Witam.
Proszę o podanie gdzie powinien być podłączony w komorze silnika wężyk od ECU w silniku V12 5,3HE dla roczników 1982 i 1983r. Może ktoś dysponuje schematem i może się podzielić jak przebiegają te wszystkie podłączenia pneumatyczne dla tych wszystkich wężyków podciśnienia do tego silnika w wersji europejskiej. Podczas wymiany świec zauważyłem, że przy aparacie zapłonowym na rurce przyspieszacza jest założony wężyk około 15cm, który jest zaślepiony. Auto było kupione z takim zaślepieniem przyspieszacza ale uważam, że nie jest to zrobione przez producenta tylko zostało to założone przez poprzedniego właściciela tylko nie wiem czemu to miało służyć. Może ktoś z kolegów z czymś takim się spotkał i chciałby o tym napisać.
Pozdrawiam
Pneumatyczne podłączenie ECU w XJS V12 5,3 HE
Moderator: V12
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt lut 02, 2018 2:59 pm
Re: Pneumatyczne podłączenie ECU w XJS V12 5,3 HE
Jest parę schematów w internecie https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... =937&dpr=1
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Re: Pneumatyczne podłączenie ECU w XJS V12 5,3 HE
W xjs najczęściej jest waż podłączony na tylnej rurce łączącej lewy i prawy kolektor ssący . .Wąż Idze do rurki która leży koło skrzyni i wału za dochodzi przy zbiorniku paliwa i tam znowu jest wężem gumowym i przez tłumik łączy się z ECU.
W USA mieliśmy w latach 90 informacje od fabryki zęby sprawdzać połączenia tej rurki przy skrzyni . bo często połączenie było luźne i rurka biła w karoserię i wysyłając dziwne dźwięki . Na rurce jest metalowa klamra typu P i to było nitem do tunelu -karoserii domocowane . Czasami nit puszcza i rurka wali podczas jazdy.
W USA mieliśmy w latach 90 informacje od fabryki zęby sprawdzać połączenia tej rurki przy skrzyni . bo często połączenie było luźne i rurka biła w karoserię i wysyłając dziwne dźwięki . Na rurce jest metalowa klamra typu P i to było nitem do tunelu -karoserii domocowane . Czasami nit puszcza i rurka wali podczas jazdy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt lut 02, 2018 2:59 pm
Re: Pneumatyczne podłączenie ECU w XJS V12 5,3 HE
Witam.
Dzięki za odpowiedź. Dzięki Waszym informacją udało mi się znaleźć tą końcówkę na rurce łączącej kolektory ssące do której ma być podłączone ECU. Nie było jej widać od góry a przewód gumowy był na tyle za krótki, że miałem problem gdzie to należało podłączyć. Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Dzięki Waszym informacją udało mi się znaleźć tą końcówkę na rurce łączącej kolektory ssące do której ma być podłączone ECU. Nie było jej widać od góry a przewód gumowy był na tyle za krótki, że miałem problem gdzie to należało podłączyć. Pozdrawiam