[XJ40] XENON W JANKU

Moderator: V12

SKYTEC1
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 11, 2007 12:45 am

[XJ40] XENON W JANKU

Post autor: SKYTEC1 »

WITAM,

PIERWSZY RAZ MÓJ KOTEK POSMAKOWAŁ XENONÓW 3 LATA TEMU.ZAMONTOWAŁ JE SAM I JAK TYLKO ZNALAZŁEM KOGOŚ KTO ZROBI TO PROFESJONALNIE SAM JE WYMONTOWAŁEM A SPRZĘT Z ALLEGRO ODDAŁEM KOLEDZE.DLACZEGO?DZIEWCZYNA WRACAŁA ZE SKLEPU A JA MIAŁEM OKAZJĘ Z ZEW. ZAOBSERWOWAĆ JAK DZIAŁAJĄ TE KSENONY. KATASTROFA, DZIWIĘ SIĘ, ŻE NIKT MI NIE ZWRÓCIŁ UWAGI, ŻE TAK OŚLEPIAM INNYCH UŻYTKOWNIKÓW DRÓG PUBLICZNYCH.
PROFESJONALAN PRZERÓBKA INSTALACJI NIE JEST TANIA, CZASAMI JEJ KOSZT JEST WYŻSZY NIŻ CENA XJ40STKI, JEDNAK JEŚLI KTOŚ MA TROCHĘ FANTAZJI MOŻE UZYSKAĆ CAŁKOWICIE ZADAWALAJĄCY EFEKT, NAPEWNO JASIEK Z TAKIMI "OCZAMI" JEST WYJĄTKOWY, BARDZIEJ KONSERWATYWNI FANI TEJ MARKI MOGĄ STWIERDZIĆ, ŻE ZBLIŻAMY SIĘ DO ZWEŚNIACZENIA TAK SZANOWANEGO SAMOCHODU:) TROCHĘ FANTAZJI PANOWIE.OKI JAK WYGLĄDA TAKI PROCES.
NIESTETY LAMPY XJ40 NIE SĄ PODATNE NA ZBIXENOWIENIE, PONIEWAŻ SZKOŁO JEST POŁĄCZONE NA SZTYWNO Z RESZTĄ LAMPY (JEŚLI KTOŚ ZNA SPOSÓB ODZIELENIA SZKŁA OD PLASTIKOWEJ "DUPKI" MOŻE ZAOSZCZĘDZIĆ RÓWNOWARTOŚĆ DWU LAMP, CZYLI OD 500-1000 ZŁ).TRZEBA, WIĘC ZAKUPIĆ DRUGI KOMPLET LAMP. WAŻNE BY KAŻDA OBIE PARY LAMP CECHOWAŁY SIĘ PODOBNĄ WARTOŚCIĄ ZUŻYCIA LAMP.POTRZEBUJEMY WIĘC PARĘ SZKIEŁ I PARĘ "RESZTY LAMPY". W JEDNYM KOMPLECIE ZBIJAMY SZYBKI A W DRUGIM KOPUŁKI LAMPY. JEŚLI JUŻ MAM WSZYSTKIE POTRZEBNE CZĘŚI MOŻEMY BRAĆ SIĘ ZA SZLIFOWANIE SZKIEŁ, WAŻNE BY BYŁO TO ZROBIONE PERFEKCYJNIE!!!!!! OD TEGO ZALEŻY JA NASZE BI-XENONY ŚWIECIĆ BĘDĄ.UWAGA!NIE SZLIFUJEMY CZĘŚĆ SZKŁA GDZIE JEST NABITY ATEST!!! WEWNETRZNĄ CZEŚĆ LAMPY Z RACJI JEJ WIEKU MUSIMY ODNOWIĆ I TUTAJ MOŻEMY POSZALEĆ.BĘDZIEMY STOSOWAĆ SOCZEWKĘ, WIĘC WNĘTRZE LAMPY BĘDZIE SPEŁNIAĆ ROLĘ ESTETYCZNĄ. DO WYBORU MAMY RÓŻNE KOLORY TAŚM. JA WYBRAŁEM Z RACJI ZAINSTALOWANEGO GRILLA KOLOR CHROMOWY JEDNAK FAJNĄ OPCJĄ DLA CZARNEGO JANKA SĄ CZARNE LAMPY:)ALE TRZEBA UWAŻAĆ BY NIE "PRZESOLIĆ".ZESZLIFOWANE SZKŁA I ODNOWIONE WNĘTRZE LAMPY TO JUŻ POŁWA ROBOTY.
NASTĘPNIE INSTALUJEMY SOCZEWKĘ (NAJPEPSZEJ JAKOŚCI I NAJLEPIEJ PASUJĄCA WYMIAROWO JEST Z BMW 7 PO 2003-PONOĆ), JA POSŁUCHAŁEM I WSZYSTKO JEST OK.
UKŁAD ELEK I PRZEWORNICE Z MEŚKA E, OCZYWIŚCIE JEŚLI KTOŚ CHCE MIEĆ JAGUARA W 100% MOŻE ZASTOSOWAĆ WYMIENIONE CZĘŚCI Z NOWSZYCH MODELÓW JAGA, NP. X-TYPE :)HIHI DOBRE, CO NIE:)Z WERSJI KOMBI, CAŁE SZCZĘŚCIE JAGUAR TE ZŁE DNI MA JUŻ ZA SOBĄ:) A TAK POWAŻNIE TO MYŚLĘ, ŻE CZĘŚCI Z JAKIEGOŚ NOWSZEGO ROZBITEGO XJ, NP 308 BEDĄ PASOWAŁY.
JA SAM ZASTOSOWAŁEM JESZCZE RINGA Z BMW7 W TEN SPOSÓB MOŻNA LAMPKI ZAMONTOWANE W ZDERZAKU PRZEROBIĆ W CAŁOŚCI NA KIERUNKOWSKAZY. JEŚLI MA KTOŚ OCHOTĘ MOŻNA ZAMONTOWAĆ KIERUNKOWSKAZ W ŚRODKU LAMPY GŁÓWNEJ, JEDNKA NIE JEST TO JUŻ TAK ŁATWE.
DOBÓR ŻARÓWKI NIE JEST OBARCZONY TAK DUŻĄ KOSEKWENCJĄ WYBORÓW GDYŻ MOŻEMY JE DOWOLNIE ZMIENIAĆ, CO W PRZYPADKU ZASTOSOWANIE ZŁEJ SOCZEWKI NIE JEST MOŻLIWE, GDY LAMPA JEST JUZ SKLEJONA.RÓŻNICA W CHARAKTERYSTYCE ŚWIETLNEJ ŻARÓWEK RÓŻNYCH PRODUCENTÓW JEST UWZGLĘDNIONA TYLKO W JEDNEJ PŁASZCZYŹNIE, MIANOWICIE KOLORZE ŚWIATŁA:PHILIPS ŚNIEŻNO-BIAŁE, OSRAM FIOLETOWE.
PÓŻNIEJ POZOSTAJE NAM TYLKO WSZYSTKO TO ZAŁOŻYĆ, POSZUKAĆ ELEKTYRKA, KTÓRY ZROBI OBEJŚCIE NA INSTALACJI, BY NASZE AUTO MIAŁO TAKŻE ŚWIATŁA DŁUGIE.
SPRYSKIWACZE MAMY, WIĘC LUZ, NIE MA JEDNAK SYSTEMU SAMOPOZIOMUJĄCEGO DO LAMP, NO ALE NIC NIE JESTE IDEALNE.

CENA TAKIEJ PRZERÓBKI:
DWIE LAMPY DODATKOWE
SOCZEWKI
UKŁAD ELEKTRYCZNY
POZOSTAŁE PIERDOŁKI (TAŚMA DO WYKLEJENIA ŚRODKA LAMPY, SILIKON DO POŁAĆZENIA SZKŁA Z RESZTĄ LAMPY)
ROBOCIZNA(SZLIFOWANIE, ROZBIJANIE "DOBRYCH" LAMP HIHI, INSTALOWANIE SOCZEWKI I TAKIE TAM RÓŻNE BAJERY.

CENY MOGĄ BYĆ ZALEŻNE OD DOSTĘPNOŚCI DANEJ OSOBY DO CZĘŚCI.MNIE CAŁA PRZERÓBKA KOSZTOWAŁA OKOŁO 4000-4500 PLN, ALE JAK MÓWIĘ JEŚLI JESTEŚ MAJSTERKOWICZEM MOŻESZ TEN KOSZT OBNIŻYĆ NAWET O 50%.

WAŻNE JEST BY CAŁOŚĆ DOBRZE PRZEMYŚLEĆ I JUŻ ZA WCZASU KUPIĆ SOBIE OKAZYJNIE JAKIEŚ LAMPY, BO WYPADKI CHODZĄ PO LUDZIACH. MIAŁEM NP, WYPADEK W STYCZNIU I ROZWALIŁEM LAMPĘ PRZEDNIĄ.I CO TERAZ??LAMPY NIE DA SIĘ KUPIĆ TRZEBA JĄ ZROBIĆ:)WIĘC ZNOWU ZAKUPUJEMY DWIE LAPMY I WYSYŁAMY DO WARSZATU TRUDNIĄCEGO SIĘ PRZERÓBKAMI. CZAS OCZEKIWANIA TO OKOŁO 2-3TYG.

P.S. JEŚLI MACIE POMYSŁ JAK PRZEROBIĆ LAMPY TYLNE NA LEDY, CZEKAM!!!

PZDR

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

jak mam być szczery to tak jakos nie bardzo mi się podoba ta rzeźba.
i nie bardzo wiem czemu to tyle kosztowało...

pozdrawiam
SKYTEC1
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 11, 2007 12:45 am

Post autor: SKYTEC1 »

jak mówiłem możesz to zrobić sam i wyjdzie Ciebie taniej, ja wszystko zlecałem!i stosowane były części oryginalne i nowe.
Wiesz, bryłę możesz sobie dobrowolnie dobraćsoczewkę umieścić ze wskazaniem na którąś ze stron nie koniecznie jak u mnie centralnie, wszystko jest zależne od twoje fantazji:)
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

oryginalnie na pewno, jednakże też z przykrością muszę przyznać że się rozczarowałem. Chyba jednak lepiej jest przerobić okrągłe światła. Po za tym ringi kojarzą mi się bardziej z BMW i myślę że są tej marce przypisane :wink:
SKYTEC1
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 11, 2007 12:45 am

Post autor: SKYTEC1 »

cały proces odbywał się jakiś czas temu, chyba początkiem 2006. Obecnie gdybym dokonywał takiego zabiegu to zrobiłbym to już zupełnie inaczej, ring jest praktycznie nie widoczny, no chyba że jeździsz na postojowych, bo przy świałach dziennych nie widać ich prawie wcale, a za to można sobie sparwić dłuższy kierunkowskaz, a policja nie ma się do czego przyczepić.
Gdybym to robił teraz to napewno przyciemniłbym (piecowo) szkła od środka, fajny efekt, a napewno oryginalny:)hihi
ODPOWIEDZ