[XJ40] Co można zmienic ( poprawić )
Moderator: V12
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm
Odświeżę trochę temat zwiększania mocy
Planuję w tym bądź na początku przyszlego roku kupić angola XJ40 jako magazyn części zamiennych i przeglądając aukcję wpadł mi pewien(pewnie głupi)pomysł. A mianowicie kupić x300 xjr6 i przeszczepić do mojego xj40 3.6 88r silnik skrzynię i most. Jest taka operacja możliwa? zawsze to xjr w ładniejszym opakowaniu. Wyczytalem gdzieś na forum,że technicznie te auta są dość zbliżone,czyli teoretycznie nie ingerując w konstrukcję nadwozia dałoby się to zamontować.
Pewnie wielu uzna taki przeszczep za profanację i pewnie będą mieli rację. Ale pomysł jakoś mi się podoba,biorąc pod uwagę że nie mówimy o unikatowym modelu.
Przyjmę każdą krytykę,jak i konstruktywne rady i opinie
Planuję w tym bądź na początku przyszlego roku kupić angola XJ40 jako magazyn części zamiennych i przeglądając aukcję wpadł mi pewien(pewnie głupi)pomysł. A mianowicie kupić x300 xjr6 i przeszczepić do mojego xj40 3.6 88r silnik skrzynię i most. Jest taka operacja możliwa? zawsze to xjr w ładniejszym opakowaniu. Wyczytalem gdzieś na forum,że technicznie te auta są dość zbliżone,czyli teoretycznie nie ingerując w konstrukcję nadwozia dałoby się to zamontować.
Pewnie wielu uzna taki przeszczep za profanację i pewnie będą mieli rację. Ale pomysł jakoś mi się podoba,biorąc pod uwagę że nie mówimy o unikatowym modelu.
Przyjmę każdą krytykę,jak i konstruktywne rady i opinie
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
tomasso, poczytaj tu i tam
http://www.xj40.com/viewtopic.php?t=524&p=3984
http://www.xj40.com/viewtopic.php?f=9&t=4199
http://jaguarxj40project.blogspot.com/2 ... guide.html
http://www.xj40.com/viewtopic.php?t=524&p=3984
http://www.xj40.com/viewtopic.php?f=9&t=4199
http://jaguarxj40project.blogspot.com/2 ... guide.html
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jak kupię xjr6 to tylko kompletnego,więc kompa też przełożę. Jeśli kupię,to przemierzę sanki przednie i kołyskę. Może okaże się,że prościej będzie zdjąć budę z xjr zostawiając na ziemi cały zespół napędowy z zawieszeniem oraz cały kosz z dyfrem i zawieszeniem tylnym i na to nałożyć budę z xj40(ale póki co są to tylko teoretyczne dywagacje)
a my ambitnie kreślimy plany na 550 koni.
Dobra ktoś mi może powiedzieć z doświadczenia czy silnik aj16s w stosunku do 16-stki jest jakoś specjalnie wzmocniony na korbie czy wale (jeszcze) czy na bloku. Tak jak patrzyłem po katalogu części to raczej nie bardzo jest różnica.
Do czego zmierzam - mamy pomierzonego AJ16s i on na serii przyjmie na siebie 500-550 koni. No i teraz tak... czy.. (bo pod turbo jednak) czy seryjny aj16 przyjmie na siebie to samo czy nie
Będę wdzięczny za podpowiedź
Dobra ktoś mi może powiedzieć z doświadczenia czy silnik aj16s w stosunku do 16-stki jest jakoś specjalnie wzmocniony na korbie czy wale (jeszcze) czy na bloku. Tak jak patrzyłem po katalogu części to raczej nie bardzo jest różnica.
Do czego zmierzam - mamy pomierzonego AJ16s i on na serii przyjmie na siebie 500-550 koni. No i teraz tak... czy.. (bo pod turbo jednak) czy seryjny aj16 przyjmie na siebie to samo czy nie
Będę wdzięczny za podpowiedź
AJ16S ma kuty wał, ale reszta jest stock. Dopiero AJ34S został zakuty.
Myślę, że trzeba będzie poświęcić jeden jeden egzemplarz żeby znaleźć granicę wytrzymałości Chyba nikt nie produkuje kutych tłoków i korb do AJ16/AJ16S, a jakby zrobić ma zamówienie, to pewnie taki komplet zamknął by się w 2000 GBP...
Myślę, że trzeba będzie poświęcić jeden jeden egzemplarz żeby znaleźć granicę wytrzymałości Chyba nikt nie produkuje kutych tłoków i korb do AJ16/AJ16S, a jakby zrobić ma zamówienie, to pewnie taki komplet zamknął by się w 2000 GBP...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
problem moze zacząć się z próbowaniem dlatego na wyścigach silniki ( nie jeden buduje się na jeden wyścig a czasami na część wyścigu ( zależy od regulaminu ) a to kosztuje.
sprawa #1 jakie obroty chcesz mieć podczas osiągnięcia 550 koni ?
Tłoki to też nie problem zamówić można w u Venolii albo ostatnio pisał Classic Jaguar z aston texas jakiejś nowszej firmy ( już nie pamiętam coś Red.....)
oczywiście przy takiej modernizacji myślał bym dobrać nowe dobre korbowody np carillo
http://www.cp-carrillo.com/Company/Phot ... fault.aspx
co prawda robią tłoki ale nie jestem pewny czy są lepsze od Venolii ( cena też w tym jest wkalkulowana ).
teraz jeszcze śruby dokręcające głowicę czy wytrzymają standardowe śruby - może warto znaleźć lepsze?
Głowica w xjr czy w xj6 jest taka sama chyba wałki sa inne .
w aston martin SC stosowali te same głowice ale były inne nakładki na wałki były grubsze plus było więcej śrub na rurach do kolektora wydechu . ( mam taką głowicę jakby co to mogę wysłać zdjęcia ) jeśli kupujesz oryginalny zestaw do wymiany uszczelki pod głowicą to zawsze są dwie pary uszczelek do kolektora wydechu ten drugi jest to astona martina.
PS Kriss co z Grzegorzem ? napisz na PW
sprawa #1 jakie obroty chcesz mieć podczas osiągnięcia 550 koni ?
Tłoki to też nie problem zamówić można w u Venolii albo ostatnio pisał Classic Jaguar z aston texas jakiejś nowszej firmy ( już nie pamiętam coś Red.....)
oczywiście przy takiej modernizacji myślał bym dobrać nowe dobre korbowody np carillo
http://www.cp-carrillo.com/Company/Phot ... fault.aspx
co prawda robią tłoki ale nie jestem pewny czy są lepsze od Venolii ( cena też w tym jest wkalkulowana ).
teraz jeszcze śruby dokręcające głowicę czy wytrzymają standardowe śruby - może warto znaleźć lepsze?
Głowica w xjr czy w xj6 jest taka sama chyba wałki sa inne .
w aston martin SC stosowali te same głowice ale były inne nakładki na wałki były grubsze plus było więcej śrub na rurach do kolektora wydechu . ( mam taką głowicę jakby co to mogę wysłać zdjęcia ) jeśli kupujesz oryginalny zestaw do wymiany uszczelki pod głowicą to zawsze są dwie pary uszczelek do kolektora wydechu ten drugi jest to astona martina.
PS Kriss co z Grzegorzem ? napisz na PW
a starsza aj6? Wydawało mi się, że w 4.0 jest kuty.
Kute tłoki - zrobienie to nie jest jakiś problem specjalny - nawet taniej się można zmieścić - chodzi mi tylko o to czy na seryjnej czterdziestce można wypuścić się na 500 koni - tak na drogę. Mam już upatrzoną przyzwoitą skrzynkę do tego. Na razie nic nie mówię bo będę testować na jakiejś 3 serii
aj16s to rewelacyjny silnik tyle, ze wchodzi tylko do Jaguara
Generalnie chodzi mi tylko o to czy jak wezmę aj6/16 to muszę też dół kuć czy seria może wytrzymać.
Ja oczywiście chce zrobić drogową xj40 - sleepera klasycznego na 550 koni max bo tyle wytrzyma mi skrzynia ręczna - ale to za parę lat i parę projektów później
Kute tłoki - zrobienie to nie jest jakiś problem specjalny - nawet taniej się można zmieścić - chodzi mi tylko o to czy na seryjnej czterdziestce można wypuścić się na 500 koni - tak na drogę. Mam już upatrzoną przyzwoitą skrzynkę do tego. Na razie nic nie mówię bo będę testować na jakiejś 3 serii
aj16s to rewelacyjny silnik tyle, ze wchodzi tylko do Jaguara
Generalnie chodzi mi tylko o to czy jak wezmę aj6/16 to muszę też dół kuć czy seria może wytrzymać.
Ja oczywiście chce zrobić drogową xj40 - sleepera klasycznego na 550 koni max bo tyle wytrzyma mi skrzynia ręczna - ale to za parę lat i parę projektów później
AJ6 4.0 i AJ16 4.0 mają kuty wał. Skrzynia od supry daje radę.
P.S. silniczek, który teraz robię (wiesz jaki) wytrzymuje bez zakucia do 160KM/litr, więc AJ6 chyba też da radę. Musisz tylko zorganizować nowe panewki sputter, co nie będzie łatwe.
P.S. silniczek, który teraz robię (wiesz jaki) wytrzymuje bez zakucia do 160KM/litr, więc AJ6 chyba też da radę. Musisz tylko zorganizować nowe panewki sputter, co nie będzie łatwe.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
No więc właśnie aj16s bez zakucia 550 koni... a ja chce się dowiedzieć jakie są zasadnicze różnice pomiędzy 16s i 16 czy bez zakucia pójdzie pod 500, ale np na płaskich tłokach (aj6 tak w chasseurze robił) bo wtedy jest sprawa prosta - bierzemy czterdziechę i dłubiemy a tak trzeba jeszcze silnik z xjr-a dorzucić - czyli za sam słup 2.5 plus reanimacja
skrzynia nissan opowiem jak sie zgadamy
skrzynia nissan opowiem jak sie zgadamy
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Tę miałem na myśli http://www.suprastore.com/tosuge6sptrn.html
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm