja stawiałem na to że ten bajer przyspiesza zapłon (ma tylko dwa czy trzy kable) ale chciałem się upewnić korespondując ze sprzedawcą-fachowcem.
Jak wspomniałem o popychaniu karuzeli to już się nie odezwał.
XJ6 x300 3,2
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Zwiększenie przyspieszenia zapłonu jest korzystne dla tego silnika, ale wymaga ingerencji w ECU lub znacznie tańszego i prostszego rozwiązania DIY https://sklep.v12.com.pl/uchwyt-czujnik ... 5017x.html
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

zawsze eis zastanawiałem jak to przyspieszenie "uchwyt " wpływa na emisje wyziewów.
jak zwróciłem uwagę to około 13 % bogatszej mieszani jest w autach na Europe ( w porównaniu z USA) i to nie przeszkadza aby katalizatory działały ok . Problem ze jesli zmieni sie spalanie na europejskich autach to przypuszczam ze katalizatory mogą tego nie wytrzymać . Oczywiście ze w Polsce katalizatory obowiązują od 1996 ale co z autami po 1996 ?
oczywiście ze robienie auta na wyścigi nie wiąże się z forsą bo w takim układzie Forsa nie gra roli . Wygrasz to jest #1 a ze silnik wsadziłeś 100K nieważne wygrałeś .
Teraz sprawa druga kto kupuje używane auta i ma do wyboru auto od starszego gościa który jeździł autem w niedziele do kościoła i drugie które jest super podrasowane przez allegro , tylko potrzebuje kierowcy ! które kupicie?
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

V12 pisze:Zwiększenie przyspieszenia zapłonu jest korzystne dla tego silnika, ale wymaga ingerencji w ECU lub znacznie tańszego i prostszego rozwiązania DIY https://sklep.v12.com.pl/uchwyt-czujnik ... 5017x.html
Tak, bardzo fajne rozwiązanie i na pewno bezawaryjne ale (oczywiście to tylko moje zdanie) ma jedną wadę:
Z racji ingerencji mechanicznej przyspieszenie zapłony jest stałe tzn. w pełnym zakresie obrotowym silnika.
Jak miałbym ingerować w kąt zapłonu chyba wolałbym kupić któreś z urządzeń firmy Stag z serii TAP (tym bardziej że mam założoną instalację LPG właśnie od nich i jestem z niej bardzo zadowolony)
Urządzenia starszej generacji czyli TAP-01 i TAP-02 są bardzo proste w montażu i działaniu (chyba nawet nie ma możliwości ustawienia max wyprzedzenia) o tyle urządzenie TAp-03 jest programowalne. Ich największą zaletą jest to że na wolnych obrotach urządzenie nie ingeruje w kąt, a przyspieszenie jest płynne i liniowo zależne od przyrostu obrotów.
Kurcze wyszło mi to jak reklama, ale wcale nie miałem takiego zamiaru. W kilku słowach chciałem opisać zasadę działania. Może sobie zafunduję taki bajer?
XJ6 x300 3,2
p123
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 03, 2014 2:33 pm

Post autor: p123 »

V12 pisze:Zwiększenie przyspieszenia zapłonu jest korzystne dla tego silnika, ale wymaga ingerencji w ECU lub znacznie tańszego i prostszego rozwiązania DIY https://sklep.v12.com.pl/uchwyt-czujnik ... 5017x.html
Czołem,
A czy jest taki patent do 3.2 ale V8 bez gazu ?
Piotr
XJ Executive 3.2 1999
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Nie ma, ale nie jest potrzebne, bo silniki AJV8 są fabrycznie przystosowane do spalania benzyny 95-oktanowej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
p123
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 03, 2014 2:33 pm

Post autor: p123 »

Jakoś sobie poukładałem że to przyspieszenie zapłonu poprawia osiągi silnika - stąd moje pytanie. Skoro 3.2 v8 przystosowany jest do pb 95 to czy jest sens tankować benzynę 98 lub wręcz 100 Shell'a. Ja tankuję zwykle 98 ale ostatnio zalałem 95 i mam wrażenie że kocur osłabł. Oczywiście może to być jakaś autosugestia ...
Piotr
XJ Executive 3.2 1999
DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Post autor: DSZ »

Te wynalazki w postaci cipoboxów to ściema, jak ma to działać jak tam rozcinamy jeden kabel/czujnik/sondę i zwyczajnie wpinamy się w niego...znając życie tam jest tylko rezystor. Nawet do silnika turbo bym tego nie wpiął w czujnik doładowania mając nadzieje że przepływka i lambda to wyłapie podlewając paliwa. To że benzyna 98 jest niby mocniejsza i mniej jej pali to MIT I ZABOBON...co prawda kiedyś też w to wierzyłem. Przyspieszanie zapłonu jest mądre z dwóch względów;
1 fabryka deczko cofa zapłon dla aksamitnej pracy silnika i można tą rezerwę wykorzystać
2 przystosować auto to teraźniejszej benzyny...ja w książce od swojego XJR X300 mam napisane że benzyna minimum 91oktam, to ten zmodyfikowany czujnik ma sens bo zawsze i nie ważne co przyspiesza zapłon a benzyna jest minimum 95 oktan
ODPOWIEDZ