[XJ40] Co można zmienic ( poprawić )

Moderator: V12

markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

No jest podobno różnica zasadnicza, jak stwierdził Piotr, próbując wczoraj na tymczasowym gaźniku, zrobił się mocny "dół" i lepsza wkrętka. Sam spróbuję w tygodniu, to zeznam co i jak.
tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

Post autor: tomasso »

Odświeżę trochę temat zwiększania mocy
Planuję w tym bądź na początku przyszlego roku kupić angola XJ40 jako magazyn części zamiennych i przeglądając aukcję wpadł mi pewien(pewnie głupi)pomysł. A mianowicie kupić x300 xjr6 i przeszczepić do mojego xj40 3.6 88r silnik skrzynię i most. Jest taka operacja możliwa? zawsze to xjr w ładniejszym opakowaniu. Wyczytalem gdzieś na forum,że technicznie te auta są dość zbliżone,czyli teoretycznie nie ingerując w konstrukcję nadwozia dałoby się to zamontować.

Pewnie wielu uzna taki przeszczep za profanację i pewnie będą mieli rację. Ale pomysł jakoś mi się podoba,biorąc pod uwagę że nie mówimy o unikatowym modelu.

Przyjmę każdą krytykę,jak i konstruktywne rady i opinie :)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Pomysł dobry . Jedynie będziesz musiał zaadoptować system dowodzenia skrzynią i silnikiem tez z X300 albo kombinować jakimś Motkiem czy innym systemem. Ja doradzałbym system z XJR np 1995. a zwróci uwagę na most.
auta bardzo podobne i będziesz chyba miał pierwszego takiego .
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
tomasso
Posty: 44
Rejestracja: śr sty 22, 2014 8:36 pm

Post autor: tomasso »

Jak kupię xjr6 to tylko kompletnego,więc kompa też przełożę. Jeśli kupię,to przemierzę sanki przednie i kołyskę. Może okaże się,że prościej będzie zdjąć budę z xjr zostawiając na ziemi cały zespół napędowy z zawieszeniem oraz cały kosz z dyfrem i zawieszeniem tylnym i na to nałożyć budę z xj40(ale póki co są to tylko teoretyczne dywagacje)
Awatar użytkownika
KRISS
Posty: 159
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:06 pm

Post autor: KRISS »

a my ambitnie kreślimy plany na 550 koni.
Dobra ktoś mi może powiedzieć z doświadczenia czy silnik aj16s w stosunku do 16-stki jest jakoś specjalnie wzmocniony na korbie czy wale (jeszcze) czy na bloku. Tak jak patrzyłem po katalogu części to raczej nie bardzo jest różnica.
Do czego zmierzam - mamy pomierzonego AJ16s i on na serii przyjmie na siebie 500-550 koni. No i teraz tak... czy.. (bo pod turbo jednak) czy seryjny aj16 przyjmie na siebie to samo czy nie :)
Będę wdzięczny za podpowiedź :)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

AJ16S ma kuty wał, ale reszta jest stock. Dopiero AJ34S został zakuty.

Myślę, że trzeba będzie poświęcić jeden jeden egzemplarz żeby znaleźć granicę wytrzymałości :) Chyba nikt nie produkuje kutych tłoków i korb do AJ16/AJ16S, a jakby zrobić ma zamówienie, to pewnie taki komplet zamknął by się w 2000 GBP...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

problem moze zacząć się z próbowaniem dlatego na wyścigach silniki ( nie jeden buduje się na jeden wyścig a czasami na część wyścigu ( zależy od regulaminu ) a to kosztuje.
sprawa #1 jakie obroty chcesz mieć podczas osiągnięcia 550 koni ?
Tłoki to też nie problem zamówić można w u Venolii albo ostatnio pisał Classic Jaguar z aston texas jakiejś nowszej firmy ( już nie pamiętam coś Red.....)
oczywiście przy takiej modernizacji myślał bym dobrać nowe dobre korbowody np carillo
http://www.cp-carrillo.com/Company/Phot ... fault.aspx
co prawda robią tłoki ale nie jestem pewny czy są lepsze od Venolii ( cena też w tym jest wkalkulowana ).
teraz jeszcze śruby dokręcające głowicę czy wytrzymają standardowe śruby - może warto znaleźć lepsze?
Głowica w xjr czy w xj6 jest taka sama chyba wałki sa inne .
w aston martin SC stosowali te same głowice ale były inne nakładki na wałki były grubsze plus było więcej śrub na rurach do kolektora wydechu . ( mam taką głowicę jakby co to mogę wysłać zdjęcia ) jeśli kupujesz oryginalny zestaw do wymiany uszczelki pod głowicą to zawsze są dwie pary uszczelek do kolektora wydechu ten drugi jest to astona martina.

PS Kriss co z Grzegorzem ? napisz na PW
Awatar użytkownika
KRISS
Posty: 159
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:06 pm

Post autor: KRISS »

a starsza aj6? Wydawało mi się, że w 4.0 jest kuty.
Kute tłoki - zrobienie to nie jest jakiś problem specjalny - nawet taniej się można zmieścić - chodzi mi tylko o to czy na seryjnej czterdziestce można wypuścić się na 500 koni - tak na drogę. Mam już upatrzoną przyzwoitą skrzynkę do tego. Na razie nic nie mówię bo będę testować na jakiejś 3 serii :)
aj16s to rewelacyjny silnik tyle, ze wchodzi tylko do Jaguara :)
Generalnie chodzi mi tylko o to czy jak wezmę aj6/16 to muszę też dół kuć czy seria może wytrzymać.

Ja oczywiście chce zrobić drogową xj40 - sleepera klasycznego na 550 koni max bo tyle wytrzyma mi skrzynia ręczna - ale to za parę lat i parę projektów później :)
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

AJ6 4.0 i AJ16 4.0 mają kuty wał. Skrzynia od supry daje radę.

P.S. silniczek, który teraz robię (wiesz jaki) wytrzymuje bez zakucia do 160KM/litr, więc AJ6 chyba też da radę. Musisz tylko zorganizować nowe panewki sputter, co nie będzie łatwe.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
KRISS
Posty: 159
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:06 pm

Post autor: KRISS »

No więc właśnie aj16s bez zakucia 550 koni... a ja chce się dowiedzieć jakie są zasadnicze różnice pomiędzy 16s i 16 czy bez zakucia pójdzie pod 500, ale np na płaskich tłokach (aj6 tak w chasseurze robił) bo wtedy jest sprawa prosta - bierzemy czterdziechę i dłubiemy :) a tak trzeba jeszcze silnik z xjr-a dorzucić - czyli za sam słup 2.5 plus reanimacja

skrzynia nissan :) opowiem jak sie zgadamy :)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

V12 pisze:Skrzynia od supry
ale supry turbo zwykła chyba nie da rady 400 KM.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
KRISS
Posty: 159
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:06 pm

Post autor: KRISS »

ale cena!
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Są dobre amerykańskie 5-cio biegowe skrzynie, znajomy ma taką w e-typie v12. Biegi wchodzą twardo, bardzo krótkie ruchy...cena ok.3 tys.$. podobno nie do zaj...bania.
Acha...jak 500 koni to "trza" sprzęgło dwu lub trzy tarczowe, inaczej nikt pedału nie naciśnie.
ODPOWIEDZ